021-41454

اولین انسان ها در گرجستان

اولین انسان ها در گرجستان

اولین انسان ها در گرجستان

تاریخ شناسان و باستان شناسان بر این باورند که گرجستان سرزمینی تاریخی است و  قدمت زیادی دارد به گونه ای که جمجه انسان های نژاد اروپا را دردمانیسی گرجستان کشف کرده اند و گویا اولین انسان ها در گرجستان بوده اند.

 

اطلاعاتی درباره تاریخ گرجستان:

در گرجستان با پیدایش برخی طبقات نابرابذی های اجتماعی و اقتصادی و … به وجود آمد.هنگام هزاره اول قبل از میلاد در جنوب شرقی این کشور دو اتحادیه دیائوخی و کولخیس به وجود امد و این اتحادیه ها تا قرن 8 پیش از میلاد به گرجستان حکومت کردند و زمانی که قوم اشورها و دامپرورها از بین النهرین به گرجستان کوچ کردند و بعدها امپراتور اورارتور به این کشور حکومت کرد

 

چگونه امپراطور اورارتور به وجود امد؟

این امپراطوری یکی از گسترده ترین و قدرت مندترین امپراطوری ها در آن زمان بود اما در قرن 7 قبل از میلاد حکومت اورارتو ها به دست آریایی ها ضعیف شد و با تشکیل حکومت مادها ,اورارتورها نابود شدند.

و سپس مادها در ارمنستان کنونی زندگی می کردند و قوم گرجستان و اریایی باهمو در امیخته شدند و ارمنستان به وجود امد.و بعدها حکومت هخامنشیان به وجود امد و قدرت از مادها گرفته شد و هخامنشیان برای ثبیت قدرتشان جنوب گرجستان را گرفتند.

در سال 1873 این کشور با روسیه قرارداد گرجیوسک را بست و گرجستان با این عهدنامه تحت سلطه روسیه شد که در قرن 19 میلادی روسیه ,گرجستان را یکی از بخش های کشورشان اعلام کرد و یکی از فرماندارهای آنجا بود اما بعد از انقلاب 1918 روسیه ,گرجستان به استقلال رسید و این استقلال زیاد طول نکشید که 3سال بعد روسیه به گرجستان حمله کرد و دوباره تحت سلطه شوروی قرار گرفت اما پس از فروپاشی شوروی ,گرجستان استقلال خود را برای همیشه به دست اورد.

هنگامی که به گرجستان سفر می کنید می توانید از طریق قطار به ارمنستان هم بروید.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت , اخذ ویزا مولتی 5 ساله کانادا و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :