021-41454

نوع حکومت دبی امارات

نوع حکومت دبی امارت

نوع حکومت دبی امارات »

نوع حکومت دبی امارات

دبی شهری در کشور امارات متحده عربی است و اما بطور ناخودآگاه اکثر مردم آن را یک کشور حساب می کنند و خودتان می بینید که دبی به قول معرئف یک تافته جدا بافتست! در این مطلب کمی در مورد نوع حکومت دبی امارات و ساختار سیاسی آن صحبت می کنیم. دولت دبی تحت نظر حکومت از نوع سلطنت مشروطه عمل می کند و پیش می رود و این شهر از سال 1833 میلادی که مطابق با 1212 هرجی شمسی است ، توسط خاندان آل مکتوم اداره و حکم رانی می گردد.این شهر توسط مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم تاسیس گردیده و در حال حاضر شیخ محمد آل مکتوم حاکم فعلی حکومت شیخ نشین دبی بوده و حمدان بن محمد بن رشید آل مکتوم ولیعهد وی می باشد.شیخ محمد بن راشد آل مکتوم همچنین نایب رئیس پادشاه کشور امارات متحده عربی ، نخست وزیر  و همچنین رئیس مجلس وزرا کشور امارات متحد عربی می باشد.

شیخ‌ نشین‌ های شهر دبی و راس الخیمه جز یگانه شهر هایی در این کشور می باشند که دستگاه قضایی آن‌ ها با دستگاه قضایی فدرال کشور امارات تطابق نداشته و به نوعی خود مختار و مستقل می باشد.

نوع حکومت دبی امارات » شهرداری

در این شهر ، شهرداری دبی با نام بلدیه دبی شناخته می شود و تاریخ تاسیس آن به سال 1954 میلادی بر می گردد.شهرداری دبی در آن سال و توسط حاکم آن زمان یعنی همان راشد بن سعید آل مکتوم در جهت برنامه ریزی ، نگه داری از امکانات و خدمات شهری تاسیس گردیده است و هم اکنون ریاست شهرداری دبی بر عهده حمدان بن راشد آل مکتوم که نایب رئیس شهر دبی است ، می باشد.حمدان بن راشد آل مکتوم بر کار سازمان های دولتی ای در دبی از جمله وزارت راه ، محیط زیست ، وزارت بهداشت ، وزارت دارایی و برنامه ریزی و بررسی نظارت داشته . همچنین وی مسدول زیر ساخت های فاضلاب شهر دبی و مسئول بهداشت این شهر نیز می باشد.

پلیس در دبی

پلیس دبی

نیروی پلیس این شهر در سال ۱۹۵۶ بنیان گذاری گردید که به اجرای قانون و رسیدگی به جرم ها بپردازد. نیرو پلیس دبی تحت دستور مستقیم شیخ محمد آل مکتوم که حاکم کنونی شیخ‌ نشین در دبی هست ، عمل می نماید.

مشاهده پکیج ها ، اطلاعات یا رزرو تور دبی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :