021-41454

آثارپمپئی مد فون شده در ایتالیا

آثارپمپئی مد فون شده در ایتالیا

آثارپمپئی مد فون شده در ایتالیا

آثارپمپئی مد فون شده در ایتالیا

پمپئی شهر باستانی گرفتار درگدازه های آتش وخاکسترهای آتشفشانی درجنوب ایتالیا که قریب1700سال درزیر خروارها خاک آتشفشانی مدفون شده بود وبرحسب اتفاق به دست کشاورزی مشغول کار سراززیرخاک بیرون آورد،گویی که خود برای آشکارکردن سرنوشت شومی که به آن محکوم شده یود به پیدایی خویش برروی زمین یاری رسانده بود.این حادثه وهویدا شدن آثار به جامانده موجب شد تابرسینما، داستان‌ها، افسانه‌ها و فرهنگ مردم تاثیر بسزایی بگذارد.رمان نویسان با الهام ازاین واقعه تلخ رمانهای فراوانی نوشتند،حتی براین اساس فیلم سینمایی پمپئی درسال2014ساخته شد.. گروه راک انگلیسی پینک فلوید در سال ۱۹۷۲ کنسرت زنده‌ای را در آرنای پمپئی بنام پینک فلویدبه صورت زنده در پمپئی برگزار نمود. در سال ۲۰۱۶ دیوید گیلمور خواننده و گیتاریست افسانه‌ای پس از ۴۴ سال مجدداً به آرنای این مکان باستانی بازگشت.
وحال آثار بجامانده از این شهر آتش زده:
معبد «ونوس» (الهه نگهبان شهر )که بنای اولیه این معبدبا زمین‌لرزه و آتشفشان مخروبه شده است ولی درحال احیا است وبه شکل بک مکان تاریخی ودینی مورد بازدید قرار میگیرد .بازدیدازآن راازدست ندهید.
باسیلیکا که مهم‌ترین بنای عمومی دراین شهر محسوب می شود هم یکی دیگراز جاذبه های این شهر بشمار می رود.که این ساختمان باسیلیکا، ساختمان دادگستری و محل گردهمایی بازرگانان بود،که ساختمانی مستطیل‌شکل بوده و 24 در 55 متر مساحت داردودارای 28ستون بزرگ است.
معبد آپولودر شهر تاریخی پمپئی و در غرب میدان فوروم این شهر واقع است. در دو طرف معبد، تندیس‌هایی از آپولو و دایانا واقع است. تندیس‌های اصلی، بعد از کشف و بررسی، در موزه باستان‌شناسی ناپل قرار گرفته‌اند.
ودرنهایت معبد ژوپیتر که قدمت آن به سده دوم میلادی می‌رسد ومختص به پرستش ژوپیتر و مینروا است . تندیس سنگ مرمر از ژوپیترحالا در موزه باستان‌شناسی ناپل نگهداری می‌شود.
قدمت گرمابه‌های استابیان به دوران استعمار رومیان بازمی‌گردد هم در کنار فوروم مثلثی، تئاتر بزرگ شهر با معماری یونانی و ظرفیت گنجایش 5هزار نفر در کنار آمفی‌تئاترهای کوچک و بزرگ، از دیگر جاذبه های این شهر هستند.
آثاربسیاری ازاین شهر آتشزده موجود است ،برای دیدن آن باماباشید…

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت ایتالیا,تور ایتالیا,وقت سفارت شینگن می باشد

جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت سفیران تماس حاصل فرمایید.

ویزا توریستی ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :