021-41454

شهر آبی رنگ

شهر آبی رنگ

شهر آبی رنگ

شهر آبی رنگ

شهر آبی رنگ، شاید این تیتر در ذهن شما سوال ایجاد کرده باشد و برایتان جالب به نظر برسد اگر که بدانید شهر آبی رنگ شهری است که تقریبا همه چیز در ان به رنگ آبی است

وقتی در کوچه‌هایش قدم میزنید باور می‌کنید انتهایش به آسمان می‌رسد.

اینجا در این شهر زیبا دیوارها، درها، پنجره‌ها و حتی زمین و جاده‌ها آبی هستند و فقط بعضی دیوارها از نیمه به بالا سفید رنگ‌اند. اینجا زمان آهسته‌تر می‌گذرد و مردمانش آرامشی عجیب دارند.

اگر چه که این شهر شهرت جهانی دارد و توجه مردمان و گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است اما باید بدانید که دسترسی به این شهر چندان راحت به نظر نمی رسد

اگر از اهالی آنجا سئوال کرده و دنباله رنگ آبی را در تاریخ بگیریم، اینکه اولین بار چه کسی خانه‌اش را سر تا پا آبی کرد؟ به شما می‌گویند که همه چیز به مردمانی بر می‌گردد که در قرن پانزدهم میلادی از دادگاه اسپانیایی فرار کردند و در این شهر پناهنده شدند. آنها از سرزمین خود دور بودند و تنها اعتقادشان همراهشان بود، بنابراین به رسم خود، همه چیز را به رنگ آبی درآوردند تا آسمان در زمین منعکس شود و آن‌ها را یاد خدا بیندازند.

این روزها هرچند که قشر اولیه از اینجا رفته‌اند اما خانه‌ها هنوز هم هر دو سال یکبار آبی رنگ می‌شوند.

در میان بازار های این شهر اگر بگردید بهترین مکان برای لذت بردن و تفریح کردن است البته مراکش جاذبه های دیدنی کم ندارد

در این شهر  صنایع دستی، ادویه و لباس‌های رنگارنگ در ترکیبی بی‌نظیر با رنگ آبی چیده شده‌اند تا بهترینشان را به عنوان سوغات به خانه ببرید.

در شفشاون بیش از دویست هتل و اقامتگاه وجود دارد که می‌توانید بعد از تماشای غروب خورشید در خانه هایی بروید و مهمان مراکشی ها باشید.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

سفر به مراکش

دیدنی های مراکش

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :