021-41454

قوانین ازدواج در کانادا

قوانین ازدواج در کانادا

قوانین ازدواج در کانادا »

قوانین ازدواج در کانادا

قوانین ازدواج در کانادا »

بنا بر قانون اساسی این کشور قوانین ازدواج  تحت نظر دولت فدرال می باشد (اصل 91) اما  علاوه بر دولت فدرال، دولت های استانی هم تا حدودی در برخی شرایط  می توانند در این امر دخالت داشته باشند.

قوانین ازدواج در کانادا » شرایط سنی ازدواج
به جز بریتیش کلمبیا که سن ازدواج از 19 سالگی به بعد می باشد در اکثر استان های کانادا سن ازدواج 18 سالگی به بالا ست. اما با موافقت والدین افراد بین 16 تا 18 ساله هم می توانند ازدواج کنند.  تحت شرایط خاصی در برخی از استانها حتی به افراد زیر 16 سال نیز اجازه ازدواج داده می شود.( مثلا در صورت حامله بودن دختر و یا در صورتی که از سوی دادگاه به دلایلی مجوز ازدواج صادر گردد.)
در کشور کانادا چه کسانی اجازه ازدواج با یکدیگر را دارند –  معمولا بجز کسانی که رابطه خونی با یکدیگر دارند  یعنی برادر یا خواهر تنی یا ناتنی هستند، بقیه افراد می توانند با یکدیگر ازدواج کنند. به عبارتی هم افراد از هم جنس اجازه ازدواج با یکدیگر دارند  و هم فراد غیرهم جنس. ضمن اینکه ازدواج بین دخترعموها و پسرعموها مر سوم نیست اما به لحاظ قانونی هم منع نشده است.
نحوه ازدواج  در کانادا
ازدواج رسمی :  به منظور ازدواج رسمی با ید به شهرداری City Hall  مراجعه نمایند تا ازدوج به صورت رسمی ثبت گردد.
ازدواج مذهبی: از بین این دو شیوه ازدواج هر کسی آزاد است تا نحوه ی ازدواج خود را انتخاب کند.
نکته قابل ذکر این است که  حتی اگر ازدواج به صورت رسمی یا مذهبی هم ثبت نگردد اما دو نفر به شکل زندگی زناشویی حداقل به مدت 3 سال با هم زندگی کنند و یا این دو نفر فرزند مشترکی داشته باشند از نظر قوانین کشور کانادا شریک زندگی یکدیگر محسوب می گردند وبنابراین قوانین مربوط به همسران درمورد آنها صدق  خواهد کرد به همین دلیل در این کشور به منظور گریز از مسائل قانونی  روز به روز از تعداد ازدواج های رسمی کاسته  شده وبه شکل غیر رسمی ازدواج می کنند.
در گذشته مرسوم بود که بعد از ازدواج خانم ها نام خانوادگی خود را به صورت قانونی به نام خانوادگی همسرشان تغییر می دادند ولی تمایل به این امرامروزه  نسبتاً کمتر شده است. در ضمن  در صورت توافق طرفین هنگام تولد فرزند می توانند نام فامیل کودک را به نام مادر و یا پدر ثبت نمایند .

تور کانادا ، مشاهده اطلاعات و پکیج ها ، قیمت ها و …

» آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران ، خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا و وقت سفارت کانادا شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات پیکاپ ویزا کانادا در اسرع وقت از آژانس یزدان گشت سفیران ، اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت خدمات وقت سفارت کانادا  از آژانس یزدان گشت سفیران ، اینجا را کلیک کنید.

شماره تماس : 41454 – 021

مطالب مرتبط

ماه ژانویه ، همانند دیگر جاهای دنیا کریسمس در ایتالیا است و برای اکثر مردم کشور های ایتالیایی ماهی خاطره انگیز و دوست داشتنی می باشد. مردم ایتالیا مثل بسیاری از کشور های دیگر خود را از قبل برای اجرای مراسم خاص و به یاد ماندنی جشن کریسمس آماده می کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :