021-41454

غذا های خوشمزه در ارمنستان

غذا های خوشمزه در ارمنستان

غذا های خوشمزه در ارمنستان

غذا های خوشمزه در ارمنستان

 

هریسه

این غذا معمولا در اعیاد مختلف اماده می شود و تا حد زیادی به هلیم که در ایران وجود دارد شباهت دارد. برای این که هریسه را تهیه کنند از گوشت پخته شده به همراه ارد گندم استفاده می کنند و این مواد را با مقداری اب گوشت میکس می کنند.

این غذا را می توان با سبزیجات مختلف هم درست کرد برای اولین بار هریسه درمنطقه ارارات تهیه شد نکته ای که در مورد هریسه وجود دارد این است که این غذا را مردم ارمنستان کم پیش می اید که درست کنند و بیشتر ترجیح می دهند در رستوران ها میل کنند چرا که درست کردن این غذا بسیار  زمان بر است.

 

تولما

تولما هم جزو غذا هایی است که به غذا های ایرانی شباهت  زیادی دارد تولما در حقیقت همان دلمه خودمان است برای این که تولما را درست کنند مواد مختلف مثل گوشت پخته شده و سبزیجات را در برگ مو یا برگ کلم می پیچند و به صورت داغ میل می کنند.

برای این که خوشمزه تر شود کنار تولما سسی قرار می دهند که از ماست و سیر تشکیل شده است  این غذا می تواند پیشنهاد خوبی برای گیاه خوارها هم باشد چرا که می توانند مخلفات درون تولما را به میل خود تغییر دهند مثلا از سیب زمینی و سبزیجات و حبوبات مختلف استفاده کنند.

 

قاپاما

نوعی غذای رسمی است که شما می توانید در مهمانی های مهم مثل اعیاد عروسی ها ان را میل کنید برای این که قاپاما درست شود قسمت بالای کدو حلوایی را از ان جدا می کنند درون ان را با کشمش میوه های خشک برنج پر می کنند روی ان را عسل ریخته و در فر می گذارند تا نرم شوند و بعد در نهایت ان را با سبزیجات تزیین می کنند.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :