021-41454

زبان فارسی در دانشگاه یورک

زبان فارسی در دانشگاه یورک

زبان فارسی در دانشگاه یورک

زبان فارسی در دانشگاه یورک

کانادا کشوری چند فرهنگی و مهاجرپذیر است و بر همین اساس همه ساله افراد زیادی از گوشه و کنار جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند

بخش قابل توجهی از مهاجران را افراد با تحصیلات عالیه تشکیل می‌دهند.

ایرانیان  و به طور خاص ایرانیان تحصیل‌کرده یکی از گروه‌های مهاجری هستند که از سال 1996 به بعد روند مهاجرت آنان رو به فزونی نهاده است.

هم اینک طبق آمارهای غیر رسمی جمعیتی بالغ بر 500 هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند که شمار زیادی از آنان در شهرهای اتاوا، ونکوور، تورنتو و مونترال متمرکز شده‌اند.

این جامعه بزرگ پس از گذار سالیان اولیه مهاجرت که بیش‌تر توجه‌ها معطوف به استقرار و تثبیت زندگی جاری بوده است، به‌تدریج برای پر کردن خلأ فرهنگی و هویتی خود و نسل‌های بعدی خود، تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی، هنری، آموزشی و دینی در شهرهای مختلف ایجاد کرده است.

مرکز مطالعات ایرانشناسی دانشگاه کنکوردیا یکی از چهار مرکز تحقیقات جدیدی بوده که توسط شورای دانشکده هنر و علوم این دانشگاه در اوایل سال جاری ایجاد شده است.

دانشگاه کنکوردیا یکی از ده‌ها دانشگاه در سراسر دنیا است که در زمینۀ مطالعات ایرانشناسی به صورت جدی فعال است. این مرکز درصدد افزایش پژوهش‌های مشترک و فرصت‌های آموزشی کارشناسی ارشد در زمینۀ مطالعات مربوط به ایران‌شناسی است

گروه مطالعات ایران‌شناسی تشکیل شده از  گروه‌های ادیان، جامعه شناسی و انسان شناسی کلاسیک، زبان معاصر و زبانشناسی است. مدیریت این مرکز به عهده دکتر ریچارد فولتز است.

دانشگاه یورک ( تورنتو) نسبتاً تازه افتتاح شده است. این دانشگاه به سال 1959 از دل دانشگاه تورنتو در آمد و تا چند سال تابع دانشگاه تورنتو بود، و دانشجویان این دانشگاه یا کالج یورک مدرک فارغ التحصیی را از دانشگاه تورنتو دریفت می کردند

در این دانشگاه کرسی های آموزش زبان فارسی وجود دارد

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

تحصیل در کانادا

ویزا تحصیلی کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :