021-41454

نظام آموزشی ایتالیا

نظام آموزشی ایتالیا

نظام آموزشی ایتالیا

نظام آموزشی ایتالیا » تحصیلات‌ پیش‌ دانشگاهی‌ (قبل از دانشگاه)

تحصیلات‌ دوره ابتدایی‌ که در ایتالیا با نام Elmentare شناخته می گردد در این کشور از سن پنج‌ سالگی‌ آغاز می گردد و مدت زمان آن 5 سال می باشد.

پس از دوره ابتدایی پنج ساله ، دانش‌ آموزان‌ وارد دوره‌ ای سه‌ ساله‌ که همان دوره متوسطه‌ نام دارد می شوند که این دوره در ایتالیا با نام Media شناخته می‌ شوند. در این دوره سه ساله متوسطه ، دروس‌ ریاضیات‌ پایه‌ و علوم‌ از اهمیت‌ ویژه‌ ای‌ برخوردار هستند.

پس از سپری کردن دوره پنج ساله ابتدایی و بعد آن سپری کردن دوره سه ساله متوسطه ، دانش آموزان در یک سری امتحانات‌ داخلی‌ که برگزار می‌شوند شرکت می کنند و بعد از آن دوره‌ پنج‌ ساله‌ دبیرستان‌ شروع می گردد.پس دوره متوسطه سه ساله ایتالیا را با دوره متوسطه دبیرستان ایران اشتباه گرفته نشود و در واقع این دوره سه ساله یجور معادل همان دوره راهنمایی خودمان است.پس از پنج سال گزراندن دوره دبیرستان که در ایتالیا با عنوان Superiore (سوپریور) شناخته می گردد ، همه دانش آموزان در امتحانات نهایی که در ایتالیا بصورت سراسری برگزار می شوند شرکت کرده و در صورت قبولی دیپلم دبیرستان خود را می گیرند که این مدرک در ایتالیا با عنوان Diploma di Maturita شناخته می گردد.

نظام آموزشی ایتالیا » تحصیلات‌ دانشگاهی‌

از سال‌ 1998 میلادی ، متقاضیان‌ دارای‌ مدرک‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ برای تحصیل در دانشگاه می توانند از طریق‌ تکمیل‌ برگ‌ مخصوص‌ جایابی‌ و ارسال‌ به‌ وزارت‌ دانشگاه‌ها و تحقیقات‌ علوم‌ و فناوری‌ (MURST) برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا راه یابند.

نظام‌ تحصیلی‌ در دانشگاه‌های‌ ایتالیا سالیانه‌ است و پس ازاخذ مدرک دبیرستان در صورتی که شهروند ایتالیایی باشید (یعنی در آن جا مدرک دبیرستان خود را گرفته باشید) بدون نیاز به کنکورو آزمون ورودی و فقط با داشتن مدرک دوره دبیرستان می توانید وارد دانشگاه های این کشور شوید و برای افراد مهاجر برای تحصیل به این کشور تنها باید علاوه بر داشتن ریز نمرات مدرک دبیرستانی خود ، در آزمون ورودی زبان این کشور در سفارت شرکت کنند و وارد دانشگاه های این کشور شوند.

در کشور ایتالیا ‌تحصیلات‌ دانشگاهی‌ د به‌ سه‌ سطح‌ بخش بندی می شوند : سطح‌ اول‌ که شامل دوره‌ هایی‌ درسی و کارآموزی‌ می باشد و در پایان و گذراندن آن دوره ، مدرک‌ DU اعطا می‌ گزدد.  سطح‌ دوم‌ دوره‌ های‌ دانشگاهی‌ این کشور ، دوره هایی بین 4 تا 6 ساله‌ هستند و در پایان گذراندن این دوره آن‌ مدارک‌ DL اعطا می‌ گردد که چیزی معادل با مدرک کارشناسی در ایران است. سطح‌ سوم‌ دوره‌ های‌ دانشگاهی‌ این کشور مربوط‌ به‌ دوره‌های‌ تخصصی‌ و پژوهشی‌ می باشد و این دوره های تحصیلی نیز بین 2 تا 6 سال هستند که‌ برای‌ دوره‌های‌ تخصصی‌ مدارک‌ DS و برای‌ دوره‌های‌ پژوهشی‌ مدارک‌ DR اعطا می‌ شود.

مطلب مرتبط : مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل

____________________

برای دریافت خدمات وقت سفارت ایتالیا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران کلیک نمایید

شماره تماس : 41454 – 021

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :