021-41454

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی یکی از معروف ترین بناهای این شهر است که در نیوساوت ولز واقع شده است

طراحی و ساخت این بنا در سال 1973 توسط معمار دانمارکی به نام یورن اوتزان به پایان رسید و توسط ملکه الیزابت دوم رونمایی شد.

یورن اتزان در سال 2003به خاطر همین شاهکار خود برنده جایزه معماری پریتزکر شد. این جایزه معادل جایزه نوبل در رشته معماری است

این بنای کم نظیر، به صورت یکی از آثار تاریخی درآمده و در ژوئن سال ۲۰۰۷ نام آن در زمره آثار هنری ارزشمند در لیست بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی جهانی ثبت شد.

این سالن عمارتی زیبا، بلند و صدف مانند است که روی پیش رفتگی‌ای در آب قرار گرفته و با بندر شهر سیدنی بسیار هماهنگی دارد.

این بنای باارزش 55 میلیون پوند هزینه داشته است. چون سالن اپرای سیدنی بزرگترین ساختمان مدرن در دنیا به حساب می‌آید.

طراحی این سالن با کشیدن طرح‌های ناهماهنگ آغاز شد

بیش از نیمی از توریست‌هایی که از کشورهای آمریکا، چین، انگلستان و نیوزیلند به استرالیا سفر می‌کنند انگیزه‌ی سفر خود را بازدید خانه‌ی اپرای سیدنی ذکر کرده‌اند. این بنا سالانه بیش از یک میلیون نفر را به استرالیا می‌کشاند.

این ساختمان از یک سو تداعی کننده‌ صدف‌های بندر سیدنی است و از سوی دیگر طرحی بدیع برای یک مجموعه‌ی عظیم از سالن‌های اجتماعات برای برگزاری انواع گردهمایی‌ها، مراسم هنری و جشنواره‌های تئاتر و موسیقی می‌باشد. سقف متشکل از قوس‌های نامنظم که در اولین نگاه امواج آرام و درخشان سواحل سیدنی را تداعی می‌کند و اکنون نماد شهر سیدنی و قاره‌ی استرالیا بشمار می‌رود و می‌توان آن را «چشم قاره‌ی استرالیا به سوی جهان خارج» توصیف کرد.

برنامه‌های متنوعی از قبیل  اپرا،  اجرای قطعات موسیقی، ارکستر سمفونیک، تئاترهای کمدی، مسابقات هنری و نمایش‌های موزیکال در این مجموعه برگزار می شود

وقت سفارت استرالیا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :