021-41454

قلیون در ارمنستان

قلیون در ارمنستان

قلیون در ارمنستان »

قلیون در ارمنستان

قلیون در ارمنستان

قلیان یا همون قلیون وسسله ای برای استعمال دخانیات و البته جز تفریحات بسیاری از مردم در کشورهای شرقی از جمله ایران ، ارمنستان ، کشورهای عربی و … می باشد. قلیون در ارمنستان با عنوان “نارگیلا” شناخته می شود.امروزه در میان برخی از مردم عربستان ، علاقه مندی روز افزون به قلیون رو به افزایش می باشد و در حال حاضر در بسیاری از رستوران های سنتی کشور ارمنستان بخصوص رستوران های ایرانی یا عربی در این کشور ارائه می گردد.در برخی از کافه های این کشور نیز قلیون ارائه می شود.

قلیون های عربی بسیار تند هستند و در داخل شیشه آن بجای آب از شیر یا آب میوه استفاده می کنند اما قلیون های ایرانی طعم ملایمی دارند اما بدانید که در ارمنستان معمولا سرو قلیون همراه با چای وو نبات نمی باشد و عجیب تر از آن این است که خود مردمان ارامنه ای که قلیان می کشند اکثرا در کنار کشیدن قلیان دوغ مصرف می کنند که دوغ های محلی و مخصوص خود معمولا هستند.

در ارمنستان قیمت قلیان از جایی به جایی دیگر متفاوت می باشد و همانطور که گفتیم در برخی کافه ها و همچنین رستوران های سنتی ، ایرانی و عربی ارائه می شود و همونطور هم که در پستی در مورد رستوران ها ایرانی در ارمنستان نوشتیم ، در ارمنستان رستوران های ایرانی متعددی وجود دارند و پس اگه تو ارمنستان هم هوس قلیون کردین مسلما انتخاب رستوران ها ایرانی بهمراه صرف غذاها اصیل ایرانی انتخاب بهتری هستند.بویژه آن که ارامنه خودشان چندان آشنایی کافی در راستا آماده کردن قلیون یا بقول خود مصرف کننده ها چاق کردن قلیون ندارند و هر کسی بسبکی درست می کند و از این بابت نیز پس بهتر است سراغ رستوران ها ایرانی بروید تا قلیون کشیدنتون مثل سابق باشه !

یکی از این رستوران ها ایرانی رستوران شیروان است که در همه موارد و بخصوص تهیه قلیون بسیار کیفیت بالایی دارد و همچنین در حین مصرفتان خدمه بطور منظم ذغال شما را میایند چک می کنند ، عوض می کنند و … و البته بسیار هم خوش برخورد و مهربون و هموطن ! رستوران دیگری که نیز در ارمنستان قلیون های بسیار خوبی ارائه میدهد رستوران ایرانی آرش می باشد.

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ارمنستان

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. نمیخوام حرفتونو زیر سوال ببرما ولی ما تو این دوسال که ارمنستان بودیم یه بار کسیرو ندیدیم با قلیون دوغ بزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :