021-41454

سفر به ایتالیا

برای مصاحبه به سفارت ایتالیا واقع در خیابان جردن رفتم.

در صف منتظر ماندم کیف و موبایلم را تحویل تاکسی که در کنار پارک ایستاده بود و در قبال دریافت 2000 تومان از وسایل اشخاص مراقبت می‌کرد، تحویل دادم.

به ما مهره‌ای داد که بنظرم مهره‌ی بازی دومینو بود.

یک مهره که عدد 7 روی آن بود را به من داد و مهره دیگر را در کیف من گذاشت و کیف و موبایل را داخل صندوق عقب که پر از کیف‌های دیگر بود، گذاشت.

نسبتا در جلو صف بودم، وارد شدم و همچنان منتظر ماندم.

باجه شماره‌ی من را اعلام کرد، رفتم و مدارک را تحویل داده و انگشت نگاری را انجام دادم.

قرار شد 14 روز دیگر با رسیدی که در دست داشتم برای  گرفتن نتیجه به سفارت مراجعه کنم.

بعد از 14 روز ویزای یک ماه ایتالیا را گرفتم و با افزایش بی رویه نرخ یورو نمی‌دانستم که می‌توانم به این سفر بروم یا نه!

به هر حال تصمیم گرفتم به این سفر بروم و پرواز ایران ایر را با نرخ بسیار مناسبی خریداری کردم.

رفت و برگشتم از میلان بود.

برای سفر برنامه ریزی کردم.

درسفر به ایتالیا تجربیات بی‌نظیر و تکرار نشدنی کسب کردم.

!زیبایی‌هایی دیدم که بی شک گوشه ای از بهشت بود

در سفر به ایتالیا ابتدا وارد میلان شدم، با لیدر و کارگزار یزدان گشت سفیران ملاقات کردم و از این که من را در این سفر راهنمایی می‌کنند تشکر کردم.

سریع به سمت ترن رفتیم و به سمت ونیز حرکت کردیم که البته به عقیده من درست این بود که بعد از پرواز بهتر بود روز اول را در میلان می‌ماندم.

با ترن به ونیز رسیدم و با کشتی ترانسفر به سمت هتل انجام شد.

.روی آب‌های ونیز قایق‌های محلی گاندولا شناور بود، قایق رانان در آرامش پارو می‌زدند

.سکوت و زیبایی خیره کننده‌ی محیط ساختمان‌ها، مردم، آداب و رسوم و ادب آن‌ها بسیار جالب بود

.با کشتی به نزدیکی هتل رسیدیم، کوچه های تنگ، ساختمان‌های زیبای بلند قدیمی همه و همه چشم نواز و زیبا بود

یک کار سنتی در همه جا به چشم می‌خورد، لباس‌ها میان کوچه های باریک در ارتفاع نسبتا زیادی از سطح زمین به چشم می‌خورد.

تمامی خانه‌ها به جای ماشین قایق داشتند.

و عجیب بود که شهر بسیار تمیز بود در حالی که یک نظافتچی هم در خیابان‌ها حضور نداشت.

مردم در این منطقه عقیده دارند افراد باید تمیز باشند و آشغال نریزند و نظافت یا رفتگری یک شغل کاذب است!

سفر به کشور زیبا و دیدنی ایتالیا بی شک یکی از تجارب فراموش نشدنی و دلچسب است که هر فرد که دوست‌دار تاریخ و زیبایی‌های طبیعی می‌باشد نباید آن را از دست بدهد.

این کشور دارای طبیعتی زیبا و آب های دلپذیر نیز می‌باشد؛ آب های آبی و فیروزه ای رنگ سواحل این کشور در کنار شن‌های سفید و درخشان آن‌، آنچنان ترکیب زیبایی را خلق می‌کند که از قدم زدن و تماشای این مناظر سیر نمی‌شوید.

سوار بر قایق های گردشی که هر کدام دارای تمامی امکانات رفاهی هستند یکی از تفریحات پرطرفدار در ایتالیا می‌باشد که یک خاطره‌ی بی‌مانند را برایتان به ارمغان می‌آورد.
غذاهای لذیذ و بی نظیر این کشور در کنار مهمان نوازی گرم مردم ایتالیا هر مسافری را از انتخاب مقصد خود خشنود می‌سازد.
انواع بسیار زیادی از غذاهای لذیذ در رستوران‌های زیبا و لوکس این کشور سرو می‌شود، که این منوی غذایی غنی در کشو ایتالیا خود یک جاذبه‌ی گردشگری در این کشور قلمداد می‌شود.
در سفر به ایتالیا حتما دوربین عکاسیتان را با خود ببرید و از مناظر طبیعی آن عکس بگیرید و اگر اجازه داشته باشید از داخل موزه ها و آثار تاریخی آن عکس بگیرید.

همچنین اگر از طرفداران پیتزا هستید باید به ناپل سفر کنید و بدانید که خوردن این پیتزا در زادگاهش بسیار لذتبخش است!

مجسمه داود را در همه جای فلورانس می‌توانید پیدا کنید و پیدا کردن همه داودها می‌تواند سرگرمی خوبی برای فلورانس گردی شما باشد.

محله تراستور در رم را بگردید، وقتی تمام زرق و برق‌های شهر رم را دیدید و از رستوران های گران فروش مرکز شهر خسته شدید،

دنبال جایی غیر از تراستور نگردید.

این محله قدیمی مملو از خیابان‌های سنگفرش و پیچ در پیچ و آرام است.

غذاهای ارزان و خوب، فضای خاص و دنج محله جذب کننده برای مردم در شب است.

در رم به میدان اسپانیا بروید و از گلفروشی نزدیک میدان یک شاخه گل بخرید.

هر جای کشور ایتالیا که باشید می توانید به راحتی جلاتو پیدا کنید هر روز دو اسکوپ بستنی ایتالیایی با جلاتو بخورید.

البته چون درسفر به ایتالیا دائم در حال پیاده روی خواهید بود پس دیگر نباید نگران چاقی خود باشید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

یزدان گشت سفیران، مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا، تور ایتالیا، وقت سفارت شینگن می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیش‌تر با دفتر یزدان گشت سفیران تماس حاصل فرمایید.