021-41454

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

مسجد سلطان احمد استانبول

این مسجد زیبا که در زمان عثمانی بنا شده است یکی از مکان های تاریخی و گردشگری در تور استانبول می باشد که مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. این مسجد در سال های 1609 تا 1619 و به دستور سلطان احمد پادشاه عثمانی بنا شده است و به همین خاطر به نام این پادشاه نامگذاری شده. این مسجد در یکی از مناطق قدیمی استانبول، قسطنطیه قرار گرفته که خود پایتخت امپراطوری بیزانس محسوب می‌شده‌است. اکثر گردشگران تور استانبول از این مسجد زیبا دیدن می کنند.

soltan ahmad1

در اطراف این مسجد زیبا همچنین مکان های دیدنی دیگری از جمله: مسجد ایاصوفیه و عمارت توپکاپی که در نزدیکی ساحل بسفور می باشد قرار گرفته است. در بالای مسجد مجموعه‌ای از قبه‌ها و شبه قبه‌ها فضا را پر کرده است که قبه اصلی ۳۳ متر قطر و ۴۳ متر ارتفاع دارد. این مسجد تنها مسجد ترکیه‌ است که شش مناره دارد.

دور تا دور مسجد در قسمت پایین پوشیده از 2000 کاشی سرامیک دست ساز می باشد که در بخش بالایی نقاشی شده‌ است، همچنین در تزیینات داخل آن از رنگ آبی بسیار استفاده شده و به همین خاطر به مسجد کبود هم شهرت دارد. بیش از 200 پنجره شیشه ای در صحن مسجد و لوسترهای بزرگ داخل باعث روشنایی این مسجد شده است.

soltan ahmad4

soltan ahmad3

طراحی

در دکوراسیون داخلی از آیات قرآنی بسیاری استفاده شده‌است که بسیاری از آنها به خط سید کاظم غباری نوشته‌ شده اند که بزرگترین خطاط آن زمان بوده‌ است. صحن اصلی این بنای زیبا نیز فرش شده‌ است. مهمترین بخش داخلی مسجد محراب آن است که از مرمری با تراش های ظریف و کنده کاری های زیبا ساخته شده است.

منبر در سمت راست محراب فرار گرفته و طراحی صحن به صورتی است که در زمان شلوغی هم قابل دیدن می باشد. این مسجد شامل چند مناره است که هر مناره دارای سه بالکن در خود است. همه ساله بسیاری از گردشگران تور استانبول از این مسجد زیبا دیدن می کنند.

soltan ahmad2

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :