021-41454

روستایی که مرد ندارد (روستای لیچک ارمنستان)

روستایی که مرد ندارد

روستایی که مرد ندارد

روستایی که مرد ندارد

روستایی که مرد ندارد

روستای لیچک ارمنستان (Lichk) بنا به توصیفات برخی ، مشهور است به ” روستایی که مرد ندارد “. اگر به این روستا بروید شاهد این خواهید بود که زنان این روستا ، هر روز صبح بهنگام طلوع خورشید از خواب بیدار می شوند ، شالی بدور سر خود می پیچند و مشغول امور روزانه خود می شوند.کارهای روزمره اکثر زنان این روستا ، کارهایی بیشتر مردانه ، سخت و طاقت فرسا می باشد ، زنان این روستا در همه زمینه های یک زندگی روستایی فعال هستند ; دامپروری، کشاورزی ، آسیاب ، شخم زدن زمین و …

در این روستا که وارد بشید ، تا چشم کار می کند زمین های کشاورزی و روستایی را خواهید دید که د لا به لای آن ها خانه های کهنه و آجری وجود دارد ، در این روستا شاهد سخت کوشی زنان ، کودکان در خواب عمیق را می بینید و گاها هم صدای مکالمه تلفنی زنانی با صدای خسته و البته با کمی امید و هیجان را می شنوید ، امید به آن که همسران این زنان بزودی برگردند ; درست است! آن ها همگی همسر دارند ، در واق این روستا مرد هم دارد که اکثرا مردانی مسن با کلاه هایی در سایه بان ها در حال استراحت یا چرت زدن هستند و البته نقش پدرانی دلسوز ، سخت گیر برای تحصیل کودکان و همبازی آن ها را ایفا می کنند ، اما پدران واقعی این کودکان هزاران کیلومتر آن طرف تر و در کشور روسیه ، در کارخانه جات و تولیدات صنعتی روسیه به امید حقوق و درآمد بیشتر و بازگشتن با دست پر به سوی خانواده هایشان ، مشغول کارگری و سخت تلاش نمودن هستند. زنان این شهر معمولا این وضعیت را بمدت 9 ماه از سال تحمل می کنند . وقتی با این زنان هم صحبت شوید ، در صدای آن ها خستگی و در عین حال امید و هیجان برای بازگشت همسرانشان و جمع شدن مجدد خانواده دور هم خوایهد شنید. برخی ها هم نگرانی! آن هم بدلیل سفر های طولانی همسرانشان و نگرانی اینکه هزاران کیلومتر اونورتر شاید زندگی دیگه ای را تشکیل داده باشند ! اما همچنان امیدوار ، سخت کوش و با روحیه هستند.

این شرایط کاری برای مردان این روستا بدلیل اقتصاد وخیم موجود در این روستا است و انگار تنها راه چرخاندن زندگی خانواده و خودشان هستند ، بنابراین آنجا را به روسیه به قصد کار ترک می کنند و بطول حدودا 8 الی 9 ماه معمولا این روستا توسط زنان کنترل و امور آن چرخیده می شود. صبر و قدرت زنان این روستا واقعا مورد تحسین است.بار ها از این روستا توسط خبرنگارانی از کشور های مختلف از جمله ایران ، آمریکا و … از حس کنجکاوی و تهیه گزارش بازدید شده استو تمام این توصیفات ، ثبت شده هایی از دیده ها وشنیده های این خبرنگاران است.

همچنین در این روستا روابط اجتماعی میان این زنان بسیار قوی است و بسیاری از امور روزانه آن ها از جمله دامداری ، کشاورزی و تهیه نان و غذا بصورت دسته جمعی و گروهی انجام می گردد.

زمستان ها ، انگار ورق روزگار بر می گردد و زمان شادی مفرط و پایکوبی مردم این روستا می باشد ، چرا که شوهران این زنان از روسیه بر می گردند و این روستا را جشن های بسیار ، عروسی ها ، جشن های تولد و میهمانی های پر هیجان می شود و مردم این روستا در این بازه از زمان در پوست خود نمی گنجند.اما این سه ماه هم انگار با یک چشم به هم زدن تمام می شود ، مردان بار دیگر ساک و چمدان خود را می بندند و عازم روسیه برای کار می شوند و باز هم زنان می مانند و امور بسیار زیاد فیزیکی ، سخت و طاقت فرسا

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ارمنستان

مطالب مرتبط :

ازدواج با دختر ارمنی و زنگ های خطر آن!

ممنوعیت درگیری خیابانی در ارمنستان

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :