021-41454

موزه تصاویر متحرک

موزه تصاویر متحرک

موزه تصاویر متحرک

موزه تصاویر متحرک

این موزه نمایشگاه دائمی با موضوع سینما در دوران ما قبل تاریخ است. موزه ی تصاویر متحرک در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط شیخ ماجد بن محمد بن راشد آل مکتوم تاسیس شد. وی ریاست سازمان فرهنگ و هنر دبی را بر عهده دارد و تا به حال قدم های مفیدی در زمینه ی رشد فرهنگ و هنر این شهر برداشته است.

هدف از تشکیل این موزه، تکامل سرگرمی های بصری با دیدن ابزار و دستگاه های اولیه ی فیلم سازی می باشد. جالب است بدانید که حدود ۳۰۰ دستگاه عتیقه در این نمایشگاه دائمی در معرض دید علاقمندان قرار دارد

فناکیستیسکوپ (Phenakistiscope)، پیپباکس هلندی (Dutch peepbox) ، زوتروپ(Zoetrope) ، پراکسینوسکوپ (Praxinoscope) و چشم انداز قیصر (Kaiser panorama) تنها تعداد محدودی از آثار باستانی زیبایی هستند که در موزه تصاویر متحرک دبی به نمایش در آمده‌اند.

این مجموعه برجسته در طول بیش از ۳۶ سال توسط تاجری به نام اکرم میکناس (Akram Miknas) جمع ‌آوری شده و در نوع خودش در خاورمیانه بی ‌نظیر است. این موزه در بالای لیلا کافی (Lila Café) در تکام (Tecom) واقع شده و تاریخ تصاویر متحرک تا اختراع سینما را به نمایش می‌گذارد.

پیپ ‌باکس هلندی، قدیمی‌ ترین اثر باستانی این موزه است که قدمت آن به ۱۷۵۰ سال پیش می‌رسد و مبین تلاش ‌های اولیه در زمینه فناوری سه بعدی است. دوربین‌های اولیه زیبا هستند، دستگاه ‌های پیچیده‌ای دارند و اغلب در قاب ‌های چوبی قرار گرفته‌اند.

اگر در سفرتان به دوبی تصمیم دارید از موزه تصاویر متحرک بازدید کنید و لذت ببرید باید بدانید که ساعت کاری این موزه در  طول هفته از ساعت یازده صبح تا ساعت پنج بعد از ظهر فعال است

هم چنین پنج شنبه ها از ساعت 9 صبح تا ساعت 11 شب موزه به روی علاقمندان گشوده می شود

موزه سکه دبی

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :