021-41454

سفارت ارمنستان در تهران

سفارت ارمنستان در تهران

ارمنستان کشوری است با قدمت تاریخی زیاد که هم بناهای تاریخی و هم جاذبه های فراوانی برای دیدن دارد که از اصلی ترین بناهای دیدنی این کشور کلیساهای قدیمی و قرون وسطایی است. تور ارمنستان به یکی از پر طرفدار ترین تورهای خارجی در بین ایرانیان تبدیل شده است. بدون شک سفر به کشور ارمنستان سفری پر از خاطره های خوش و جالب و البته فراموش نشدنی برایتان خواهد بود.

آیا برای سفر به این کشور جذاب نیاز به اخذ ویزا هست ؟ در ادامه هم جواب سوالتان را می گیرید و هم از آدرس سفارت این کشور در ایران مطلع می شوید ، با یزدان گشت سفیران همراه باشید.

اطلاعات کلی از سفارت ارمنستان در تهران

  • نشانی: ایران – تهران خیابان جمهوری اسلامی خیابان رازی نبش خیابان استاد شهریار. پلاک 1
  • تلفن: ۶۶۷۰۴۸۳۳-۰۰۹۸۲۱
  • فکس: ۶۶۷۰۰۶۵۷-۰۰۹۸۲۱
  • ایمیل: armiranembassy@mfa.am
  • ساعات کاری سفارت: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 9:00 الی 18:00 می باشد
  • ساعات پذیرش بخش کنسولی سفارت: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت 9:00 الی 12:00 با تعیین وقت قبلی می باشد.

اطلاعات تکمیلی

شایان ذکر است که ، برای دست یافتن به اطلاعات مورد نیاز و همچنین یافتن پرسش و پاسخ های خود ، فقط با شماره تلفن های سفارت جمهوری ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران ، تماس حاصل فرمایید.

مسافرت شما به ارمنستان می تواند به دلایل مختلفی مثلا توریستی، اقامتی، کاری، دیدار دوست و آشنایان و… باشد. از طرف دیگر ممکن است که بخواهید برای شرکت در سمینارها و همایش ها و برنامه های علمی، ورزشی، فرهنگی به این کشورسفر کنید.

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید و از جهت ویزا نگرانی نداشته باشید زیرا براساس توافق نامه ای که در سال 95 بین ایران و ارمنستان صورت گرفت ، شهروندان دو کشور می توانند بدون ویزا و تنها با در دست داشتن پاسپورت سفرکنند.

این توافق نامه در خرداد سال ۱۳۹۵ برای بهبود روابط بین دو کشور ایران و ارمنستان امضا شده است. این توافق نامه به شهروندان کشور ارمنستان و هم شهروندان ایرانی اجازه می دهد تا بتوانند مدت ۹۰ روز را در کشور مقصد بمانند.

البته این موضوع فقط درباره ی ویزای توریستی صدق می کند و در صورتی که بخواهید برای کار، اقامت یا هر فعالیت دیگری به غیر از حوزه ی توریسم به ارمنستان سفر کنید ، باید حتما ویزا داشته باشید:

  • ویزای دیپلماتیک
  • ویزای دیپلماتیک برای افرادی است که پاسپورت دیپلماتیک داشته باشند و یا در وضعیت دیپلماتیک باشند
  • ویزای دولتی
  • این ویزا هم برای افرادی است که گذرنامه دولتی داشته باشند.

لینک های مرتبط:

مطالب مرتبط

آسپندوس که به لاتین Aspendos نوشته می شود یک شهر تاریخی و از جمله جاذبه های گردشگری در تور آنتالیا می باشد که در 40 کیلومتری شهر آنتالیا واقع گردیده است و مهمترین و در واقع اصل توریست خیز بودن این شهر ، آمفی تئاتر باستانی آن است که از مهمترین بناها تاریخی ترکیه و همچنین از مهمترین آمفی تئاترهای روباز دنیا می باشد.

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. سلام

    آیا محدودیتی بین مسافرانی که به ارمنستان و نخجوان ( آذربایجان ) تردد دارند وجود دارد و آیا من میتونم پس از بازدید از نخجوان در سفر دیگری وارد ارمنستان هم بشوم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :