021-41454

ده بنای فرهنگی برتر ترکیه را بشناسید

آیاصوفیه

کشور ترکیه ، دیگر لازم به توصیف از لحاظ جاذبه ها گردشگری نیست ، کشوری اوراسیایی که از نظر تمدن شهری ، مدرنیته ، ساخت و ساز ، اقتصاد ، مراکز تفریحی ، طبیعت بی نظیر هر بخش آن و جاذبه های تاریخی هر کدام دلیلی کافی برای جذب هزاران توریست در سال به این کشور می باشد و بنا به پشتوانه تاریخی پر فراز و نشیب و جنجالی این کشور ، باید انتظار یکی از منحصربفرد ترین بناها تاریخی را در این کشور داشت که در این مطلب ده بنای فرهنگی برتر ترکیه که بیشترین محبوبیت را دارند را معرفی خواهیم کرد :

ده بنای فرهنگی برتر ترکیه »

1 : آیاصوفیه :

ده بنای فرهنگی برتر ترکیه

این بنا در طی 5 سال و توسط تعداد 10 هزار کارگر بنا گردیده است.این بنا در در میدان سلطان احمد شهر استانبول واقع است که مربوط به دوره تاریخی بیزانس می باشد و در 15 شوبات 360 افتتاح گردید اما در جریان شورش علیه حکومت سوخت و بعد ها بازسازی و دوباره افتتاح شد.

این بنا امروزه در سال پذیرایی صدها هزار توریست داخلی و خارجی است.ایاصوفیه به مدت 916 سال بعنوان کلیسا مورد استفاده بود.

ساعات بازدید : 9:30 الی 16:30

2 : موزه موزاییک آنتالیا

موزه موزاییک آنتالیا

یکی از مشهورترین موزه ها موزاییک در دنیا ،موزائیک های آن در بطرز عجیبی زیبا هستند و نشان از زندگانی دوران دوم باستان دارند.یکی از موزائیک ها غیر قابل قیمت گذاری، موزائیک فصول سال می باشد که در سال 200 میلاد ساخته شده است.

ساعت بازدید: همه روزه بجز 2 شنبه » از ساعت 8:30 الی 16:30

3 : مترو پولیس: قصبه مادر مقدس

مترو پولیس

ساخت بنا به 725 سال پیش از میلاد بر می گردد.این محل در دوران آگوستوس و امپراتوری روم، بر روی آن صلیب های خارجی قرار گرفته و در دوران بیزانس مرکز روانشناسی بوده است.در حفاری های این بنا از سال 1989 به بعد ، اطلاعات تاریخی بسیاری از آن بدست آمده است.متروپولیس در جنوب ازمیر و در روستای ینی کوی قرار دارد.

4- آیزانویی

آیزانویی

آیزانویی شهریست کخ در دوران اولیه بیزانس مرکز روانشناسی بوده و بعدها در دوران امپراتوری روم با صنعت پشم بافی و شراب سازی توسعه زیادی پیدا کرد. بدون شک مهمترین بنای آیزانویی مقبره زئوس است و از لحاظ معماری در آنادولو بی همتاست. این آثار تاریخی در 57 کیلومتری مرکز شهر کوتاهیا واقع است.

5- ماردین

ماردین

ماردین و میدیات محله هایی اند که سالیان سال محل سکونت سوریان بوده اند و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دارای معماری های قدیمی و ویژه ای بر تپه ها هستند.بناهای طراحی شده از سنگ و گیاها، و کوچه های سایه دار طویل و پله ای از نشان های بارز آن ها هستند.از دیار بکیر به ماردین 96 کیلومتر فاصله است و از استانبول به ماردین 1448 کیلومتر .

6- هاتوشاش 

هاتوشاش

پایتخت امپراتوری بوده است که بعدا و در دوران وران در بوغاز کوی بدست ساکنین آنجا، هاتیلر بنا و بعدا به دست هیتیتلر افتاده است.در شمال مقبره بازمانده هایی از آثار دوران هاتی ها وجود دارد.مطابق با شواهد تاریخی ، 180 قبل از میلاد بدست پادشاه شهر کوسارا آنیتا ویران گردیده است.

7- ایزنیک :

ایزنیک

یکی دیگر از ده بنای فرهنگی برتر ترکیه می باشد شهر موزه و میراث دوران هیلینستیک می باشد که در جاده موزه ، ایزنیک ، بورسا قرار دارد. ایزنیک در دوران گسترش مسیحیت جزو شهرهای پیشتاز محسوب می شد و ایزنیک اثر طراح شهر و معمار مشهور ، “هیپودوموس” می باشد و  در آنادولو جزو مهمترین آثار رومیا می باشد.اسم این شهر قبلا  “نیجه” بوده و بعدها بوسیله ترک ها ،ایزنیک شد.

8 –- آسوس :

این بنا یک تئاتر آنتیک بوده که در 4 سال و بعدتلاش ها بسیار هویدا شد و در سال 1996 و بعد 2000 سال بازسازی گردیده و در تاریخ 26 ایلول 1998 بعنون محل اپرا و باله ویزه دولت بوده و جز یکی از برترین آثار فرهنگی این کشور می باشد.آسوس در 400 کیلومتری استانبول و 100 کیلومتری چاناک قله مقرر می باشد.

9- برگاما :

برگاما

شهر برگاما ، در برخی دوران قرارگاه نظامی بوده است و تاریخ آن به 3000 هزار سال قبل از میلاد باز می گردد.تاریخ این شهر پر از فتوحات در جنگ در برابر گالات ها و سوری ها می باشد و بعد مرگ  اسکندر زنرال او لی سی ملخوس بود که به یک قرارگاه نظامی مبدل گردید.برگاما از استانبول 550 کیلومتر و از آنکارا 530 کیلومتر فاصله دارد.

 

10- مقبره آپولون سمینتئوس

برگاما

این مجموعه شامل موزه و مقبره است اما موزه آن در زمستان ها تعطیل است و در گل پینار چاناک قلعه واقع است و از بعد مهماری بسیار منحصر بفرد می باشد.این بنا در 1998 بازسازی اش شروع شده و همچنان ادامه دارد و این پروژه دبست پروفسور دکتر جوشکون اوز گونل ، استاد دانشگاه آنکارا می باشد.

مقبره در همه وقت سال باز است اما موزه آن فقط در تابستان ها و از ساعت 6:30 الی 19:30 در اختیار بازدید عموم می باشد.

 »»» تورهای ویژه ترکیه ، مشاعده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو :

تور آنتالیا

تور استانبول

تور آنکارا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :