021-41454

لباس سنتی ارمنستان

لباس سنتی ارمنستان

لباس سنتی ارمنستان

رنگ لباس ها در ارمنستان معنی و مفهوم خاصی دارند و در روستا و شهرهای مختلف ارمنستان لباس های محلی هر منطقه رنگ و دیزاین متفاوتی دارد  معنی بعضی رنگ ها:

  • رنگ سیاه:وضعیت سیاسی کشور را نشان می دهد.
  • رنگ سفید:پاکی و آب را نشان می دهد.
  • رنگ زرد:خاک را نشان می دهد.
  • رنگ نارنجی:فروتنی را نشان می دهد.
  • رنگ آبی:عدالت را نشان می دهد.
  • رنگ قرمز:رشادj و خون را نشان می دهد.

 

توضیحات پیرامون این لباس ها زیبا

باستان و تاریخ شناسان یادگاری های را از نقاشی های دیواری و تندیس و صخره ها و مهره و لوح ها و.. پیدا کرده اند که مربوط به سده های 6 و 9 است و طرز پوشش مردم ارمنستان را نشان می دهد.

در دوره ارتاشسی در ارمنستان طرح لباس ارمنی ها از لباس های رومی و پارسی الگو گرفته است.طبق اثار تاریخی به جا مانده در سده میانه طرح لباس ارمنی ها از لباس های عرب و بیزانس گرفته شده است. در اواخر سده میانه طرز لباس پوشیدن تاتارها و کردها و ترک ها بر روی طراحی لباس ارمنستان و ارمنی ها تاثیر زیادی گذاشت.

امروزه مردم ارمنستان لباس های اروپایی و مدرن می پوشند اما ان ها هنوز اصالت لباس محلی خود را حفظ کرده اند و در بعضی مناطق ارمنستان لباس سنتی می پوشند همچنین ارمنی های ساکن شهرستان فریدن اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری لباس سنتی می پوشند.

لباس زنان فریدن:لباس زنان فریدن یک شکل می باشد و زیورالات و تن پوش و سرپوش و تزیینات مختلفی دارند.هنگامی که زنان اصیل ارمنستان به ایران مهاجرت کردند سعی در حفظ لباس سنتی خود کردند.دختران ارمنی بین سن کودکی تا نوجوانی دامن های شاد و رنگی چین دار می پوشند و موهای خود را می بافند و کلاهی از جنس مخمل و چیت یا ابریشم کهسکه دوزی شده است بر سر می گذارند.

یزدان گشت سفیران رزرواسیون پرواز و هتل را برای شما عزیزان می دهد و مجری مستقیم اخذ ویزا مولتی کانادا و وقت سفارت کانادا و پیکاپ ویزا می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :