021-41454

کاسالوما تورنتو

کاسالوما تورنتو

 

کاسالوما تورنتو

 

کاخ کاسالوما (Casa Loma castle) که امروزه یک موزه نیز هست ، عمارتی بسیار زیبا ، مجلل و بزرگ در شهر تورنتو کانادا می باشد.

واژه کاسالوما به زبان اسپانیایی معنای “خانه ی روی تپه ” را می دهد.

(کاسا به معنای خانه و لوما به معنای تپه).این بنا ، یکی از برترین جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی شهر تورنتو و کشور کانادا می باشد .

کاخ کاسالوما تورنتو در سال 1911 میلادی توسط شخصی بنام سرهنری میل پلات که یک تاجر ، سرمایه دار و صاحب کارخانه ای نظامی در شهر تورنتو بود بنا نهاده گردید.

ساخت این کاخ ، به همراه 300 نیروی کارگر و صرف هزینه ای معادل با سه میلیون و پانصد هزار دلار در طول سه سال (تا سال 1914 ) بطول انجامید.

معمار اصلی این بنا شخصی بنام ی جی لینوکس بود که در آن زمان معماری مشهور و صاحب نام بوده و بنا این کاخ را به سبکی قرون وسطایی و بر فراز تپه ای مشرف به شهر تورنتو طراحی کرده است و عمارتی است به سبک طراحی نئوگوتیگ.ساختمان این عمارت 3 طبقه بوده و باغ آن 5 هکتار وسعت دارد.

سرهنری پلات ، صاحب این کاخ ، سرمایه بلند پرواز و البته موفقی بود و در آن زمان که ادیسون برق را اختراع کرد ، سرمایه گذاری بر این اختراع ادیسون را کاری با آینده روشن تلقی می مرد تا جایی که بر تولیدات چراغ های برق شهر تورنتو در سال ١٨٨٣ سرمایه گذاری کرده و تهیه لامپ های این شهر را به انحصار خویش در آورد.

اطلاعات تکمیلی

پس از بنای این بنا نیز ، با آثار بسیار ارزنده هنری از کانادا و سراسر جهان ، داخل بنا را مزین کرده که نتیجه آن در امروز ، بجا ماندن یک موزه بی نظیر و مهم برای این شهر و در واقع این کشور است تا جایی که این بنا به عنوان یک نمادماندگار از خالقان خود از هر بنای خصوصی دیگری در امریکای شمالی پیشی گرفت.

گردشگران و توریست ها نه تنها می توانند از زیبایی این بنا و آثار هنری و تاریخی داخل آن لذت ببرند ، بلکه به گفته تقریبا همه ، دید و منظره شهر تورنتو از این تپه ، حتی از منظره و دید به شهر از برج ملی CN واقع در این شهر نیز زیبا تر است.

در یک کلام ، آثار هنری و تاریخی در این کاخ موزه ، سیر و سفر در تاریخ ، زیبایی و منحصر بفرد بودن ، رمز آلود بودن و معمایی تاریخی از هر اثر را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد.

همچنین اتاق های کاسالوما مملو اند از اثاث هایی که 100 سال پیش ساکنین اصلی این قصر از آن استفاده میکردند.

در کانادا موفقیت سرهنری زیاد بطول نکشید و بدلایل مشکلات مالی پس از ده سال زندگی در این کاخ بهمراه همسرش “لیدی مری” ، مجبور به ترک آنجا شده اند و امروزه مالکیت این مکان تاریخی بدست شهردار تورنتو می باشد و از سال 1937 توسط باشگاه کیوانس اداره می شود.

در این بنا فیلم های مشهوری از جمله مردان ایکس ، شیکاگو و بسیاری فیلم ها و سریال های دیگر فیلم برداری شده است.

همچنین امروزه یک مکان بسیار محبوب برای برگزاری مراسم های عروسی و جشن هاست.

همچنین این کاخ برای عموم مردم ، بعد از ظهر هر روز و پس از ساعت رسمی اداری در دسترس برای بازدید می باشد.

کاسا لوما تورنتو 4 کاسا لوما تورنتو 3 کاسا لوما تورنتو 2 کاسا لوما تورنتو 5

جهت اطلاعات از هزینه ها پکیج ها یا رزرو تور های ویژه کانادا کلیک نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :