021-41454

جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری کانادا

احنمالا میدانید که کانادا دومین کشور پهناور در جهان است . البته دور از انتظار هم نیست چون کانادا واقعا کشوری است که از همه نظر فوق العاده هست و هیچ چیزی کم ندارد و از نظر زیبایی های طبیعت و تنوع زیستی از هر نوع جاذبه ای در خود جای داده هست. بعضی از جاهای دیدنی کانادا واقعا منحصر به فرد هستند و برخی از مکان ها کاملا بکر و دست نخورده باقی مانده اند و فقط مخصوص گردشگران و ماجراجویانی هست که دوست دارند این مناطق جدید را کشف کنند.

در هر صورت کانادا که خیلی ها آن را کشور برف و یخ می دانند اما  انواع جاذبه های طبیعی از مناطق جزیره ای گرفته تا آبشارهای کوهستانی و دیدنی همه و همه را برای علاقه مندان و بازدیدکنندگان فراهم می کند. برخلاف عموم  کشورها که یک زبان رسمی دارند در کانادا انگلیسی و فرانسوی زبان رسمی هستند و دلیل آن هم سابقه کشور کانادا است که برای مدتی تحت استعمار بوده است.

رونق صنعت گردشگری در کانادا

گردشگری در کانادا رونق زیادی دارد و اکثر توریست ها و گردشگران کانادا را امریکایی ها و مکزیکی ها و انگلیسی ها تشکیل میدهند و هر سال تعداد زیادی مسافر از این کشور ها به کانادا می ایند . گردشگری در کانادا وابسته به عوامل زیادی می باشد و کشور کانادا تمامی این عوامل را به خوبی فراهم ساخته است.

فرودگاه ها و خطوط هوایی امن و راحت ، هتل های لوکس و مدرن با کارمندان مجرب و کار بلد و رستوران های مختلف ، مراکز خرید و تعداد زیادی جاذبه های طبیعی و تفریحی در این کشور سبب شده تا صنعت گردشگری در کانادا روز به روز شکوفا تر شود.این کشور حافظ طبیعت است و در برنامه ی خود دارد که تا ده سال اینده تمامی انرژی برق مورد نیازش را از خورشید و باد تامین کند.جنگل های زیبا و دیدنی با تنوع گیاهی و جانوری بی مانند از جاذبه های گردشگری کانادا به شمار می آیند.

در سفر به کانادا می توانید تجربه های بسیار جالبی داشته باشید که یاد و خاطره آن برای همیشه در ذهنتان  باقی بماند.

آبشار نیاگارا

یکی از جاذبه های گردشگری کانادا, آبشار نیاگارا در آمریکا قرار دارد. اما تقریبا می توان گفت که مرز مشترک این دو کشور است آبشار نیاگارا یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می رود. توریست ها از همه جای دنیا برای تماشای این آبشار بزرگ روانه مرز کانادا و آمریکا می شوند. این آبشار در هر ثانیه، 600 هزار گالن آب به دریاچه می ریزد.

در این منطقه از طرفی جنگلی از درختان صنوبر خمیده و پرپیچ و تاب وجود دارد که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.  درختان که منظره مرموزی را ایجاد کرده و به جای اینکه به سمت بالا قد بکشند، به سمت پایین خمیده می شوند. این درختان به صورت ژنتیکی اینگونه هستند. دانشمندان در حال تحقیق و بررسی این روند هستند تا دلیل اصلی آن را کشف کنند.

خلیج فاندی

خلیج فاندی یکی دیگر از جاذبه های توریستی و دیدنی کانادا هست که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پرجزرومدترین خلیج دنیا ثبت شده است. البته این تنها دلیل حضورگردشگران در آن نیست. این خلیج مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیزی نیز دارد و می توانید در ساحل آن پرواز پرنده ها را مشاهده کنید.

پارک ملی فاندی در کانادا نیز مکان های گردشگری متعددی دارد. در کشور کانادا به وفور می توانید فرهنگ و استایل فرانسوی را ببینید و از نزدیک لمس کنید. مونترال دومین شهر بزرگ جهان است که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می کنند. مردم کبک نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند.

شهر کبک

یکی از جاذبه های کشور کانادا که توصیه می کنیم حتما از آن بازدید کنید، شهر کبک است این شهر در میراث جهانی کانادا ثبت شده است.

کبک هر سال دو هفته جشنواره زمستانه دارد که بزرگ ترین جشنواره زمستانی دنیا است. در این فستیوال می توانید از انواع تفریحات همانند اسکیت روی برف و یخ، ساخت مجسمه های برفی، یخی و … لذت ببرید.

برج CN تورنتو

برای اینکه شهر رویایی تورنتو را زیر پای خود ببینید، کافی است بالای برج CN بروید. این برج 116 طبقه دارد و به کسانی که ترس از ارتفاع دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود. این برج در سال 2007 میلادی یکی از بلند ترین برج های دنیا به شمار می رفت.

این برج در سواحل دریاچه انتاریو در بزرگترین شهر کانادا ( تورنتو ) قرار دارد.

برج CN یکی از معروف ترین نشانه های این سرزمین است که جزءیکی از بلندترین سازه های جهان با ارتفاع 553 متر به شمار می رود. در بالای برج CN رستوران معروف 360 با ارائه خدمات بی نظیر خود از بازدیدکنندگان با انواع غذاهای بین المللی با بهترین چشم انداز پذیرایی می کند .

حتی کسانی که قصد رفتن به بالای برج را نداشته باشند برای دیدن برج چند لحظه ای متوقف می شوند و به ساختار برجی که از سر تاسر شهر قابل مشاهده است، خیره می مانند. شب ها برج CN با نورهای رنگی مختلف روشن می شود که جلوه خاصی دارد.

دریاچه مورین

مورین یکی از زیبا ترین دریاچه های کانادا می باشد اما این دریاچه در مقایسه با دریاچه لویز به چشم نمی اید زیرا دریاچه لویز دقیقا در کنار مورین قرار دارد. این دریاچه بیشتر به خاطر ارام بودن و خلوتیش معروف است.

جالب است بدانید این دریاچه در پارک ملی بنف واقع شده و درخت ها سوزنی و کوه های برفی در اطراف آن قرار دارند. وسعت این دریاچه 50 هکتار می باشد و با لیک لوئیس 14 کیلومتر فاصله دارد.

همه طبیعت گردان عاشق طبیعت این منطقه می شوند. شما می توانید در تورهای طبیعت گردی این منطقه شرکت کنید و کل ان را بگردید و از مناظر زیبا لذت ببرید.

جزیره بافین

بزرگترین جزیره کانادا و پنجمین جزیره بزرگ در جهان ،بافین است.قبیله اینوئیت ها در این جزیره زندگی می کنند. جزیره بافین در نوناووت قرار دارد. حیات وحش بی نظیر قطبی در این جزیره دیده می شود

پارک ملی گوای هاناس

گوای هاناس جزو یکی از پارک های ملی ایتلت بریتیش کلمبیا محسوب می شود. از این پارک می توانید طبیعت غرب کانادا را مشاهده کنید در این پارک آب دره های عمیق و کوه های ناهمواری وجود دارد و شما می توانید جریان های تخم ریزی ماهی قزل آلا را ببینید.

گونه های گیاهی و جانوری مختلفی در پارک ملی گوای هاناس وجود دارد. در سفرتان به بریتیش کلمبیا سعی کنید از این پارک دیدن کنید و مطمئن باشید که هیچوقت پشیمان نمی شوید

پارک ملی کوه های تارنگت

این پارک زیبا در قسمت های شمالی نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است. در بیشتر فصل های سال قله های این پارک برفی هستند. جالب است بدانید که تارنگت اولین پارک ملی ثبت شده در لابرادور است و همچنین دارای حیات وحش بسیار زیبایی است.

مسیر طبیعت گردی ایسلاین

این مسیر تا پارک ملی یوهو در کوه‌های راکی کانادا ،۲۱ کیلومتر فاصله دارد که در بیشتر قسمت های این پارک آن یخچال های طبیعی زیادی وجود دارد و از این پارک می توانید آبشار تاکاکاو را مشاهده کنید

موزه پیر 21

موزه ملی مهاجرت کانادا می باشد که تاریخ مهاجرت به این کشور را نشان می دهد .این موزه در شهر هالفیاکس واقع شده است .ابتدا ساختمان این موزه ترمینال کشنی های اقیانوس بوده است که مهاجران و پناهندگان و سربازان از این مکان وارد کشور کانادا شده اند در اصل دروازه ورود انها بوده است. کسانی که علاقه زیادی درباره مهاجران کانادا دارند می توانند از این موزه دیدن کنند.

خانه اسکیموها

از دیگر جاذبه های گردشگری کانادا خانه اسکیموها است. به این خانه ها ایگلو هم می گویند که این خانه در قطب شمال و مناطق قطبی وجود دارد .طرز ساخت خانه های ایگلو بسیار جالب و پیچیده می باشد به گونه ای که این خانه ها را از نزدیک مشاهده کنید حیرت زده می شوید .جالب است بدانید که علاوه بر یخ و برف از استخوان نهنگم در ساخت خانه ها استفاده شده است.

پارک اکا کانادا

در فصل تابستان تعداد زیادی گردشگر از این پارک دیدن می کنند و با مونترال 60 کیلومتر فاصله دارد. در این پارک تفریحات هت کمپینگ، پیک‌نیک، قایق سواری‌ و شنا وجود دارد. ورودی این پارک 10 دلار کانادا می باشد و برای پارکینگ هم باید 10 دلار کانادا پرداخت شود.

ماناوان

ماناوان محل زندگی بومیان کانادا بوده است که امروزه به یک مکان عمومی تبدیل شده است که اولین ملیت و فرهنگ اتیکامک را نشان می دهد.این مکان با مونترال 270 کیلومتر و با کبک 390 کیلووتر فاصله دارد. در این مکان تفریحاتی مانند سفر با قایقهای بومی کانویی، کارگاهای بومی، ماهیگیری، تور های شبانه ستاره شناسی وجود دارد

پارک ملی بنف و رشته کوه های راکی

از دیگر جاذبه های گردشگری کانادا پارک ملی بنف در قلب کوه های با شکوه راکی در استان آلبرتا قرار دارد و بسیاری از زیبا ترین مناظر کانادا را به نمایش می گذارد. دریاچه های سبز فیروزه ای، قله های پوشیده از برف و یخچال ها به راحتی در این پارک خیره کننده قابل دسترسی هستند.

نگین درخشان این پارک دریاچه لوئیز ( Lake Louise ) است که در آب های سبز آن  تصویر منعکس شده کوه های اطراف به زیبایی نمایان است و گردشگران و بازدید کنندگان می توانند به راحتی کنار آن قدم بزنند و از مناظر بی نظیر لذت ببرند.

جاده ی آیس فیلد پارک وی  ( Icefields Parkway ) که از دریاچه لوئیر به جاسپر می رود یک رانندگی فراموش نشدنی و لذت بخش را برای شما رقم خواهد زد. دهکده ی کوچک و دوست داشتنی بنف که در جنوب این پارک قرار دارد برای مسافران محلی استراحتگاه و اقامتگاه مناسبی وهمچنین مکانی مناسب برای خرید را فراهم می کند.

یزدان گشت سفیران سال های زیادی در زمینه اخذ ویزای کانادا فعالیت دارد و مسافران زیادی توسط ما موفق به کسب ویزا کانادا شده اند اگر تصمیم دارین در کانادا ادامه تحصیل بدین با آژانس یزدان گشت سفیران تماس بگیرید کارشناسان کانادا به شما مسافران عزیز مشاوره رایگان در جهت اخذ ویزا مولتی کانادا و ویزا تحصیلی کانادا می دهند

با ما تماس بگیرید و به کانادا بروید 02141454

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :