021-41454

فواره تروی رم ایتالیا

فواره تروی رم ایتالیا

فواره تروی رم ایتالیا

Fontana di Trevi (به زبان ایتالیایی) یا همان فواره تروی یک آب نما و فواره بسیار مشهور در شهر رم ایتالیا می باشد که دارای ارتفاعی 26 متری و دارای عرضی 20 متری می باشد. فواره تروی یکی از مشهورترین آب نماها و فواره های در کل جهان می باشد و همچنین در دوران باروک بزرگترین فواره آن زمان بوده است.

فواره تروی رم ایتالیا در یک تقاطع یک سه راهی بنام tre vie در رم واقع گردیده است و این آب نما نقطه پایانی آکوا ورجینه امروزی می باشد که همین آکوا ورجینه حاصل از آکوا ویرگو بوده که یکی از قنات های رم باستانی وده و وظیفه تامین آب رم را بر عهده داشت.

در سال نوزدهم قبل از میلا گروهی از متخصصان رومی منبع اب تمیز و پاکیزه ای را شناسایی نموده اند که در سیزده کیلومتری رم واقع بوده و راه پایانی این آب نما به آن چشمه ختم می شد اما بدلیل غیر مستقیم بودن مسیر چشمه تا این فواره 22 کیلومتر طول دارد

در سال ۱۶۲۹میلادی ، پاپ اوربان هشتم چشمه حاصله در آن زمان را جالب نمی دانست و از جیان لورنزو برنینی می خواهد تا طراحی هایی در زمینه نوسازی ها و اصلاحاتی بر آن را انجام دهد. اما با درگذشت پاپ ، این پروژه اجرا نگردید در بعد از آن بسیاری کشمکش های دیگر بر سر این فواره اعمال گردید اما سر انجام فواره تروی در سال ۱۷۶۲ میلادی بوسیله جوزپه پانینی کامل گردیده شد و پانینی ، نشانه های کنونی این فواره را به جای مجسمه های آگریپا و تریویا (باکره رومی که به متخصصان به کشف چشمه اولیه کمک نمود)  قرار می دهد.

بنا بر داستانی قدیمی ، اگر بازدید کننده ها از فواره تروی در داخل آن سکه ای را بیاندازند ، روزی مجددا به رم بازخواهند گشت و امروزه طبق بر آورد ها گفته می شود که روزی به میزان سه هزار یورو سکه در این فواره انداخته می شود که این مبلغ برای نیازمندان و مستمندان در شهر رم صرف می گردد و این هم باید گفت که هر چند وقت یک بار تلاش هایی برای دزدی سکه ها از درون فواره تروی صورت می گیرد.

» اطلاعات تور ایتالیا و خدمات وقت سفارت ایتالیا

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا

_________________

برای دریافت خدمات وقت سفارت ایتالیا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران کلیک نمایید

شماره تماس : 02141454

مطالب مرتبط

پنج مرکز تفریحی برتر ارمنستان,مراکز تفریحی ایروان,دنیای آبی ارمنستان,باشگاه گلف ایروان,پارک هامالیر ارمنستان,باغ وحش ایروان ارمنستان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :