021-41454

شطرنج در ارمنستان

شطرنج در ارمنستان

 

شطرنج در ارمنستان

شطرنج در ارمنستان

در اهمیت این بازی در این کشور ، همین بس که این بازی در مقطع ابتدایی تدریس می شود و یکی از دروس مدرسه در مدارس کشور ارمنستان به شمار می رود.
این بازی از محبوبیت و جذابیت خاصی در بین مردم ارمنستان برخوردار است و بدلیل آن که به صورت کاملا حرفه ای آن را دنبال می کنند  سرعت عمل و توانمندی خاصی در این زمینه دارند، به همین منظور ارمنستان زادگاه اساتید بسیاری از پیشکسوت ها در این ورزش محبوب می باشد. در خیابان shev chenco ارمنستان آکادمی شطرنج ارمنستان وجود دارد.

این آکادمی دارای بیش از 50 شعبه در شهر ایروان و سایر نقاط ارمنستان می باشد که مسئول برگزاری دوره ها و سمینار های مختلف آموزشی می باشد. علاوه بر این آکادمی مهم ، خانه شطرنج هم به صورت فعال در حال کار است ، این خانه شطرنج در محل فدراسیون شطرنج ارمنستان واقع شده است ، این فدراسیون که در خیابان خانجیان  واقع شده است یکی از فدراسیون های فعال این کشور است که همه ساله بازی های مختلف شطرنج در مقیاس های بین المللی در این مکان برگزار می شود.

اهمیت شطرنج در این کشور

همچنین رئیس جمهور این کشور آقای سر ژسر کیسیان رئیس فدراسیون شطرنج این کشور نیز می باشد. این کشور در حال حاضر دارای  26 استاد بزرگ ، 22 استاد بین المللی و 8 استاد فیده می باشد.

از جمله قهرمانان ارمنی در این زمینه می توان از لئون گریگوویچ آرونیان یاد کرد . وی در نوامبر سال 2014 نفر پنجم رنکینگ برترین شطرنج بازان جهان شد. وی همچنین در آوریل  2016 رتبه دوم دنیا را به دست آورد. از نامداران دیگر این کشور کیموویچ کاسپارف می باشد که وی هم از سال 1985 تا سال 2000 قهرمان جهان در مسابقات این بازی بوده است.

یکی از مکان های عرضه شطرنج  های بسیار نفیس و زیبا در ارمنستان بازار ور نیساژ در شهر ایروان است که برای مسافران تور ارمنستان جاییست که خالی از لطف برای بازدید نیست. حداقل قیمت برای خرید شطرنج در این مکان 45 دلار می باشد.

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ارمنستان

تور وقت سفارت آمریکا در ارمنستان

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان با آژانس یزدان گشت سفیران تماس بگیرید:

02141454

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :