021-41454

موزه های کانادا

اسم موزه های کانادا

موزه های کانادا

موزه سلطنتی انتاریو

موزه سلطنتی انتاریو موزه وسیعی است که به فرهنگ و تاریخ طبیعی اختصاص دارد بزرگترین موزه کانادا و پنجمین موزه امریکای شمالی است بیش از شش میلیون اثار تاریخی از کانادا امریکای شمالی افریقا و هم چنین ایران وجود دارد بیشتر سفال های این موزه از ایران و شهرهای کاشان و کرمان است هم چنین فسیل های دایناسور های مختلف را می توانید در این موزه پیدا کنید.

موزه پوینتا کالیر

این موزه در سال 1992 تاسیس شده است و در مراسم سیصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس مونترال افتتاح شد در این موزه صنایع دستی اقوام اولیه مونترال فرهنگ های متفاوت مردم تاریخ رژیم فرانیه و بریتانیا به نایش گذاشته می شود و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر دنیا است.

موزه هنر های معاصر مونترال

این موزه در مجتمع پلاس د ارتز واقع شده است در این موزه بیش از هفت هزار اثر هنری از بیش از هزار و پانصد هنرمند کانادایی و بین المللی به نمایش گذاشته می شود کلکسیون های این موزه شامل نقاشی ها مجسمه ها عکس ها و طراحی ها و نوشته های نویسندگان مختلف است هم چنین در این موزه تکه سنگ هایی مربوط به سربازان دوره هخامنشی وجود دارد دیدار از کلکسیون های مختلف این موزه برای عموم ازاد است این موزه ارائه دهنده هنرهای ظریفی است که توسط اروپایی هادر قرون وسطی ساخته شده است.

هم چنین اثار فلز کاری های اسلامی نقاب های افریقایی و مجسمه های بودایی در این مکان وجود دارد نمایشگاه های منتخب در موزه هنر های معاصر مونترال چهارشنبه شب ها از ساعت 6 تا 9 شب رایگان است موزه هنر های معاصر مونترال با همکاری موزه هنر شیکاگو در این مکان به نمایش اثاری از هنرمندان مختلف پرداخته است که به هنگام بیرون امدن از موزه همه روزه می توانید ببینید و لذت ببرید.

موزه علوم و تکنولوژی کانادا

این وزه بزرگ ترین موزه از نوع خود در کانادا است موزه علوم و تکنولوزی ماموریت خود را از طریق کلکسیون های مختلف نمایشگاه های دائم یا موقت و هم چنین روی داد های خاص کارگاه ها کنفرانس ها ماموریت ها نشریات سخنرانی ها اقدام مشترک با دیگر موزه ها و سازمان ها انجام می دهد موزه علمو تکنولوزی کانادا به گردشگران این اجازه را می دهد که  علوم و تکنولوژی تازه و بدیع و شگفت انگیز را تجربه کنند نمایشگاه های مختلف موضوعاتی از قبیل حمل و نقل دریایی و زمینی ارتباطات فضا تکنولوژی کامپیوتر تکنولوزی های کانادا و… است.

این موزه در اواسط قرن بیستم به دنبال گزارشی که به دولت کانادا در خصوص علوم و تکنولوژی داده شد و توصیه شد که دولت کانادا حمایت بهبود و کار ترویجی بیشتری در این زمینه انجام دهد تاسیس شد اسنادی که در این موزه وجود دارد داستان موزه را از زمان ایجاد ان تا اوایل سال 1980 بیان می کند

خانه میلنر

اگر قصد سفر به کانادا را دارید هیچ گاه ماجرا جویی در خانه میلنر را از دست ندهید در میانه قرن نوزدهم میلادی فردی انگلیسی به نام رابرت میلنر به کانادا مهاجرت کرد و شهری واقع در منطقه انتاریو را برای زندگی برگزید رابرت تولید کالسکه انجام می داد و چندی بعد در انتاریو با دختری ازدواج کرد که هنرمند بود و نقاشی های فوق العاده اش چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کرد میلنر هیچ گاه اجازه نداد هیچ کدام از این اثار همسرش به فروش رود و تمام ان ها را در خانه نگه داشته بود بعد از مرگ میلنر و همسرش منزل ان ها به عنوان یکی از بناها ی تاریخی و هنری محبوب مردم کانادا دست نخورده باقی ماند.

موزه هوا نوردی و فضا نوردی کانادا

موزه هوا نوردی و فضا نوردی کانادا از طریق کلکسیون دیدنی ان برنامه های اموزشی فعالیت ها و  روی داد های خاص بازدید کنندان و علاقه مندان به حوزه پرواز را جذب شگفتی های پرواز می کند تمرکز موزه بر هوا نوردی کانادا است اما در زمینه  بین المللی از اغاز هوانوردی در سال 1909 تا روز های حاضر را شامل می شود سهم کانادا در توسعه هوانوردی شامل تکنولوژی فضایی هوایی کلکسیون موزه و افزای تعهد به پرواز هوایی است کلکسیون بالغ بر صد و سی هواپیما و مصنوعات هواپیما در دو بخش نظامی و غیر نظامی است.

این کلکسیون منبعی از دستاورد هایی است که تنه به کانادا محدود نمی شود این کلکسیون گسترده ترین کلکسیون هوا نوردی در کانادا است که به عنوان بهترین کلکسیون نیز مورد توجه قرار می گیرد اهداف این موزه عبار است از:

  • نمایشگاه ها تور ها بازید هایی که گردشگران انجام می دهند
  • کتابخانه ها بایگانی ها و بانک های تصاویر
  • برنامه ریزی اموزشی و فعالیت های روزانه
  • مقالات پژوهشی عکس نوشته ها و تاریخ هواپیما
  • جشن ها و روی داد های خاص

اگر قصد بازدید از کانادا را دارید دیدن موزه هوانوردی و فضانوردی کانادا را در دستور کار خود قرار دهید.

موزه جنگ کانادا

موزه جنگ کانادا یکی از موزه های ملی کانادا درباره تایخ نظامی جنگ است و یکی از معتبر ترین موزه ها برای مطالعه و درک درگیی های نظامی است.

این موزه در قرن نوزدهم بازگشایی شد که در ان زمان کلکسیونی از اثار شبه نظامی بود در ماه می سال 2005 در محل جدیدی در دشت لیبرتون واقع در مرکز اتاوا بازگشایی شد که تاریخ بازگشایی ان همزمان با شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در اروپا بود از زمان بازگشایی موزه تا  امروز هر ساله هزاران نفر این موزه را دیده اند.

موزه تاریخ کانادا

موزه ملی کانادا می باشد که تاریخ کانادا را به بینندگان نشان می دهد و اثار زیادی را در خود جای داده است این موزه سه قسمت دارد که قسمت اول ان روبه روی رودخانه اوتاوا و مجلس هیل می باشد و قسمت دوم ان هنر بومی کانادا  را نشان می دهد و قسمت اخر ان تمدن و تاریخ کانادا را نشان می دهد.

موزه تیرل

موزه باستان شناسی کانادا می باشد که بسیار جالب و دیدنی است و بیشتر از 130هزار فسیل و 40 اسکلت دایناسور در این موزه وجود دارد.و به صورت زنده می توانید تکنسین و ازمایشاتی که بر روی این فسیل ها انجام می شود را از نزدیک ببینید و با پیاده روی در بیابان البرتا می توانید فسیل ها را جست و جو و  پیدا کنید.

موزه حقوق بشر

این موزه سال 2014 تاسیس شد در این موزه نمایشگاه های مختلف و 11 گالری و برج امید وجود دارد.و بسیار به تکامل و اینده بشر اهمیت می دهد و مطالعاتی درباره ان انجام می دهد.

موزه علوم و تکنولوژی کانادا

بزرگترین موزه کانادا می باشد و در اتاوا واقع شده است.در این موزه علم و تکنولوژی کانادا در گذشته و حال و اینده را نشان می دهد. پنج گالری اصلی در این موزه وجود دارد که عبارت اند از  گالری کودکان، کوچه های مصنوعی و آشپزخانه های دیوانه. از قطارها،اتومبیل، موشک و شبیه سازی سفرفضایی است.

موزه کشاورزی و غذا

این موزه در پایتخت کانادا شهر اتاوا واقع شده است و در این موزه می توانید اطلاعات خوب ومفیدی درباره غذا و کشاورزی کسب کنید و در ان حیواناتی چون بز و گوسفند وجود دارد که کودکان می توانند با انها بازی کنند و انها را ناز کنند و محیطش بسیار صمیمی و گرم است.

موزه رویال انتاریو

این موزه مهم و معروف در شهر تورنتو واقع شده است و ان را به اسم موزه سلطنتی انتاریو هم می شناسند و دران 40 گالری وجود دارد در این موزه 6 میلیون اثار از ه شهاب سنگ، کانی‌ها و مجموعه‌ی دایناسورها وجود دارد.

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :