021-41454

اطلاعات کلی دبی

اطلاعات کلی دبی

اطلاعات کلی دبی

اطلاعات کلی دبی

در این مطلب اطلاعات کلی دبی و دانستنی هایی عمومی پیرامون آن را برای شما بیان می کنیم. دبی که به انگلیسی Dubai نوشته می شود ، یکی از شهر ها و شیخ نشین های 7 گانه کشور امارات متحده عربی می باشد.

از نظر موقعیت جغرافیایی ، این کلان شهر که اصلی ترین و پر جمعیت ترین شهر امارت متحده عربی و هفت شیخ نشین این کشور است، در ناحیه خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی با کشورمان ، دبی در جنوب ایران قرار دارد.

از جاذبه‌ های این شهر می توان بازار طلا، جزایر مصنوعی و تعدادی بسیار از اماکن تاریخی را می توان نام برد و این شهر از نظر بیزینسی و کارآفرینی در بهترین موقعیت بوده و می باشد بطوریکه بصورت بسیار سریع رشد کرده و همچنان این روند رو به رشد ادامه دارد تا جایی که در حال حاضر دبی بعنوان یک شهر نامی در جهان و تجاری موفق و مهم مخصوصا از نظر تجاری و بیزینسی  ، تور گردشگری و بخصوص تور نمایشگاهی در منطقه جای خود را پیدا نموده است.

اقتصاد دبی

بطوریکه تور نمایشگاهی دبی یکی از مهمترین تورهای نمایشگاهی دنیا می باشد که سالانه در زمینه های مختلفی برگزار می گردد که همه این موارد ، یک نمره اقتصادی بسیار بالایی را برای این کشور رقم زده است.

اما باید گفت که در کل اقتصاد دبی بخصوص در اوایل شروع روند تمدن و شهرسازی با صنعت نفت رشد نمود و بعد از این مورد، میتوان فروش ملک به اتباع خارجی را یکی از بزرگترین منبع های اقتصادی دبی نام برد و توجه دنیا را در مورد ساخت و سازهای عظیم به خود جلب نموده است.

حال اگر بخواهیم مختصر تاریخچه ای پیرامون این شهر بیان کنیم ، باید گفت که نخستین نشانه هایی در طور تاریخ برای دبی از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت گردیده است و همچنین نخستین نشانه‌ های تمدن و شهرسازی نیز به سال 1799 میلادی بر میگردد که تمدنی حدود دو قرن را برای این شهر رقم می زند.

این شهر توسط “شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم” رسما در 1833 بعنوان یک شهر بنیان گذاری گردیده بود و بعد از کشف نفت و موج عظیمی از شروع استخراج نفت و هجوم کارگران و اهالی این صنعت ،دبی به همراه شهر ابوظبی و چهار شهر شیخ‌ نشین دیگر این کشور تأسیس گردید.

یکی از اولویت سفر ایرانیان به دبی امارات است که نزدیکی کشور ما به این شهر دلیل خوبی برا انتخاب این شهر می باشد.
شهر دبی شهری مدرن و شلوغ است و حتی میتوانید ساختمان های که به ذهنتان می رسد در اونجا ببینید بهترین انتخاب برای یک گردش فوق العادس که چه با خوانواده و دوستانتان می توانید نهایت لذت را ببریید.

اطلاعات کلی دبی در یک نگاه

  • نوع حکومت: شیخ نشین
  • حاکم: محمد بن راشد آل مکتوم
  • واحد پول: درهم
  • مساحت: ۴٬۱۱۴ کیلومتر مربع
  • تعداد جمعیت: ۲۲۶۲۰۰۰ نفر شیخ نشین
  • منطقه زمانی : UTC+4

با وجود اینکه دبی شهر ساحلی هست و تاریخ غنی ندارد ولی می توانید آثار تاریخی جالبی را می توانید ببینید.

برج ها و اسمان خراش های دبی انتخاب مناسبی برای گشت گذار و اقامت است که یکی از معروف ترین ان ها برج خلیفه که بلندترین برج جهان شناخته شده است.

وقتی بالای این برج برید می توانید شهر و دریای خلیج فارس را به خوبی مشاهده کنید و لذت ببرید. از نظر اب و هوایی دبی را شهری افتابی و گرم به یاد می اورند.

حمل و نقل در ذبی

برای حمل و نقل در دبی به مشکل بر نخواهید خورد به دلیل اینکه حمل و نقل متنوعی برای گردشگران در نظر گرفته شده است و خطوط اتوبوسرانی بسیار گسترده است که بسیار برای رفت و امد ارزان است.

اگر علاقه دارید با تاکسی رفت امد کنید نسبت به اتوبوس راحت تر و گران تر است و مترو های این شهر از صبح زود و تا پایان شب مشغول فعالیت هستند و حمل و نقل روی اب نیز ما کشتی های کوچک بهتون پیشنهاد می کنیم.

خرید در دبی یکی از اولویت مهم این شهر به حساب می اید در اینجا می توانید بهترین برند ها و قیمت ها ی مناسب روبه رو شوید می توانید از صبح زود تا اواخر شب در این پاساژ ها بگردید و خرید کنید که هرچی دوست داشته باشید می توانید پیدا کنید و بخرید.

 

اطلاعات کلی دبی: مراکز خرید معروف

  • دبی مال
  • مرکز خرید ابن بطوطه
  • مرکز خرید امارات
  • دیره سیتی سنتر
  • دبی مارینا مال
  • دبی فستیوال سیتی
  • مرکز خرید میردف
  • بازار الکرامه

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران ، بعنوان مجری مستقیم انواع تور های گردشگری داخلی،اروپایی و منطقه و بویژه دبی با در دست داشتن تیم کاری کاملا با تجربه و دارای تخصص در این امر از جمله پرسنل اجرایی و … ، بهترین امکانات رفاهی تور شما را با بهترین هتل ها فراهم نموده و لحظاتی بسیار خاطره انگیزی را برایتان رقم خواهد زد.

اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور دبی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :