021-41454

پارک ملی کاکادو استرالیا

پارک ملی کاکادو استرالیا

پارک ملی کاکادو استرالیا

پارک ملی کاکادو استرالیا

پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا و 171 کیلومتری جنوب شرق داروین قرار دارد.مساحت پارک ملی کاکادو 19،804 7،646 کیلومتر مربع است و فاصله شمال تا جنوب ان 200 کیلومتر و از شرق به غرب ان 100 کیلومتر است. این اندازه برابر است با مساحت اسلوونی یا حدود یک سوم اندازه تاسمانی و یا تقریبا نیمی از اندازه سوئیس است.

یکی از بزرگترین معادن اورانیوم در جهان در این پارک قرار دارد. پارک ملی کاکادو افزون بر مناطق طبیعی دارای سایت باستان شناسی نیز می‌باشد که فرهنگ مردم بومی این منطقه را با قدمتی بیش از 4000 سال در خود جای داده‌است و به مردم وگردشگران مختلف جهان معرفی می کند . پارک ملی کاکادو در سال 1981 به عنوان مکانی فرهنگی و طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.این پارک هم چنین مورد حفاظت شدید دولت استرالیا قرار گرفته است

از تفریحات پارک میتوان به ماهیگیری، قایق‌سواری،شنا، هایکینگ و کمپینگ های که برگزار مشود اشاره کرد. در داخل پارک رودخانه و آبشارهایی وجود دارند که حیوانات منطقه برای نوشیدن آب به آنجا می‌آیند. کروکدیل‌های غول‌پیکر را می‌توانید اطراف رودخانه‌ها ببینید و برکه‌ها نیلوفرهای آبی را تماشا کنید و از این منظره لذت ببرید.

رودخانه عجیب  مارمولک‌ جنوبی، سواحل شنی، جنگل‌های باران‌زار موسمی و دریاچه‌های کوچک، این پارک را منطقه‌‌ای جذاب و دلپذیر برای کشف و جستجو تبدیل کرده‌اند.هم چنین سنگ نگاره هایی در این پارمک وجود دارد

بررسی سنگ نگاره‌ها در جهان جزو رشته‌های مهم باستان‌شناسی محسوب می‌شود که در کشورهایی نظیر استرالیا و کشورهای اروپایی طی چندین سال گذشته مطالعات ویژه‌ای را در این زمینه در محوطه‌های مختلف انجام داده‌اند. در بخش‌های مختلف کشور ایران به خصوص در مناطق کوهستانی سنگ نگاره‌های بسیار زیادی شناسایی شده که تاکنون به علت نبود امکانات و تخصص‌های ویژه تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه انجام نگرفته‌است.

وقت سفارت استرالیا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :