021-41454

معبد پانتئون در رم ایتالیا

معبد پانتئون در رم ایتالیا

معبد پانتئون در رم ایتالیا »

معبد پانتئون در رم ایتالیا

معبد پانتئون در رم ایتالیا

معبد پانتئون در ایتالیا که به معبد رومی نیز شهرت دارد ، یکی از معابد معروف در کشور ایتالیا و شهر رم می باشد.معبد پانتئون از جمله بزرگترین گنبد های در دنیا و از شگفتی های معماری بحساب می آید تا جایی که یکی از با نفوذ ترین و پر آوازه ترین بناهای معماری در تاریخ بحساب می آید.

ساخت این معبد در حوالی سال 125 میلادی باز می گردد که دارای ظاهری مدور و گنبدی شکل است که در جلوی آن یک رواق بشکل مستطیل قرار دارد که احتمال می رود پس از بنای این معبد ساخته شده و البته زیاد سنخیتی از نظر ظاهری با خود بنا ندارد.

طرح معبد پانتئون بر تقاطع دو دایره که یکی عمودی و دیگری افقی می باشد ، ساخته گردیده که به صورت مقاطعی از یک کره  که در بنا محاط شده‌ اند پابرجا شده است.در گذشته معبد پانتئون مانند امروز مستقل نبوده و بلکه به یک باسیلیکایی کهن متصل بوده که امتداد آن را باله های این معبد را پوشانده بوده است.

همچنین در قبل در جلوی رواق مستطیلی شکلی گفته شده حیاطی قرار داشته که در دوره هادریانوس ساخته شده بود و  دارای ستون بندی بوده و در آن زمان تنها قسمت قابل مشاهده از جلو ساختمان بوده است.

معماری معبد پانتئون در رم ایتالیا

گنبد بر فراز این معبد دارای قطر 43 متری می باشد و همچنین فاصله نوک این گنبد تا زمین نیز 43 متر می باشد.پوسته ای این گنبد از جنس بتون می باشد و دیوارهای نگه دارنده ی این گنبد بسیار ضخیم هستند.

همچنین در مرکز گنبد حفره ای مدور بنام چشمه نور وجود دارد که دارای قطری 9 متری می باشد که تنها منبع نور برای داخل بنا می باشد و بر آن شیشه ای تعبیه نگردیده است.

در دیواره های معبد و سطح آن فرو نشستگی هایی و نیم دایره هایی ایجاد شده ای را خواهید دید و بالای هر کدام از آن ها یک طاق به شکل هلال ساخته شده است بدین ترتیب فشار وزن گنبد سنگین این معبد به جرز های دیوار عظیم و مقاوم آن منتقل گردد.

قاب بندی گنبد معبد پانتئون از درون قاب بندی گردیده است و دارای مربع های کوچکی در آن بوده که جلوه زیبایی به آن می دهد و از این طریق نیز از فشار سنگینی گنبد بر بنا کاسته می گردد.کف معبد در داخل کمی محدب بوده و دارای شیارهای کم عمق بر روی خودش می باشد که دقیقا زیر نورگیر معبد قرار دارد که بدین ترتیب با ریزش آب یا بارش باران ، آب بسوی خود سرازیر می گردد.

» اطلاعات تور ایتالیا و خدمات وقت سفارت ایتالیا

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا

_____________________

» آژانس یزدان گشت سفیران ، خدمات وقت سفارت ایتالیا  شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات وقت سفارت ایتالیا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران کلیک نمایید

شماره تماس : 02141454

مطالب مرتبط

هتل تکسیم گونن استانبول هتلی 4 ستاره و زیبا واقع در میدان تقسیم و مرکز شهر استانبول در ترکیه می باشد که دارای فاصله 20 کیلومتری تا فرودگاه بین المللی آتاتورک را دارد و همچنین دارای فاصله 300 متر تا مرکز شهر و میدان تقسیم می باشد و این هتل با امکانات رفاهی تکمیل خود به همراه خدمه مجرب و خوش برخورد آماده پذیرایی از میهمانان تور استانبول ترکیه می باشد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :