021-41454

آثار ایرانی موزه بریتانیا

آثار ایرانی موزه بریتانیا

آثار ایرانی موزه بریتانیا

آثار ایرانی موزه بریتانیا

موزه بریتانیا غنی‌ترین و کامل ترین گنجینه‌های هنر اسلامی که از قرن دوم هجری قمری به بعد وجود دارد را در خود جای داده است.

از جمله آثار این موزه می توان به نامه‌ای به زبان عربی روی پارچه که احتمالا به اوایل قرن دوم تعلق دارد و نیز آثار کمیاب و کم‌نظیری از دوره عباسیان فاطمیان مصر که مر بوط به قرن چهارم و پنجم است و هم چنین ایوبیان شام  در قرن ششم اشاره کرد.

فلز سفال بلور و کاشی های نقاشی شده فراوانی در این موزه وجود دارد که دیدن آن ها می تواند برایتان جالب باشد

بخش خاورمیانه موزه بریتانیا شامل اشیای باستانی بسیار پرارزشی است که آثاری از کشورهای ایران، عراق و دیگر کشورهای منطقه را شامل می‌شود.

بیش از سیزده هزار شی باستانی ایران در موزه بریتانیا قرار دارد. از آن جمله می‌توان به منشور حقوق بشر کوروش اشاره کرد که در بخش خاورمیانه موزه بریتانیا قرار دارد.

همچنین در این موزه آثار بسیار کهن از هنر ایران پیش از اسلام وجود دارد. مانند سفالینه های ۳۳۰۰ پیش از میلاد، مجموعه‌ای از ظروف سیمین و زرین احتمالا از گنجینه‌های معابد مغان از قرن ششم تا چهارم پیش از میلاد.

بخش سکه‌های این موزه نیز مجموعه تقریبا کاملی از ادوار مختلف اسلامی است.

آثار عتیقه ایران پیش از اسلام در موزه بریتانیا، بیشتر اشیایی است که در نتیجه کاوش‌های باستان‌شناسی به دست آمده است.

آثار متعلق به پس از اسلام، غالبا از مجموعه‌های شخصی و قدیمی جمع‌آوری شده است نظیر: برادران شرلی، سر جان ملکم و سر گور اوزلی است که به شرق سفر کرده‌اند.

از هنرهای ایران پس از اسلام آثاری در دو رشته تصویر و تذهیب، کتب خطی و صنعت فرش و قالی، بیش از نمونه‌های دیگر به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :