021-41454

واردات و صادرات ایتالیا

واردات و صادرات ایتالیا

واردات و صادرات ایتالیا

واردات و صادرات ایتالیا

بر اساس آمار موجود، عمده وارداتی که ایتالیا از بازارهای خارجی دارد به ترتیب ارزش دلاری شامل سوخت های معدنی و محصولات پالایشگاهی، صنایع شیمیایی، ماشین آلات مکانیکی و برقی (تجهیزات و قطعات)، فلزات و مصنوعات فلزی، وسایل نقلیه و قطعات، محصولات با منشأ گیاهی و حیوانی، صنایع نساجی، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی، کاغذ و مقوا و اشیاء ساخته شده از آنها، چرم و پوست، صنایع ساختمانی، چوب و اشیای ساخته شده از آن، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و سایر صنایعی است که در ابعاد خردتر به این کشور وارد می‌شود.

با این حال بر اساس گزارش نقشه راه تجارت ایتالیا که توسط سازمان توسعه تجارت تهیه شده می توان گفت سوخت های معدنی، رآکتورهای هسته ای، وسایل نقلیه زمینی، ماشین آلات و دستگاه های برقی، محصولات دارویی، مواد پالستیکی چدن، آهن و فولاد مهمترین اقلام صادراتی این کشور را تشکیل می‌دهند.

ایتالیا در سال های 2010 تا 2014 که در مرداد امسال منتشر شده است، نشان می‌دهد که در سال 2014 بالاترین میزان واردات ایتالیا متعلق به گروه کالایی سوخت‌های معدنی و محصولات پالایشگاهی معادل 77 میلیارد و 283 میلیون دلار بوده است.

گوشت و احشاء خوراکی، شیر و محصولات لبنی، ماهی ها و غلات عمده اقلامی است که ایتالیا در گروه کالایی محصولات با منشأ گیاهی و حیوانی وارد می‌کند. واردات این گروه کالایی در سال 2014 در مجموع برای این کشور 34 میلیارد و 419 میلیون دلار خرج داشته که عمده تامین کنندگان این محصولات آلمان، هلند، فرانسه، استرالیا، اسپانیا، کانادا، مجارستان و دانمارک بوده‌اند

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران درباره عمده کالاهای صادرات ایران به ایتالیا گفت: «سنگ، چرم و پسته از جمله کالاهای صادراتی به ایتالیا است. در حوزه زعفران نیز با وجود اینکه ایتالیا کم‌کم به کشوری صادر‌کننده تبدیل می‌شود ولی از ایران زعفران می‌خرد. اما در مجموع بخش عمده صادرات ما به ایتالیا نفت است.

وقت سفارت ایتالیا

 

نویسنده : یزدان گشت سفیران

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :