021-41454

لغو روادید یعنی چه

لغو روادید یعنی چه

لغو روادید یعنی چه

لغو روادید یعنی چه

حتما شما هم در خبر های مختلف مطالبی درباره روادید و یا لغو روادید خوانده و یا دیده و شنیده اید اما این روادید چیست که در حال حاضر بر سر آن بین کشور های مختلف دعواست و برایش رقابت می کنند سوالی است که در این متن می توانید پاسخ آن را پیدا کنید.

گاهی بین دو کشور، تفاهم نامه لغو رواید امضا می شود.

لغو روادید به این معنی است که شما مثلا در گذشته برای این که به یک کشور می خواستید سفر کنید نیازمند این بودید که ویزا بگیرید ولی بعد از لغو روادید بین دو کشور شما می توانید به همان کشور بدون ویزا سفر کنید و این امکانی است که دولت دو کشور با هم تصمیم می گیرند که برای شهروندانشان ایجاد کنند.

مثلا بین ایران و ترکیه چنین تفاهم نامه ای در زمان آتاتورک و رضاخان امضا شده و ایرانیان برای ورود به ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارند.

نکته: گاهی اوقات روادید به صورت یک طرفه لغو میشود. مثلا زمانی ایران برای شهروندان جمهوری آذربایجان به صورت یکطرفه لغو رواید کرده بود. یعنی شهروندان آذربایجان می توانستند بدون ویزا به ایران بیایند اما ایرانی ها برای ورود به جمهوری آذربایجان مجبور بودند ویزا بگیرند.

نکته: مدت زمان سفر برای هر کشور متفاوت است. مثلا برای کشور توگو به مدت ۷ روز و برای کشور تانزانیا به مدت ۳ ماه است. یعنی اگر بخواهید در این کشور ها مدت زمان بمانید باید ویزا داشته باشید.

توجه : با توجه  به این که قوانین و شرایط مربوط به ویزا و ارتباط بین کشور ها روز به روز تغییر می کند در صورتی که قصد سفر دارید سعی کنید اطلاعات خود را به روز کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید سوالاتتان را می توانید از سفارت بپرسید.

مطالب مرتبط

برای شهر ونیز ایتالیا ، یک شهر توریستی و بی نظیر برای تور ایتالیا ، دولت ایتالیا طرحی بلند پروازانه را در نظر گرفته است و كارشناسان عمرانی این کشور راه حلی کمی عجیب را براي جلوگيري از فرو رفتن شهر ونيز در آب پيشنهاد كرده‌ اند و در این راستا برای جلوگيري از پيشرفت آب در بالا آمدن ، سطح زمين اين شهر را بالا ببرند!

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :