021-41454

پارک ملی بروس

پارک ملی بروس

پارک ملی بروس

پارک ملی شبه جزیره بروس ۱۵۶ کیلومتر مربعی در انتاریو، یکی از بزرگترین مناطق محافظت شده کانادا واقع شده است

این پارک بخشی از پرتگاه نیاگارا بوده و یکی از مهم ترین مناطق کشور از نظر زمین شناسی محسوب می شود. سنگ های تشکیل دهنده ی این پرتگاه بیش از ۴۰۰ میلیون سال قدمت دارد و به زمانی باز می گردد که این ناحیه در دریاهای کم عمق گرمسیری غوطه ور بود.

این سنگ ها همچنین در طی مدت زمانی طولانی، تحت عوامل طبیعی فرسایش یافته اند و با تشکیل غارها و صخره هایی دیدنی، تبدیل به جاذبه ی توریستی شده اند

شواهد و مدارک حاکی از آن است که زمین پارک ملی شبه جزیره بروس ، از ۲۵۰۰ سال پیش مسکونی بود. اما طبق نقل قول های شفاهی، سکونت بشر در این ناحیه به ۷۵۰۰ سال پیش باز می گردد. اهالی بومی همواره از این محل به عنوان مقصدی روحانی و معنوی یاد کرده اند.

تمدن سرخ پوستان اوجیبوا در این سرزمین و حوالی آن نیز سکونت داشته اند. با ورود اروپایی ها در اواخر قرن هجدهم، افراد جدیدی در این ناحیه مستقر شده و به تدریج جایگزین ساکنان بومی منطقه شدند.

پیمان نامه های بسیاری میان اروپایی ها و سرخ پوستان اوجیبوا صورت گرفت که اغلب آنها به دسته ی دوم یعنی بومیان سرخ پوست زیان بیشتری می رسانید. با افزایش قطع درختان توسط نخستین کارخانه ی چوب بری منطقه درسال ۱۸۸۱، منابع طبیعی پارک به شدت دستخوش تغییر قرار گرفت.

برای حفاظت از پوشش گیاهی و جانوری منحصربه فرد این بومگاه، پارک ملی شبه جزیره بروس در سال ۱۹۸۷ توسط دولت کانادا تاسیس شد. از فعالیت های توریستی محبوب می توان به کشف غارهای پارک، شنا، قایق سواری و ماهیگیری در آب های دریاچه ی Huron و خلیج Georgian اشاره کرد.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

تلفن: 02141454

آدرس: تهران – عباس اباد ابتدای سرافراز پلاک ۵۵. برج دریای نور. طبقه ۳.واحد ۳۰۱

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :