021-41454

هزینه ها زندگی در ایتالیا

هزینه ها زندگی در ایتالیا

هزینه ها زندگی در ایتالیا »

هزینه ها زندگی در ایتالیا

کشور ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا می باشد که پایتخت آن شهر رم می باشد.در دنیای امروز ایتالیا بسیار رشد و پیشرفت نموده و همینک نیز عضو گروه هشت می باشد. در این مطلب در باره هزینه ها زندگی در ایتالیا مختصری صحبت می کنیم با آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران همراه باشید.

هزینه ها زندگی در ایتالیا

جمعیت ایتالیا در حدود 60 میلیون و 600 هزار نفر می باشد که 91.7 درصد این مردم مسیحی هستند که ایتالیا را پنجمین کشور پر جمعیت  اروپا کرده است. ایتالیا عضو اتحادیه اروپا می باشد و واحد رسمی پول ایتالیا کشور یورو  (Euro) می باشد. برخی می خواهند تنها به ایتالیا با تور ایتالیا سفر کنند اما برای برخی که قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارند نکاتی را بهتر است در باره ی هزینه ها زندگی در این کشور بیان کنیم و بنابر این بهتر است قبل از ورود به کشور ایتالیا بسیاری از موارد را بررسی نمایید.

از نظر کیفیت زندگی در ایتالیا باید بگوییم که همانطور که اشاره کرده ایم ایتالیا عضو اتحادیه اروپا می باشد و بعنوان عضو این اتحادیه دارای استاندارد ها و کیفیت های بالایی در زمینه های رفاهی و خدمات اجتماعی ، بهداشتی و درمانی ، تسهیلات بیمه ای ، اقتصاد و خیلی موارد دیگر می باشد. از نظر علمی و تخصصی در زمینه های کاری ایتالیا در مواردی چون معماری ، مهندسی ، تاریخ ، علوم اجتماعی ، باستان شناسی و هنر دارای آوازه ای جهانی است و در سطح بسیار بالایی است.

اگر بخواهیم در مورد هزینه های زندگی صحبت کنیم ، خودتان می دانید که نمی توان چه بطور کلی یا چه مورد به مورد نظر دقیق داد چرا که هزینه های زندگی به زندگی هر فرد بستگی دارد

خیلی از ایرانی ها خاکشان را به قصد ادامه تحصیل در ایتالیا ترک می کنند و طبق آمار ، برای مثال دانشجویان ایرانی در ماه هزینه ای بین 150 تا 200 یورو را صرف خود و خوراک می کنند که برای یک زندگی نرمال کفایت می نماید.

هزینه های رفت و آمد شهری

در کشور ایتالیا بویژه در شهر های بزرگ تر آن حمل و نقل و رفت و آمد افراد بیشتر بوسیله وسایل حمل و نقل عمومی صورت می پذیرد که خوشبختانه ایتالیا در این زمینه مانند اتوبوس رانی ، سامانه مترو  و غیره در وضعیت بسیار خوبی است.برای دانشجویان در این کشور پس از اخذ کارت دانشجویی ، دانشجویان می توانند تا حتی یک سوم هزینه های عادی حمل و نقلی ، خرج داشته باشند اما هزینه های ایاب و ذهاب برای افراد غیر دانشجو چیزی در حدود 30 الی 40 یورو در ماه می گردد

هزینه های مسکن

دانشجویان معمولا در ایتالیا خانه هایی قدیمی و کمی کهنه را اجاره می نمایند بخصو در رم این مسئله بیشتر دیده می شود اما در شهر میلان به نسبت رم خانه ها بسیار بهتر هستند و همچنین در شهر های کوچک ایتالیا نیز خانه های بسیار خوب و نوسازی پیدا می شود . دانشجویان برای هزینه های مسکن باید نوع اقامتشان را در نظر بگیرند که بخواهند در اتاق های خوابگاه یا درسوئیت های دانشجویی بخواهند اقامت کنند که برای مورد اول (اتاق ها خوابگاه) هزینه ای حدود 150 الی 250 یورو در ماه و برای مورد دوم (سوئیت های دانشجویی ) هزینه ای حدود 250 الی 500 یورو را در ماه باید پرداخت کنند. برای اجاره آپارتمان های بزرگ تر دو خوابه این هزینه ها بیشتر می شود اما در کل هزینه مسکن در شهر های کوچکتر ایتالیا بهتر و بصرفه تر است ، همانطور که در تمام دنیا اینطور است.

» اطلاعات تور ایتالیا و خدمات وقت سفارت ایتالیا

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا

____________________

» آژانس یزدان گشت سفیران ، خدمات وقت سفارت ایتالیا  شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات وقت سفارت ایتالیا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران کلیک نمایید

شماره تماس : 02141454

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. سلام میخواستم با نویسنده مقاله بالا صحبت کنم. و در مورد اجاره اپارتمان در ایتالیا بپرسم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :