021-41454

جشن های تایلند

جشن های تایلند

جشن های تایلند »

جشن های تایلند

کشور توریستس تایلند به جشن های با شکو و منحصربفرد خود مشهور است که به مناسبت های خاص و متنوع مختلفی هستند و از نظر تعدد بسیار زیاد هستند ، در واقع تایلندی ها شیفته برگزاری جشن و مراسم های مختلف اند که همه این جشن ها ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور دارد. اما ما در این پست قصد داریم تعدا 5 جشن مشهور و پرطرفدار را در این کشور معرفی نماییم.

جشن های تایلند »

جشن سونگکران

جشن سونگکران

یکی از معروف ترین جشن های تایلند ، همین جشنواره سونگکران می باشد.این جشن  برای کسانی که عاشق آب بازی هستند بسیار محبوب و جذاب است.هر سال و در سال نو تایلندی در تاریخ سیزدهم آوریل برگزار می گردد.این جشن به یکروز محدود نمی شود و تا دو سه روز نیز بطول می انجامد.حال و هوا شاد خیابان ها ، مردم خیسِ آب و هیاهو ها بسیار شادی آور است و از آنجا که آب نماد پاکی هست ، در این جشن تایلندی ها می خوان خودشونو از گناه و آلودگی پاک کنن.

جشنواره فی تا خون

جشنواره فی تا خون

در ایسان واقع در استان لویی و منطقه دن سای جشنی با این عنوان مرسوم می باشد و به فستیوال روح معروف می باشد که نشان دهنده اعتقاد مردم به روح است که هر ساله این جشن در ماه ژوئن تا ماه جولای برگزار می گردد و یکی از رنگارنگ ترین جشنواره های این کشور بشمار می رود.در این جشن مردم با البسه متنوع بهمراه ماسک ظاهر می شوند و در عین حال رقص و شادی پر هیاهویی پرپاست.از نظر تشابه میی توان گفت بسیار شبیه جشت هالووین در غرب می باشد.

جشنواره میمون ها

جشنواره میمون ها

 

این جشن ، جشنی است عجیب و غریب و البته بسیار محبوب نزد دوستداران حیوانات که در آخرین یکشنبه ماه نوامبر برگزار می گردد و در شهر لوپوری برگزار می گردد.شهر لوپوری جاذبه خاص خودش یعنی میمون هایش را دارد و برگزاری این جشن بنا به احترام به این جاذبه ، یعنی میمون ها برگزار می گردد و در حین جشن و شادی مقدار زیادی اغذیه ها متنوع برای این میمون ها تدارک دیده می شود.

جشنواره لویی کراتونگ

جشنواره لویی کراتونگ

در 12 امین روز ماه قمری که ماه کامل می گردد جشنواره لویی کراتونگ برپا می گردد بطوریکه در بعد از ظهر چیزی حدود هزاران نفر در جنب رودخانه دور هم جمع می گردند و بعد شمع را روی کراتونگ روشن می کنند ، سپس آرزو کرده و در نهایت شمع خود را به باور برآورده شدن آرزویشان در آب رها می کنند.واژه لویی به معنای شناور شدن است و واژه کراتونگ شی ای کوچک از گل لوتیس و از برگ میوه موز است.

جشنواره شمع اوبون راچاتانی

جشنواره شمع اوبون راچاتانی

این جشن ، جشنی عالی برای دوست داران هنر می باشد که جشنواره شمع ابون راجاتانی نام دارد و در اول ماه اوت که در واقع آغاز دوره بودایی است برگزار می گردد.در این جشن دوست داران هنر تندیس های بزرگ و کوچکی بودایی از جنس موم درست می کنند.

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها و رزرو تور های تایلند :

تور پاتایا تایلند

تور بانکوک – تایلند

تور پوکت تایلند

مطالب مرتبط و مفید :

اطلاعات کلی تایلند

هشدارها و توصیه های سفر به تایلند

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :