021-41454

جت لگ چیست

جت لگ چیست

جت لگ چیست » جت لگ یا همان پرواز زدگی ، یک عکس‌العمل طبیعی بدن در پاسخ به شرایطی است که زمان به سرعت تغییر می کند. برای مثال فرض کنید که شما در ساعت 8 شب در کشور خودتان سوار هواپیما شده اید اما بعد از شش ساعت زمانی که به کشور مقصد می رسید به جای این که ساعت دو شب باشد ساعت مثلا  7 صبح است !

جت لگ پدیده ای است که با تغییر سریع زمان بیشتر ، مسافران در طول پرواز های طولانی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ حتی کسانی که برای مدت طولانی و به دفعات مکرر پرواز های خارجی را  تجربه کرده اند جت لگ را تجربه می کنند. حتی خدمه و کادر پروازی و خلبان ها را هم که به طور منظم پرواز می کنند از این امر مستثنی نیستند.

عوارض عمومی جت لگ چیست؟

بر هم خوردن نظم بدن، بد خلقی و کسالت، بی خوابی، بی حالی، بی اشتهایی، خستگی چشم، درد اختلالات روده و به طور کلی بی قراری از جمله عوارض بارز و آشکار جت لگ می باشد که همه این عوارض یا برخی از آن ممکن است گریبان افراد را بعد از پروازی طولانی مدت بگیرد.

اط طرفی محدودیت هایی که شما در طول مدت سفر دارید بر تشدید این عوارض تاثیر می گذارد. برای مثال این که شما برای مدت طولانی مجبور به نشستن هستید یا این که بدن شما در شرایط کم آبی و بی آبی قرار گرفته است کمبود خواب، صداهای اضافی و سایر عواملی که باعث آزار شما می شود بر تشدید عارضه جت لگ توان می بخشند.

همچنین هوای بسته و فضای تنگ و کوچک و بدون هوای تازه کابین هواپیما همه و همه باعث می شود که جت لگ در شما طولانی تر و تشدید تر شود.

جت لگ عموما چه افرادی را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد؟

جت لگ عموما برای افرادی که برنامه خواب و بیداری بسیار منظم و دقیقی دارند آسیب بیشتری را به همراه دارد؛ چرا که این افراد ساعت فیزیولوزیک دقیق تر و حساس تری دارند.

راه های مقابله با عوارض جت لگ

سعی کنید تا حد ممکن در مقابل نور افتاب قرار نگیرید چرا که قرار گرفتن در معرض نور عوارض این مشکل را برای شما شدید تر خواهد کرد شما نباید هیچ گاه تلاش کنید که به زور بدن خود را با محیط جدید وفق دهید بلکه کاملا برعکس باید اجازه دهید بدن شما ارام ارام ریتم طبیعی خود را پیدا کند لازم است چند روزی در مقابل نور خورشید قرار گرفتن را کنترل کند تا احساس خستگی کم تری داشته باشید.

مصرف ملاتونین

برای این که عوارض ناشی از جت لگ به حداقل ممکن برسد قرص های مختلف و ویتامین های متنوعی وجود دارد باید توجه داشت که هیچ گاه نباید به طور خود سرانه اقدام به مصرف دارو کنید حتی دارو هایی که نیاز به نسخه پزشک نداشته باشد اما به طور  کلی یکی از دارو هایی که پزشکان توصیه می کنند دارو هایی با نام های تجاری مختلف است که در آن ها ملاتونین  به کار رفته است.

باید دانست مصرف زیاد از حد ملاتونین تاثیر معکوس دارد و اتفاقا باعث می شود احساس خستگی بیشتری داشته باشید

*در مصرف کلیه ترکیبات حاوی کافئین در چند روز اول سفرتان دقت کنید

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

تلفن: 02141454

آدرس: تهران – عباس اباد ابتدای سرافراز پلاک ۵۵. برج دریای نور. طبقه ۳.واحد ۳۰۱

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :