021-41454

اطلاعات کلی تایلند

اطلاعات کلی تایلند

اطلاعات کلی تایلند

اطلاعات کلی تایلند

تایلند کشوری است که از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی قاره آسیا و در شبه جزیره هندوچین واقع می باشد. نام سابق این کشور سیام است و در حال حاضر نام رسمی آن “پادشاهی تایلند” می باشد.

از نظر مرزی تایلند از شمال با با برمه و لائوس،از جنوب با مالزی،از غرب با برمه و دریا آندمان و از شرق با کامبوج و لائوس هم مرز است.کد تلفن این کشور +66 بوده و از نظر اختلاف زمانی هفت ساعت از گرینویچ جلوتر است.بانکوک، ناخون راتچاسیما، ساموت پراکان، چیانگ مای، خن کائن، نونتابوری از کلانشهر های این کشور بحساب می آیند.

مساحت کشور تایلند ۵۱۳ هزار کیلومتر می باشد،زبان رسمی آن تایلندی است و در خود جمعیتی حدود 64 میلیون نفر را جای داده است و حدود ۷۵ درصد مردم قومیت تایی، حدود ۱۴ درصد چینی‌ ، ۳ درصد مالایی و بقیه از اقوام کوچکتری مانند طوایف کوه‌ نشین می باشند.واحد پول تایلند بات بوده که هر دلار آمریکا معادل سی بات ایتالیا می باشد.پایتخت این کشور شهر بانکوک است که پرجمعیت ترین شهر این کشور است.

در فصل گرم و خشک دمای میانگین کشور 34 درجه سلسیوس می باشد که از ماه مارس تا ماه می ادامه دارد و فصل بارانی از ژوئن تا ماه اکتبر ادامه دارد و فصل معتدل و خنک از نوامبر تا فوریه ادامه دارد و در کل چون کشور تایلند به دریا نزدیک است اغلب  آب و هوای معتدلی را دارا می‌باشد و بسیار حاصلخیز از لحاظ کشاورزی می‌باشد.

مذهب مردم این کشور بودایی بوده که حدود 95 درصد از آمار جمعیت را تشکیل می دهد.تایلند ۴۸۶۴ کیلومتر مرز زمینی و ۳۲۱۹ کیلومتر مرز دریایی دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی آن آب و هوایی گرمسیری دارد و کشوری است سه فصل: گرم و خشک،خنک و معتدل، بارانی.

اقتصاد

این کشور دارای منابع طبیعی خوبی می باشد مانند الوار چوبی،فلوراید،ذغال سنگ،سنگ گچ،قلع،سرب و … می باشد که طبیعتا در اقتصاد و امور تجارت این کشور تاثیر مثبتی دارد. اما اگر از منابع طبیعی آن بگذریم،در مورد صادرات و واردات تایلند باید گفت که در زمینه صادرات محصولاتی کشاورزی مانند برنج،محصولات و ابزار نساجی،غذاهای دریایی،کولر،پوشاک،قطعات کامپیوتری مخصوصا ترانزیستور را میتوان نام برد و در واردات اصلی آن می توان نفت و گاز و سایر مواد خام را نام برد.تایلند همچنین در زمینه صنعت و تکنولوژی در جایگاه خوبی قرار دارد از جمله: تجهیزات الکترونیکی و مدارات مجتمع،اتومبیل سازی و …

همچنین در زمینه ساخت و تولید تنباکو،نوشابه،سیمان،نساجی و پوشاک و تنگستن در جایگاه خوبی دارد بطوریکه سومین تولید کننده قلع و دومین تولید کننده تنگستن در جهان است.

اما از زمینه های صنایع و تولیدات داخلی این کشور و همچنین واردات و صادرات آن بگذریم،آنچه که مسلم است این است که تایلند بسیار توریست خیز می باشد که چیزی نیست که بخواهیم در مورد آن توضیح بدهیم و حقیقتیست که تقریبا همگان از آن با خبر است،تایلند یکی از بهترین گزینه های تور خارجی می باشد.

بزودی در مطلبی دیگر بزودی بحث مفصلی راجع به اطلاعات کلی تایلند پیرامون مردمانش خواهیم داشت اما بطور خلاصه باید گفت که نود و پنج درصد مردم کشور تایلند بودایی هستند و از 5 درصد دیگر،4 درصد مسلمان و 1 درصد ادیان غیره می باشد.امید به زندگی مردم تایلند حدود 71.24 سال می باشد و نرخ تولد: ۱۶٫۳۷ تولد در هر هزار نفر و نرخ مرگ و میر: ۶٫۸۶ در هر هزار نفر را دارا می باشد.96 درصد مردم این کشور با سواد هستند.

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران مجری مستقیم تورهای گردشگری اروپایی بخصوص تور تایلند با در اختیار داشتن تیم کاری حرفه ای و مجرب از جمله پرسنل اجرایی متخصص در زمینه تورهای گردشگری ، بهترین امکانات رفاهی تور شما را با بهترین هتل ها فراهم می نماید و لحظات خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

برای اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور تایلند  پاتایا کلیک کنید.

برای اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور تایلند بانکوک کلیک کنید.

مطالب مرتبط

قیمت تور ونکوور کانادا,تور ونکوور,تور ونکوور ارزان,تور ونکوور تابستان,تور ونکوور تابستان 1395 , اطلاعات لازم و قیمت ها تور ونکوور

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :