021-41454

نکات جالب اتاوا

نکات جالب اتاوا

نکات جالب اتاوا

نکات جالب اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا است

اتاوا منطقه زلزله خیزی است به نوی که هر ساله در ان زلزله های مختلفی رخ می دهد مثلا در چند سال گذشته زلزله هایی به وسعت 5 ریشتر و بالاتر اتاوا و روستا های اطراف را لرزانده است.

در بعضی شایعات اتاوا را سرد ترین شهر جهان نام گذاری کرده اند به نظر نمی رسد که این موضوع صحیح باشد ااما ان چه بدیهی است این که زمستان های اتاوا از مسکو در روسیه هم سرد تر است.

اتاوا با جمعیت در حدود یک میلیون نفر شهر شلوغی محسوب نمی شود.

اتاوا تابستان های داغ و مرطوب و مه الودی دارد.

اتاوا به عنوان سومین شهر تمیز جهان شناخته می شود از تمیزی فوق العاده در تمامی مکان های عمومی اتاوا لذت خوهید برد.

اتاوا دارای بزرگ ترین زمین اسکی روی یخ می باشد چرا که در اتاوا در بیشتر ماه های سال و تقریبا در حدود 120 روز از سال بارش برف وجود دارد و هوا سرد است این موضوع باعث می شود سطح بعضی دریاچه ها یخ بزند و تبدیل به پیست های اسکی بزرگی بشوند.

به طور عمومی اتاوا شهری دو زبانه است که در شمال ان بیشتر فرانسوی زبان های کبک را می بینید حدود 50 درصد مردم این شهر به زبان انگلیسی و 30 درصد به زبان فرانسه صحبت می کنند. 20 درصد نیز به زبان های دیگر تکلم می کنند.

اتاوا شهر جوانی است و بیش از نیمی از ساکنین آن زیر 35 سال دارند. همچنین 65 درصد مهاجران به این شهر بین 18 تا 49 سال سن دارند.

اتاوا دارای یکی از طولانی‌ترین شبکه مسیرهای تفریحی (۱۵۰ کیلومتر) خوش‌منظره و زیبا در میان شهرهای آمریکای شمالی است. صبح‌های  یکشنبه در فصل تابستان، برخی از باغ‌راهها  بر روی وسایل نقلیه بسته می‌شوند و به دوچرخه‌سواران و دونده ها اجازه رفت و امد داده می شود.

لینک مرتبط:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :