021-41454

موزه مادام توسو انگلیس

موزه مادام توسو انگلیس

موزه مادام توسو انگلیس

موزه مادام توسو انگلیس

مادام توسو نام موزه‌ای متفاوت و خلاقانه  است که شعبه های زیاد و مختلفی در سرتاسر دنیا دارد.

در این موزه مجسمه‌های افراد سرشناس دنیا با موم  ابعاد واقعی ساخته اند و در این موزه‌ها به نمایش در می‌آید. شعبه اصلی این موزه در شهر لندن قرار دارد و یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می‌آید.

ماری توسو، در قر هجدهم در استراسبورگ در فرانسه متولد شد.

مادر او در کشور سوئیس در خانه پزشکی به نام فیلیپ کورتیو کار می‌کرد. دکتر کورتیو، یک پزشک بود که با موم مجسمه‌هایی می‌ساخت و این او بود که کار کردن با موم و ساخت مجسمه‌های مومی را به ماری یاد داد.

ماری اولین مجسمه مومی‌اش را در سال 1777 ساخت که مجسمه ولتر، فیلسوف فرانسوی بود. بعد از آن او مجسمه ژان ژاک روسو نویسنده مشهور و بنجامین فرانکلین را ساخت.

او در زمان انقلاب فرانسه به قسمت کشته شدگان میرفت تا بتواند صورت های آنان را ببیند و بتواند از روی صورت آن ها  مجسمه هایی طراحی کند

بعد از مرگ دکتر کورتیو در سال 1794، ماری مجسمه‌های مومی او را به ارث برد. در طول آن سالها، او به کشورهای مختلف اروپایی سفر کرد و در سال 1795 با فرانسوا توسو ازدواج کرد.

در گالری او بیش از 400 مجسمه مومیایی قرار داشت. اما آتش‌سوزی این موزه درسال 1925 و بمباران آلمان‌ها درسال 1941 اکثر مجسمههای ساخته شده توسط مادام توسو را از بین برد

مادام توسو در سال 1842 پرتره خودش را ساخت که حالا این پرتره در مقابل در ورودی موزه او به نمایش درآمده است. مادام توسو در 15 آوریل سال 1850 در خواب،از دنیا رفت.

شعبه بعدی موزه مادام توسو در سال 1970 در آمستردام هلند افتتاح شد و حالا این موزه شعب متعددی در قاره‌های مختلف دنیا از جمله اسیا دارد

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

ویزا انگلیس

ویزا توریستی انگلیس

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :