021-41454

درباره برج خلیفه بدانید

درباره برج خلیفه بدانید

درباره برج خلیفه بدانید »

درباره برج خلیفه بدانید 2

برج خلیفه که گاها با عنوان برج دبی هم شناخته می شود ، یک اسمان خراش در شهر دبی واقع در کشور امارات متحده عربی می باشد. استارت بنای برج خلیفه دبی در ماه ژانویه سال 2004 میلادی خورد (مطابق با سال 1382 شمسی) و سرانجام در سال 2010 و مجددا ماه ژانویه آن سال (چهارم ژانویه) افتتاح شد.برج خلیفه دارای 163 طبقه می باشد که هر طبقه برای مورد خاصی ، مد نظر برای استفاده است ، از امور تجاری و اقتصادی گرفته تا امور تور گردشگری و توریستی. ارتفاع این برج 828 متر می باشد که این بلندی تا به امروز ، برج خلیفه دبی را تبدیل به بلندترین سازه انسانی نموده است.نام این برج تاریخچه ای دارد ; هنگام افتتاح این برج ف نام برج دبی بر آن بوده اما در مراسم افتتاحیه این برج توسط محمد بن راشد آل مکتوم بنا به افتخار حاکم کشور امارات به نام “برج خلیفه” تغییر نام یافته و بیشتر با همین نام شناخته می گردد.نمای برج خلیفه از ۲۴٬۳۴۸ شیشه تشکیل شده است که جمعا مساحتی برابر با ۱۲۰۰۰۰ متر مربع دارد.

در طبقات اولیه این برج ، هتل مشهور “آرمانی” با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی قرار دارد و در کل برج خلیفه دارای بیش از هزار تا واحد آپارتمانی ، 49 طبقه اداری ، 4 استخر بزرگ و کتابخانه ای کامل ویژه ساکنین این برج می باشد.

درباره برج خلیفه : طراحی

طراحی این برج الهاماتی از معماری اسلامی دارد که گل Hymenocallis و طبیعت صحرا در آن مشهود است اما طراحی این برج توسط اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) که شرکتی آمریکایی است ، انجام شده است و ادرین اسمیت الهامات معماری اسلامی را در این برج اعمال نمود.در ابتدای ساخت برج، بنا بر طرح اولیه‌ Marshall Strabala قرار بود برج خلیفه با 73 طبقه و به صورت یک مجموعه کاملا مسکونی احداث شود اما برنامه تغییر یافت و طبقات آن به 163 رسید و در نمای آن مناره های مارپیچی و طرح Y شکل مناره های آن قابل مشاهده می باشد.مناره های برج امکان تابش بیشترین نور  ممکن طبیعی در داخل ساختمان را می دهد.در گذشته قرار بود برج با ارتفاع 560 متر به پایان برسد و در این صورت دیگر رکورد دار نمی بود.

با چنین عظمت و تعداد ۲۴٬۳۴۸ شیشه ، تمیز کردن و نگهداری از آن ها بین دو تا سه ماه طول می کشد که این تمیز کاری ها توسط شیارهایی واقع در طبقات ۴۰، ۷۳ و ۱۰۹ که دارای وزن های ۱۵۰۰ کیلوگرمی هستند انجام می گردد.

درباره برج خلیفه بدانید

درباره برج خلیفه : رکورد ها

برج خلیفه علاوه بر رکورد ارتفاع ، در زمینه های دیگری نیز رکوردهایی دارد :

آسانسور با طی کردن بیشترین مسافت

بلندترین اسانسور باربری دنیا

سریع ترین آسانسور در دنیا با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت

بلندترین سازه که بکمک کابل و سایر وسائط سر پاست.

ساختمان با بیشترین تعداد طبقه

بلندترین اسختر شنای جهان واقع در طبقه 76

دارا بودن بیشترین مساحت طبقات بین ساختمان‌های جهان

بزرگترین بالکن برای نما به بیرون

بلندترین اتش بازی در سال نو

بلندترین رستوران در دنیا در طبقه 122

در جدول زیر طبقات برج و کاربرد های هر کدام را می بینید :

طبقات برج خلیفه

مشاهده پکیج ها ، اطلاعات یا رزرو تور دبی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. این برج بی نظیره و چقدر فکر بزرگی پشت ساخت اون بوده
    خدایا شکرت بابت وجود چنین انسانهای بلند پروازی که ما آدما رو دعوت به دیدن و تجربه این همه شکوه و فراوانی میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :