021-41454

مکانهای دیدنی دبی

مکانهای دیدنی دبی

مکانهای دیدنی دبی

همانطور که می دانید، دبی یکی از شهر های مهم و بزرگ کشور امارات متحده عربی می باشد که از میان 7 امارت این کشور،پر جمعیت تر می باشد و بعد شهر ابوظبی،بزرگترین شهر امارات متحده عربی می باشد.

در مطلبی پیشین درباره اطلاعات کلی دبی و در مورد مردمان آن بحث و بررسی داشتیم که الزام ندارد در اینجا تکرار کنیم و آنچه که همگی می دانیم و باید بازگویی کرد، جاذبه های گردشگری این شهر برای تور خارجی آن هم برای همه مردم دنیا می باشد و بیشتر درآمد  دبى از منطقه آزاد جبل علی یا همان JAFZ می باشد (Jebel Ali Free Zone) حال در این پست به برترین مکانهای دیدنی دبی اشاره خواهیم کرد.

 

برج خلیفه دبی

برج خلیفه

برج خلیفه ، بلند ترین برج و سازه ساختمانی بشر تا به امروز می باشد.چرا که به گفته معماران این برج،ارتفاع این سازه از پایین تا نوک آنتن بیشتر از یک کیلومتر می باشد! برج خلیفه 160 طبقه و 828 متر ارتفاع (محاسبه احتمالا معتبر تر و بدون در نظر گرفتن آنتن) را دارد که در چهارم ژانویه سال 2010 میلادی افتتاح گردید.

در ملاحضات معماری این برج طراحی بنام گل صحرایی بکار گرفته شده بطوریکه برای طبقات آخر نیروی باد را می تواند مهار کند و در عین حال ویو و منظره عالی را در اختیار ساکنین و بازدیدکنندگان قرار دهد.بخش های برج خلیفه شامل هتل،واحد های مسکونی،واحد های اداری و تجاری و مکان ها و جایگاه هایی برای بازدید و تفریح را شامل می گردد.وجود طاق در نمای برج نشان دهنده پیروی از معماری سنتی اسلامی می باشد.

 

خانه شیخ سعید

خانه شیخ سعید

خانه شیخ سعید از دیگر مکان های دیدنی دبی می باشد و جالب اینجاست که بدانید در معماری و ساخت این بنا از شیوه و مسلک معماری خانه های قدیمی ایرانی الهام گرفته شده است.قدمت این خانه به سال 1896 بر میگردد و در حال حاضر تعداد کمی از کالکشن عکس های تاریخی و اسناد قدیمی مربوط به دبی،سکه و تمبر و … را در خود دارد.

در مصالح ساخت این بنا از آهک و ساروج استفاده شده است و دارای حیاطی وسیع با 5 قسمت جداگانه و مستقل از یکدیگر می باشد و هر بخش ایوان و چند اتاق دارا می باشد.این خانه،اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم، امیر دبی طی سال های 1912 تا 1958 و همچنین پدربزرگ امیر کنونی بوده است.

پیست اسکی دبی‌

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی که دیگر جاذبه های گردشگری و  مکانهای دیدنی دبی است پیستی سرپوشیده است و مناسب برای افراد مبتدی تا افراد حرفه ای در زمینه اسکی! این پیست دارای پنج دور مختلف با دشواری و با ارتفاع ها و شیب های  متنوع می باشد و ظرفیت 1500 نفر را دارد و طویل ترین دور ‌آن ، 400 متر همراه با سقوطی با ارتفاع بیش از 60 متر می‌باشد اما اگر حرفه ای نیستید می توانید از بخش هایی با شیب و دور آرامتر و ساده تر شروع کنید و از یکی از بهترین پیست های اسکی در دنیا لذت ببرید.

جالب هم اینجاست که در این مکان نباید نگران تجهیزات و لباس و پوشاک مخصوص اسکی باشید چرا که همه ی اینها برای شما گردشگران عزیز از قبل آماده است همچنین محلی به مساحت 3000 متر مربع برای برف بازی کودکان همراه والدین و حتی بزرگسالان وجود دارد.مساحت این پیست 22.500 متر مربع بوده و در تمام طول سال دارای برف واقعی می باشد و دارای دمایی معادل منهای 1 تا 2 درجه سانتی گراد است.این مکان شامل رستوران ها و کافه ها و اتاق های مخصوص کودکان و … نیز می باشد.

پارک خور

پارک خور دبی

از دیگر از مکانهای دیدنی دبی پارک خور می باشد.طول پارک 2600 متر در امتداد خورِ دبی می باشد و محل آن بین پل المکتوم و القرهود می باشد و در امتداد این 2.6 کیلومتر یک ماشین کابلی (تلسی) وجود دارد که سی متر از زمین فاصله دارد و می توانید سوار آن شوید و کل پارک را از ارتفاع در حال حرکت تماشا کنید.این پارک شامل شهر بچه ها و سرزمین عجایب نیز می باشد.

آب و هوای این پارک ییلاقی و از نظر مناظر و طراحی بسیار زیبا و دیدنی و ارام بخش می باشد و شامل زمین های بازی،کافه ها و رستوران ها و همچنین سالن مخصوص برگزاری کنسرت ها و مناسبت های خاص می باشد.

 

مسجد جمیرا

مکانهای دیدنی دبی (7)

یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی مسجد جمیرا است که  معروفترین و قشنگ ترینِ مسجدهای این شهر می باشد.  گنبد مسجد ارتفاع ۱۶ متر دارد  و دو مناره بطول تقریبی ۴۰ متر دارد و همچنین منبری با شکوه و مجلل که نمونه ای از معماری نوین می‌باشد را داراست و در زمان غروب آفتاب و شب جذابیتی شگفت انگیز بخاطر نور پردازی های آن دارد.

 

موزه دبی

از دیگر مکانهای دیدنی دبی موزه دبی می باشد که در سال 1800 ساخته شده است که دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شده‌اند و احتمالا قدیمی‌ترین بنای دبی می باشد.در گذشته قبل آنکه موزه باشد از آن بعنوان مقر دفاعی،قلعه،زندان،انبار،اقامتگاه امیر و … استفاده می شد.

در این موزه مجموعه ای از نقشه های کهن خلیج فارس و امارات،آلات موسیقی مانند نی و چنگ و فلوت و … ، شمشیرها،نیزه ها و کمان های قدیمی،زره های تولید شده از پوست کوسه،تفنگ های قدیمی،تابلو های نقاشی کهن امارات و … می باشد.

 

اتوبوس شگفت انگیز دبی

مکانهای دیدنی دبی (4)

نام شگفت انگیز بر این اتوبوس برای این است که اتوبوسی است هم برای خشکی و هم برای آب! وقتی شما سوار این اتوبوس شوید،یک سفر مهیجی را تجربه خواهید نمود و با سوار شدن به این اتوبوس ابتدا گردشی در کل شهر خواهید داشت و در خور دبی وارد می شوید و سپس بقیه سفر را در آب های رودخانه انجام می دهید.

این اتوبوس از لحاظ تجهیزات ایمنی مانند جلیقه نجات و … مجهز است و همچنین در آن سیستم های سرگرمی و مالتی مدیا مختلفی وجود دارد و در طول سفر ، راهنمای اتوبوس اطلاعات جالب و لازم در حین سفر را برای شما بیان می کند

 

پالم‌ جمیرا‌

پالم جمیرا دبی

پالم‌ جمیرا‌ از دیگر از مکانهای دیدنی دبی می باشد که بشکل یک درخت نخل می باشد و دارای یک تنه ، یک تاج با 17 ساقبرگ‌ و یک جزیره هلالی پیرامون که به شکل یک موج شکن 11 کیلومتری است و تاج با یک پل 300 متری به منطقه اصلی متصل می‌شود و مساحت آن 25 کسلومتر مربع می باشد.

جزایر پالم‌ جمیرا شامل یکسری جزایری مصنوعی و ساخته ده توسط انسان می باشد و این جزایر یکی از عظیم ترین پروژه‌های احیای زمین در جهان به شمار می‌آیند و این جزایر بوسیله “املاک نخل” احداث شده است  و توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم‌ در جهت رشد میزان جاذبه گردشگری و جهانگردی این شهر راه‌اندازی گردیده است.این جزیره به عنوان‌ “هشتمین عجایب جهان”‌ شناخته شده است

 

 

برج العرب

مکانهای دیدنی دبی (8)
از دیگر مکانهای دیدنی دبی برج العرب می باشد که در واقع یک هتل است.. و ارتفاعی معادل 321 متر را داراست و این هتل یکی از برترین و منحصر بفرد ترین هتل های واقع در کل جهان می باشد که بر دریا و بر جزیره مصنوعی در فاصله دویست و هشتاد متری از ساحل خلیج فارس قرار دارد و این هتل شامل 202 سوئیت دوبلکس است  و یکی از گرانترین هتل های جهان است و دارای یک رستوران است که در ارتفاع 200 متری خلیج فارس قرار دارد.

 

پارک آبی وادی وحشت دبی

مکانهای دیدنی دبی (2)

اگر دهکده آبی پارس تهران را تجربه کرده باشید،پارک آبی وحشت دبی معنی اش برایتان تا حدی قابل درک است اما این دو غیر قابل مقایسه هستند و دارای بیست و سه نوع وسیله و دستگاه سرگرمی و تفریحی مرتبط با آب را دارا می باشد و تقریبا بصورت زنجیره ای این دستگاه ها و وسایل بهم متصل و در امتداد هم می باشند و در کل یک سفر ماجراجویی در این پارک آبی را تجربه خواهید نمود.

از جمله یکی از این وسائل سرسره ای با سقوط آزاد با سرعت حدود 80 کیلومتر بر ساعت می باشد که شاید گفت که هیجان انگیزترین وسیله این پارک آبی می باشد همچنین سرسره آبی انفجاری این مجموعه هیجان فوق العاده ای را برای تمامی افراد و قشر های سنی به همراه می آورد ک هبعد آمریکا بلندترین و پرسرعت ترین سرسره در جهان می باشد.پارک آبی وحشت دبی مساحتی حدود 5 هکتار دارد و بین هتل جمیرا و برح العرب قرار دارد

 

قلعه آل فهیدی

این قلعه در سال  میلادی1787 ساخته شده است. در واقع این قلعه را برای دفاع از دبی از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته اند . سال 1971 میلادی قلعه را بازسازی و ترمیم کردند و امروزه یکی از بهترین و دیدنی ترین موزه های دبی می باشد

در این موزه اثاری مانند سلاح‌ها، آلات موسیقی اماراتی، زندگی سنتی اماراتی‌ها و آثار مکشوفه از گورهای قدیمی ۳ هزار و ۴ هزار ساله به نمایش گذاشته می شود

دلفین بی

دلفین بی یکی از جذابترین مکان ها برای تفریح و شاد شدن می باشدئو همچنین بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفین‌ها در جهان است.

بیشتر گردشگران به دلفین بی می روند و این مکان دیدنی در منطقه آتلانتیس پالم قرار دارد. شما می توانید کنار دلفین بایستید، بغل‌شان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید

خانه شیخ سعید آل مکتوم

شیخ سعید از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۸۵ میلادی حاکم دبی بوده است و امروزه عنوان پدربزرگ حاکم فعلی دبی دارد.

 

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران ،  مجری مستقیم انواع تور و در این راستا تور دبی با بهترین کیفیت و خدمات با در دست داشتن تیم کاری کاملا با تجربه  بهترین امکانات رفاهی تور شما را با بهترین هتل ها فراهم نموده و لحظاتی بسیار خاطره انگیزی را برایتان رقم خواهد زد.

 

جهت اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور دبی امارت کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :