021-41454

بنای یادبود جمهوری تکسیم

بنای یادبود جمهوری تکسیم

بنای یادبود جمهوری تکسیم

بنای یادبود جمهوری تکسیم

یک گروه مجسمه ای معروف برای احترام به بنیاد جمهوری ترکیه در سال 1923 است. بنای یادبود در میدان تکسیم قرار دارد  در استانبول امروز، جشن ها، تظاهرات، مراسم رسمی و بسیاری از فعالیت های دیگر در میدان تکسیم برگزار می شود. علاوه بر این، میدان تکسیم و همچنین بنای یادبود جمهوری، آغاز خیابان استقلال ، که محبوب ترین خیابان عابر پیاده استانبول است، و تقریبا سه میلیون نفر هر روز در این خیابان رفت و آمد دارند

این بنای تاریخی در سال 1928 ساخته شده است و بنیانگذاران جمهوری ترکیه و همچنین شخصیت های دیگر را نشان می دهد که نشان دهنده ملت ترکیه و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ استقلال ترکیه بین سال های 1919 و 1923 است. بنای یادبود جمهوری تکسیم  یک طرف آن جنگ ترکیه مستقل را نشان می دهد، در حالی که طرف دیگر نمایندگی جمهوری ترکیه مدرن است.

بنای یادبود جمهوری تکسیم 11 متر ارتفاع دارد و از سنگهای برنزی و مختلف ساخته شده است. این مجموعه در سال 1925 توسط مجلس ملی گرجستان ترتیب داده شد و توسط مجسمه ساز معروف ایتالیایی پیترو کانیکا طراحی شده است. کانیکا همچنین مجسمه های متعددی از آتاتورک را در دوره جمهوری اول ترکیه مانند مجسمه آناتا آتاتورک ساخته شده در 1927 و مجسمه ای ازمیر آتاتورک که در سال 1923 در میدان جمهوری آلانسک ساخته شده بود، طراحی کرد. بنای یادبود جمهوری تکسیم  سبک سنتی دارد و اگر چه به یاد ماندنی و یا تاریخی نیست، اما یکی از زیباترین سازه های استانبول به علت موقعیت آن است.

بنای یادبود جمهوری تاکسیم با کمک شهروندان ترکیه ساخته شده است.

میخائیل فرونزی و کلیمنت ورشیلوف که ژنرال های مهم اتحاد جماهیر شوروی در سالهای 1920 بودند، در پشت مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، قرار دارند. حضور آنها نشان دهنده کمک نظامی است که اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ استقلال ترکیه بین سالهای 1919 و 1923 داشت.

تیم یزدان گشت سفیران از ابتدای راه مشاوره و جمع اوری مدارک ویزا کانادا در کنار شما عزیزان میباشد . و با تکیه بر دانش و تجربه خود مدعی هستیم .بالاترین شانس دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا را در ارائه پرونده به یزدان گشت سفیران خواهید داشت.

تور استانبول

تور ترکیه

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :