021-41454

بیمارستان کودکان البرتا

بیمارستان کودکان البرتا

بیمارستان کودکان البرتا

در این متن می خواهیم شما را با بیمارستان کودکان البرتا اشنا کنیم اما قبل از ان اندکی به توضیح درباره البرتا می پردازیم

آلبرتا غربی ترین استان سرسبز کشور کانادا می باشد. اغلب از این استان به عنوان “استان انرژی” نام می برند. جمیت ان روز به روز در حال افزایش می باشد. اکثر جمعیت در دو شهر اصلی استان زندگی می کنند. ادمونتون که مرکز استان است  و کلگری (Calgary) هر کدام بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده اند. این استان سرآمد تولید نفت و گاز در جهان است و صنایع مختلف و شغل های خدماتی در آلبرتا در حال افزایش می باشند

بیمارستان کودکان آلبرتا کالگری کانادا توسط شرکت معماری و طراحی داخلی کاسیان طراحی شده و از همان ابتدا به صورت فضایی رنگارنگ و پویا برای کودکان در نظر گرفته شده است.مهمترین سوال قبل از آغاز پروسه طراحی این بود : “چه چیزی باعث می شود کودک در بیمارستان احساس آسایش کند؟

برای دستیابی به پاسخ این سوال کارگاه های طراحی به کمک بیماران و خانواده آنها و کارکنان، بحثهای آزاد تشکیل می داد و از شرکا خواسته می شد تا بیمارستان ایده آل خود را توصیف کنند. ایده های حاصل از این کارگاه ها شکل طرح را بوجود آورد: بکارگیری نور روز، جذابیت، عملکرد و تاثیر گذاری، محیط گرم و پویا و هماهنگی با طبیعت.

در تمرینی دیگر با دادن تعدادی مداد و کاغذ از کودکان خواسته شد تا دیدگاه خود را از بیمارستان ترسیم کنند. نظرات کودکان نسبت به سنشان بسیار منطقی بود: پنجره ها و ساختمانهای رنگارنگ و تخیلی، مصالح گیاهی و وجود حیوانات خانگی.

فضاهایی برای بازی با حیوانات یک آکواریوم، یک آتلیه هنر و موسیقی، و فضاهای بازی و تجمع مرکزی، بیمارستان را مبدل به مکانی جالب و نشاط آور نموده است

لینک مرتبط:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :