021-41454

موزه دبی

موزه دبی

موزه دبی

این مکان یکی از بهترین اماکن دیدنی شهر دبی است. دبی شهر زیبا و مدرن می باشد که از چهره قدیمی ان در سطح شهر چیزی باقی نمانده است .این شهر که درصد سال گذشته شهری بادیه نشین و بیابانی بوده است که در ان افراد با صید ماهی و مرواریدو کشاورزی در مقیاس کم امرار معاش میکردند.

بعد از کشف نفت و گسترش اقتصاد در دبی انچنان پله های ترقی رایکی پس از دیگری سپری کرده است که شهر دبی برخی از مناطق را برای حفظ تاریخچه  خود دست نخورده نگه داشته است .

دژ الفهیدی که این روزها قسمتی از بنای موزه این شهر به شمار می رود یکی از دیدنی ترین و قدیمیترین اثار باستانی در شهر دبی است. این سازه که در سال ۱۷۹۹ به منظور حفاظت از مرز و حفط امنیت در منطقه دبی سلخته شده استدر سال ۱۹۹۵ بازسازی و مرمت شد و در آن تعداد زیادی گالری هنری و شهرفرنگ و مجسمه های بزرگ و اثار هنری وزیبای زیادی قرار داده شد .

اطلاعات جزئی تر از موزه

در این موزه قسمت بزرگی از Hن به الات موسیقی اختصاص دارد و در آن قسمت انواع ساز های اصیل منطقه دبی مانند قربه که سازسنتی و محلی دبی است وجود دارد.این ساز از چرم گوسفند درست میشود و صدای منحصر به فردی دارد. در این موزه قسمتی به زیور الت تخصص داده شده است و در آن زیور الات قدیمی و وسایل تزینی نمایش داده میشود. قسمت دیگری از موزه به آثار باستانی و زیر خاکی و عتیقه جات تخصص داده شده است.

سالانه بسیاری از گردشگران و توریست ها برای بازدید از این موزه به این مکان میروند و از دیدن اثار قدیمی و بنای موزه لذت میبرند. این شهراکرچه دارای تاریخچه ی غنی نمی باشد و اما سعی در حفظ همان گذشته خود دارد و با به معرض نمایش گذاشتن تور های ماهیگیری و فیلم هایی ازصید مروارید توسط افراد بومی زندگی سنتی دبی را برای بازدید کنندگان به تصویر میکشد . در سفر به این شهر از حتما از این مکان دیدن کنید.

تور دبی

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :