021-41454

تاریخچه ونیز

تاریخچه ونیز

تاریخچه ونیز

تاریخچه ونیز

شهر ونیز در سواحل شمال شرقی ایتالیا واقع شده و مرکز منطقه‌ی ونتو  است.

ونیز مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچک است که به وسیله‌ی کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در این شهر با قایق انجام می‌شود. از این رو به نظر می‌رسد که این شهر، روی آب، شناور است.

این ویژگی و تعدد آثار معماری باشکوه و قدیمی، باعث شده که این شهر به یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی گردشگران و علاقه‌مندان به سفر، تبدیل شود. ونیز از مجموع 115 تا 118جزیره‌ی کوچک تشکیل شده و چشم‌اندازهای خیره‌کننده را در همه‌ی ساعات شبانه روز، در مقابل چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد.

باستان‌شناسان دریافته‌اند که این شهر از قرون پنجم و ششم بعد از میلاد شکل گرفته است.

طبق گفته‌ها زمانی که بربرها به رم حمله کردند، تعداد زیادی از اهالی سرزمین اصلی ونیز گریختند و پراکنده شدند. بنابراین در ابتدا، اقامتگاه‌های این شهر موقتی بودند که ساکنان آن، آنها را به اقامتگاه دائمی خود تبدیل کردند. به دلیل قرار گرفتن در زمین باتلاقی، آنها مجبور شدند خانه‌های مقاوم‌تری بسازند. آنها به این نتیجه رسیدند که خانه‌ها را روی سکوهایی چوبی بنا کنند که سازه‌ها را محفوظ نگه دارد. بعد‌ها این جزایر کوچک را با استفاده از پل‌هایی به هم وصل کردند که این کار، برقراری ارتباط را برای آنها ساده‌تر کرد

زیان‌های اقتصادی و تجارت نادرست با امپراتوری روم شرقی موجب شد که به مرور زمان، ثروت‌های ونیز به غارت برود. جنگ‌های تجاری متعدد با این امپراتوری، جنگ با جنوا، رقیب تجاری ونیز در سال‌های ۱۳۸۰ میلادی و حمله‌هایی به این شهر، ونیز را بسیار آسیب‌پذیر کرد.

پس از اشغال توسط فرانسه و تسلیم ویسنزا ، فریولی  و Cadore به اتریش، سقوط و زوال ونیز آغاز شد. سال  1797 سال سقوط جمهوری ونیز بود. پس از سومین جنگ استقلال ایتالیا، ونیز بخشی از قلمرو پادشاهی ایتالیا شد.

وقت سفارت ایتالیا

 

نویسنده : یزدان گشت سفیران

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :