021-41454

موزه باستان شناسی ناپل

موزه باستان شناسی ناپل

موزه باستان شناسی ناپل

موزه باستان شناسی ناپل

موزه باستان شناسی ملی ایتالیا ناپل هم به علت مجموعه های بی نظیری که در دل خود دارد، و هم به اتاق های بدون نگهبان خود بدون هرگونه برچسب جهت شناسایی، نور ضعیف و انبوه گرد و خاک موجود در آن نیز شهره است.

به علت ارزش بالای میراث این موزه، وزارت فرهنگ ملی تصمیم گرفت بخشی از بودجه خود را به بازسازی این مجموعه اختصاص دهد.

عملیات بازسازی این موزه برای مدتی پیش رفت بلیط فروشی خصوصی سازی شد و ساعات کار موزه افزایش یافت. بعضی از بخش های جدیدتر موزه به کشفیات باستان شناسان مربوط به دوره یونانی – رومی و گورستان هایی در ناپل و اطراف آن اختصاص یافته است.

مجموعه ای فوق العاده از یافته های کاوشگران در حین ساخت مترو ناپل به صورت رایگان در ایستگاه موزه که دقیقا در کنار ورودی موزه است به نمایش گذاشته شده است.

حتی اگر بعضی از بخش های موزه بسته باشد، هسته مرکزی موزه همچنان در دسترس خواهد بود؛ مرکز شناخته شده ترین یافته های باستان شناسی با بیش از 13500 قطعه ای که در معرض نمایش گذاشته است. در این بخش مجموعه ی بی نظیر از پیکره های باستانی و بهترین نقاشی ها و موزائیک ها را می توانید مشاهده کنید.

یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های ناپل، موزه ملی باستان‌شناسی آن است که بهترین محل جهت بازدید از آثار هنری و مصنوعاتی که پس از فوران کوه وزوویوس در سال 79 میلادی بازمانده‌اند به شمار می‌آید.

علاوه بر مجسمه‌های برنزی، نقاشی‌های دیواری و موزائیک‌کاری‌های نجات یافته از محل سایت‌های مدفون شده همانند علائم فروشگاه‌ها و وسایل پخت و پز از دیگر اشیاء رایج در محل محسوب می‌شوند. شاخص‌ترین اثر این موزه، موزائیک‌هایی هستند که اسکندر را به تصویر کشیده‌اند و به حدود سال 100 پیش از میلاد باز می‌گردند

این موزائیک‌ها نبرد ارتش اسکندر با داریوش سوم را نشان می‌دهند

تور ایتالیا

 

نویسنده : یزدان گشت سفیران

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :