021-41454

زایمان در کانادا با ویزای توریستی

زایمان در کانادا

زایمان در کانادا با ویزای توریستی 

 

در سال‌های اخیر و به ویژه طبق آمار در سال 2019، بسیاری از ایرانیان با ویزای توریستی کانادا  اقدام به بدنیا آوردن کودک در کانادا نموده اند،

که از این بین قشر قابل توجهی از این افراد شامل هنرمندان، ورزشکاران و برخی دیگر از مشاهیر بوده‌اند.

و خب مسلما هدف اصلی از این کار، اخذ تابعیت کشور کانادا برای نوزاد می‌باشد؛

تا جایی که اخیرا، زایمان در کانادا برای اخذ تابعیت کانادا برای فرزند، هدف و در واقع دغدغه‌ایی برای متقاضیان این امر گردیده است.

و از طرفی داشتن پاسپورت کانادایی بعنوان چهارمین پاسپورت قدرتمند دنیا با قابلیت سفر به 164 کشور بدون نیاز به ویزا، آرزوی هر فردی است.

اما آنچه که ابتدای کار برای هر کس معضل می‌شود، این است که شخص متقاضی می‌خواهد اطلاعات کاملی در این راستا بدست آورد،

  • از جمله آن‌ که شرایط زایمان در کانادا چگونه است و یا هزینه‌های آن به چه صورت است؟
  • چه افرادی واجد شرایط هستند و آیا برای این کار اقامت کانادا لازم است؟
  • یا صرفا ویزا توریستی نیز کفایت می‌کند؟

از عنوان مطلب نیز مشخص است که زایمان در کانادا با ویزای توریستی برای اخذ تابعیت فرزند امکان‌پذیر بوده است.

در این مطلب به تمام سوالات بالا پاسخ و شرح صفر تا صد زایمان در کانادا با ویزای توریستی را ارائه می‌دهیم.

قدم اول:

زمانبندی مناسب برای زایمان در کانادا

حتما توجه داشته باشید که در این راستا بهتر است که قبل از بارداری اقدام نمایید؛

البته این بدان معنی نمی‌باشد که شخصی که هم‌اکنون باردار است نمی‌تواند از طریق ویزای توریستی، در کانادا فرزندش را بدنیا بیاورد.

بلکه بدین معناست که پروسه اخذ ویزا توریستی کانادا از شروع پروسه تا زمان ویزا شدن شخص متقاضی، ممکن است تا سقف 2 ماه طول بکشد و بعد از آن نوبت می‌رسد به چسباندن لیبل ویزا در پاسپورت متقاضی که همان پیکاپ ویزا می‌باشد،

که در راستا پیکاپ ویزا نیز فرصتی یک‌ماهه در اختیار است.

همچنین برای بیومتریک (یا همان انگشت‌ نگاری) بدلیل عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران، شخص متقاضی باید به یکی از کشورهای همسایه و کنسولگری کانادا برای بیومتریک مراجعه نماید.

اما این سناریو، خوشبینانه‌ترین حالت است و در صورت ایجاد مشکلی یا رد شدن درخواست ویزا (و در نتیجه اقدام مجدد متقاضی)، ممکن است تا حتی بیش از 6 ماه تا اخذ ویزا و درج لیبیل در پاسپورت زمان ببرد که در این شرایط، ممکن است در زمان‌بندی شخص برای زایمان مشکل پیش آید.

در حالت کلی تا نهایت 28 هفته بارداری که معادل 6 ماه و نیم است، مادر می‌تواند با هواپیما پرواز نماید.

قدم دوم:

اخذ ویزای توریستی کانادا

اگر در رابطه با مورد بالا مشکلی نبود، شما می‌بایست اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا و به جریان انداختن پرونده خود نمایید.

شما می‌توانید با یزدان گشت سفیران به راحتی ویزا توریستی کانادا که بصورت مولتی 5 ساله هست را دریافت نمایید.

برای کسب اطلاعات کامل از چگونگی اخذ ویزا کانادا این مطلب را مطالعه نمایید:

مراحل اخذ ویزای کانادا

مدارک و پرونده شما عزیزان متقاضی توسط کارشناسان یزدان گشت سفیران بدقت بررسی می‌گردد و در صورتی که واجد شرایط برای شانس بالای ویزا شدن باشید،

پرونده‌تان به جریان می افتد یا با ارائه مشاوره رایگان و تکمیل مدارک و پرونده‌هایتان، برای ویزا اقدام می‌گردد.

بنابراین بررسی کامل شرایط شما و مدارکی که ارائه می‌دهید،

با مشاوره رایگان انجام می‌گردد و در صورتی که با توجه به شرایطتان دارای شانس بالای ویزا شدن باشید،

پرونده صدور ویزا به جریان می‌افتد.

قدم سوم:

اطلاع از روند اخذ تابعیت از طریق زایمان در کانادا با ویزای توریستی

بنابر قوانین بین‌المللی در راستا تابعیت کشورها، بطور کلی دو نوع تابعیت داریم: تابعیت خونی و تابعیت خاکی.

هر کشوری در این راستا قوانین خاص خود را دارد و برخی کشورها تابعیت خون و برخی دیگر تابعیت خاک را ملاک قرار داده‌اند.

  • تابعیت خون: یعنی که اگر پدر و مادر فرزندی دارای اصالت یک کشور باشند، فرزند دارای تابعیت آن کشور می‌شود که در اکثر کشورها قانون تابعیت خون ملاک است.
  •  تابعیت والدین: در صورتی که تابعیت هر یک از والدین متفاوت باشد، کودک حالا بسته به قانون آن کشور معمولا صلاحیت کسب هر دو تابعیت را خواهد داشت.
  • تابعیت خاک: بدین صورت است که اگر محل تولد کودک در آن کشور مورد نظر باشد، تابعیت آن کشور را دارا می‌باشد؛ آن هم کاملا فارغ از اصالت و تابعیت پدر و مادر

در اکثر کشورهای قاره آمریکا شمالی و جنوبی از جمله کشور کانادا ، قانون تابعیت همان «قانون تابعیت خاک» می باشد.

بنابراین کودکی که در کانادا متولد شود، صرف نظر از اصالت و تابعیت پدر و مادرش، بنا به قانون تابعیت خاک شناسنامه و پاسپورت کانادایی دریافت می‌کند.

نکته قابل توجه این است که صرفا حضور مادر در خاک کانادا و همان زایمان در کانادا برای اخذ تابعیت این کشور کافی است؛ به عبارتی حضور پدر الزامی نیست.

قدم چهارم:

اطلاع از هزینه ها زایمان در کانادا

بغیر از هزینه‌های روز زایمان و بیمارستان، قبل از آن هزینه هایی مورد توجه می‌بایست قرار گیرد که به دو دسته تقسیم می‌کنیم:

  • دسته اول: هزینه‌های اخذ ویزا – هزینه پرواز – هزینه دکتر زنان و زایمان – هزینه اصلی روز زایمان در بیمارستان و مسلما هزینه مدت اقامت در کانادا تا زمان برگشت به ایران.

 

  • دسته دوم: برای راحت‌تر بودن پروسه کاری از زمان پرواز گرفته تا اقامت در کانادا تا روز زایمان که عموما شامل این موارد می‌گردد: رزرو پرواز فرست کلس یا بیزینس کلس برای راحتی و در شان یک خانم باردار، بجای اقدام به خرید بلیط اکونومی کلس و اذیت شدن در سفری 12 الی 13 ساعته.

 

  •  خدمات بالینی مضاعف، خدمات روانشناسی در طول بارداری در صورت نیاز، هزینه‌های اضافی‌تر برای دکتر مانند انواع چک‌آپ‌ جدا از بارداری و جدا از دکتر زنان و زایمان و فراهم نمودن امکانات رفاهی بهتر برای مادر در طول بارداری و برای فرزند بعد از تولد.

 

اما مهمتر از همه و جدا از موارد بالا، هزینه های زایمان در کانادا می‌باشد که به شرح زیر است:

  • هزینه یک شب اقامت در بیمارستان برای یک زایمان طبیعی+ خدمات بالینی تا 10 روز بعد از زایمان مبلغی معادل 5000 دلار کانادا می باشد.
  • در صورت تمایل به سزارین بجای زایمان طبیعی، مبلغ پرداختی حدودا دو برابر مبلغ فوق (نزدیک به 1000 دلار کانادا) می‌باشد.
  • هرگونه خدمات اضافی و شخصی در بیمارستان مانند اتاق اضافی یا مدت اقامت بیش از یک شب در بیمارستان هزینه‌ها جداگانه خود را دارد.
  • هزینه دکتر زنان و زایمان در راستا ویزیت و چک کردن وضعیت مادر تا زمان زایمان، مبلغی معادل 3500 دلار کانادا می‌باشد.
  • هزینه دیگر آزمایشات ضروری پزشکی و سونوگرافی روی هم رفته حدود 1500 دلار کانادا می‌شود.
  • هزینه‌ها البسه، غذا، دارو و لوازم مورد نیاز کودک نیز جداگانه استو می‌بایست در نظر گرفته شود.

قدم پنجم:

تعیین شهر و محل سکونت در کانادا + هزینه‌ اقامت

توجه داشته باشید که هزینه‌ها ذکر شده در بندهای فوق برای زایمان و همچنین اقامت در کانادا تا موعد زایمان، بطور عمومی ذکر شده است.

اما مسلما هزینه‌ها بویژه هزینه‌ها متفرقه از موضوع اصلی مانند خورد و خوراک یا محل اقامت از شهری به شهر دیگر متفاوت است

و در واقع بخش قابل توجهی از هزینه‌ای که در راستای زایمان در کانادا با ویزای توریستی می‌پردازید، به شهر و محل سکونت شما نیز بستگی دارد.

از نظر سیستم بهداشت و درمان باید گفت که کشور کانادا بگونه‌ایی بطور سراسری دارای یک نظام پزشکی بسیار با کیفیت و خدمات‌رسانی بسیار عالی می‌باشد

اما عموما بدیهی است که هزینه‌ها ذکر شده از جمله هزینه‌ها پزشکی و زایمان، در یک کلانشهری مانند تورنتو یا مونترال به مراتب بیشتر از شهرهای کوچک یا حومه می‌باشد.

از نظر بازه زمانی هم برای انتخاب شهر و محل سکونت مقصدتان، بطور میانگین انتخاب یک بازه زمانی 4 ماهه (در صورتی که پس از زایمان میخواهید به ایران برگردید) با توجه به زمانبندی‌ها ذکر شده در بند اول مطلب، مناسب به نظر رسیده و اینگونه هزینه اضافی چندانی برای اقامت نخواهید داشت.

 متوسط هزینه‌های اقامت در کانادا:

اگر در کانادا جایی برای اقامت نزد فامیل و یا آشنایان‌تان دارید که از بسیاری از هزینه‌ها مربوط به اقامتتان معاف خواهید شد.

در غیر این صورت در یک کلام نمی‌توان درباره هزینه اقامت در کانادا صحبت کرد؛ چرا که این مسئله نیز مسلما از شهری به شهری دیگر و همچنین بسته به نوع محل اقامت شما (موقعیت در شهر، نوع واحد مسکونی، متراژ، تعداد اتاق‌ها و …) متفاوت است.

بطور متوسط می‌توان گفت که میانگین هزینه محل اقامت در کانادا مبلغی بین 800 تا 2000 دلار کانادا می‌باشد.

همچنین جدا از هزینه محل سکونت، هزینه‌های جانبی یک فرد در کانادا بطور متوسط 1000 دلار کانادا می‌باشد.

توجه نمایید که با توجه به قوانین کانادا، شما هنگام ورود به این کشور حداکثر تا سقف مبلغ 10.000 دلار کانادا را می‌توانید به همراه‌ داشته باشید تا اینکه نیازی به اظهار شما در فرودگاه نباشد.

قدم ششم:

مراجعه به پزشک در کانادا

پس از اخذ ویزا، پرواز به کانادا و مستقر شدن در محل سکونت، می‌بایست به پزشک زنان و زایمان مراجعه نمود و تحت آزمایش‌ها و مراقبت‌ها لازم تا روز زایمان قرار گرفت.

توجه داشته باشید که در کانادا اینگونه نیست که شما خودتان بیمارستانی را برای زایمان انتخاب نمایید!

بلکه شما با انتخاب یک دکتر زنان و زایمان تحت نظر وی قرار گرفته و به هنگام زایمان خود، آن دکتر بیمارستان مورد نظر برای زایمان را به شما معرفی می‌کند.

بدین ترتیب که پس از تحت مراقبت بودن توسط دکتر منتخب، شما به آن بیمارستان معرفی می‌شوید و پرونده تشکیل می‌شود و سپس زایمان کودک ثبت می‌گردد.

سایر برنامه‌ها از جمله انتخاب بیمارستان و برنامه‌های پزشکی بر عهده پزشک انتخابی شما می‌باشد.

همچنین توجه داشته باشید که پس از زایمان، خدمات بالینی مادر و کودک تا 10 روز بعد تداوم خواهد داشت.

قدم هفتم:

اخذ پاسپورت کانادایی برای کودک

پس از زایمان در کانادا با ویزای توریستی، پروسه اداری صدور پاسپورت کانادایی برای فرزند تازه متولد شده به جریان می‌افتاد که این پروسه پس از تشکیل پرونده زایمان کودک در بیمارستان است.

با عرض تبریک اکنون فرزند شما دارای پاسپورت کانادایی و تابعیت این کشور می‌باشد و یک شهروند کانادایی به حساب می‌آید و می‌تواند از تمام مزایای تابعیت و شهروندی کانادا از جمله خدمات آموزشی و بهداشتی رایگان بهره‌مند شود.

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران، شما عزیزان متقاضی زایمان در کانادا با ویزای توریستی را از صفر تا صد با مشاوره همراهی می‌نماید و از لحظه تشکیل پرونده تا اخذ ویزا و پرواز به کانادا در کنار شما با خدمات مطمئن و پیگیری پروسه کاری شما مرحله به مرحله خواهد بود.
جهت اطلاع بیشتر و یا اقدام در این راستا تماس گرفته و یا حضوری مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط

معرفی شهر آپاران ارمنستان,شهر آپاران ارمنستان,اطلاعات شهر آپاران ارمنستان,تصاویر شهر آپاران ارمنستان,درباره شهر آپاران ارمنستان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :