021-41454

راهنما سفر با خودرو شخصی به ارمنستان

راهنما سفر با خودرو شخصی به ارمنستان

راهنما سفر با خودرو شخصی به ارمنستان »

راهنما سفر با خودرو شخصی به ارمنستان

در این مطلب راهنمایی در مورد سفر زمینی با خودروی شخصی به کشور ارمنستان صحبت می کنیم.اگر از تهران بخواهید عازم راه شوید ، باید گفت که طی مسافتی 808 کیلومتر تا رسیدن به مرز نوردوز  و مسافت 1208 کیلومتر از تهران تا شهر ایروان ، پایتخت ارمنستان را خواهید داشت.مسیرتان به این صورت خواهد بود : تهران تا تبریز 600 کیلومتر ، تبریز تا جلفا 130 کیلومتر ، جلفا تا سیه رود 58 کیلومتر و از سیه رود تا مرز نوردوز 20 کیلومتر راه بوده و سرانجام از این مرز تا ایروان حدود 207 کیلومتر راه دارید. در مورد سفرتون و زمانبندی تان ، این را هم در نظر داشته باشید که در مرز چیزی حدود دو الی سه ساعت معطلی خواهید داشت.طبیعتا به نظر نمی رسد که مسافت 1208 کیلومتری را یک نفس با خودرو طی نمایید و مدت زمان سفرتان با استراحت و … از یک روز کامل تجاوز خواهد کرد ، بنابراین اول از همه به شما عزیزان توصیه می کنیم که حتما طوری برنامتون رو تنظیم کنید که حرکتتان از مرز نوردوز در طرف صبح باشد ، هرچه زودتر بهتر ! به دلیل آن که از این مرز تا ایروان مسیری نسبتا طولانی را در پیش دارید و با این حساب اگر در صبح از مرز نوردوز عازم شوید ، تا حدود غروب و رسیدنتان به ایروان هم از مناظر جاده لذت خواهید برد ، هم در جاده بدلیل روشنی هوا و تردد بیشتر سایر خودرو ها امنیت بیشتری خواهید داشت و هم هنگام رسیدن به ایروان فرصت بیشتری دارد تا بهتر دنبال مکان اقامت مناسبتان بگردید.

راهنما سفر با خودرو شخصی به ارمنستان » جزئیات بیشتر

» در سفر با خودرویتان مسلما به بنزین نیاز دارید و در کشور ارمنستان بدانید که قیمت بنزین لیتری 470 درام می باشد که به پول ایران حدود 3300 تومان برایتان در می آید.

در سفرتان با خودروی خودتان بویژه همراه بستگان و دوستانتان تجربه ای منحصر بفرد خواهید داشت ، چرا که در جاده های پر پیچ و خم این مسیر با طبیعت هایی بکر و زیبا مواجه می شوید و مهمتر از همه برای استراحتتان در هرجایی که دلتان بخواهد می توانید توقف کنید و از طبیعت بهره ببرید.

از مرز ایران از طریق شهر مرزی نوردوز در ایران و مقری ارمنستان می توانید وارد خاک کشور ارمنستان شوید.از تبریز ایران تا ایروان ارمنستان نیز 407 کیلومتر فاصله است. در سفر با خودرو شخصی باید : اول آنکه راننده گواهی نامه بین المللی ( یا شرایط اخذ ان  ) یا گواهینامه ارمنی داشته باشد و دوم اینکه پلاک ترانزیت (کابوتاژ) داشته باشید.

راهنما سفر با خودرو شخصی به ارمنستان » مسیر های ممکن

شما از هر جای ایران که بخواهید می توانید به ارمنستان بروید اما مسیرتان ابتدا به تبریز و سپس به ارمنستان خواهد بود زیرا تنها راه زمینی با خودرو به ارمنستان از طریق مسیر مقری که بسیار پر پیچ و خم است ، امکان پذیر است و باید هم بگوییم که در این مسیر بسیار احتیاط کنید و بغیر از احتیاط چه عجله ای دارید که می خواهید لذت سفر در این مسیر را از دست بدهید ؟

بسیار هم توجه کنید که وقتی به سیه رود رسیدید ، انجا پمپ بنزین و گاز وجود دارد که حتما در آنجا باکتان را پر نمایید ، زیرا این پمپ بنزین اخرین پمپ بنزین تا مرز ارمنستان است!

نکته : با رسیدن از طریق این راه به ارمنستان ، با افرادی مواجه می شوید که قصد ارائه خدمات در زمینه ترجمه ، اجاره مکان ، راهنما و … به شما دارند و توصیه می کنیم که به آن ها حتی اگه ایرانی هم باشند اعتماد نکنید و حتی ترجیحا قصد سفرتان را هم بهشان نگید!

راهنما سفر با خودرو شخصی به ارمنستان » هزینه ها

در گمرک ایران بابت خروج هر نفر 5 هزار تومان و بابت ارائه ویزا 10 دلار از شما اخذ می شود و در سفرتان حتما دلار و مقداری هم درام همراه داشته باشید و ترجیحا مابقی پول دلار یا یورو باشد که در کشور ارمنستان به درام چنج کنید.همچنین در مرز از شما مبلغ 23000 درام گذر خودرویتان و مبلغ 5000 درام برای بیمه 10 روزه از شما اخذ می شود. “””کلیه این مبالغ حدودی می باشند و در هنگام سفرتان ، مقدار دقیق آن ها را تحقیق نمایید””

“” در ضمن در گمرک ارمنستان ابتدا برای صدور ویزا و خودرو شما فرم هایی در اختیار شما قرار داده می شود که کاملا به زبان ارمنی و انگلیسی می باشد. “”

 

 

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ارمنستان

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

2 پاسخ

  1. سلام

    من هفته پیش یعنی اواخر مرداد ماه 96 با ماشین شخصیم رفتم ایروان و به دلایل زیر توصیه می کنم با ماشین شخصی به ارمنستان مسافرت نکنید:

    ۱- مرز نوردوز سه ساعت معطلی داشتم طرف ایران خیلی خوب بود ولی چون مجددا ارمنستان ماشین رو کاپوتاژ کرد و کلی کاغذ بازی داشت و کامنداش خیلی شل و آروم کار می کردند مبلغ صد و شصت هزار تومن هم به بانکشون واریز کردم

    ۲- ماشین رو کامل مثل چمدونا اسکن کردند و دو بار هم دستی گشتندش که مواد مخدر توش نباشه

    ۳- از پایگاه مرزی که بیرون اومدیم ماشین رو برای ده روز به مبلغ هشتاد هزار تومن بیمه شخص ثالث کردم با شوخی سرم رو گرم کردند و هفتاد هزار تومن دیگه هم ازم دزدیدند ولی چون فهمیدم پسم دادند

    ۴- جاده تا نزدیکیای ایروان دوطرفه و باریکه و یکم از جاده چالوس بهتره ولی آسفالتش مال زمان شورویه و پر وصله پینه و دست انداز و تیکه تیکس که هم ماشین رو داغون میکنه هم بدن و اعصاب آدم رو

    ۵- حدود سیصد و هشتاد کیلومتره و هشت ساعت طول میکشه و با تندر سی لیتر بنزین مصرف میشه

    ۶- من تو جاده نا امنی ندیدم تریلی ایرانی هم زیاد بود

    ۷- پلیسای جاده خوبن ولی پلیسای شهر ایروان خیلی نامردن وقتی ماشین ایرانی می بینند میوفتن دنبالت تا یه خلاف ازت بگیرن تا ازت رشوه بگیرن اگرم خلاف نکنی الکی به یه چیزیت گیر میدن

    ۸- جریمه ها اونجا خیلی بالاس رشوه هم عرفش حدود هشتاد هزار تومنه من پنج روز اونجا رانندگی کردم و سه بار پلیس نگرم داشت و دوبار بدون دلیل ازم رشوه گرفتند که یکیشون وقتی دید خیلی ناراحت شدم پولمو پس داد

    ۹- اگر از کنار یه پلیس رد شدید تو آینه نگاه کنید اگر افتاد دنبالتون سریع یه جای مجاز بزنید بقل تا رد بشه بره

    ۹- گواهینامه بین المللی و کارت ماشینتون بعلاوه بیمه ماشین حتما همراهتون باشه چون دنبال بهانه می گردند

    ۱۰- سه نمونه بنزین دارن از سه هزار تومن تا سه هزار و پونصد تومن

    ۱۱- هواستون باشه به جای بنزین گازویل نزنید چون کنار هم تو یه خطن و قیمتشون نزدیک به همه بپرسید بنزین یا دیزل

    ۱۲- قبل از رانندگی حتی یه مقدار کم هم الکل نخورید چون پلیسا چک می کنند و همینو بهانه میکنند

    ۱۳- اگر خدایی نا کرده زبونم لال روم به دیوار تصادف بدی کردید یا ماشین بد جوری خراب شد تریلی های ایرانی که بار میارن ارمنستان خالی بر می گردند

    با وجود اینکه مردمش خیلی فقیرند ولی کشور قشنگ و خوش آب و هواییه

    سفر خوش بگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :