021-41454

کلیسای گغارت ارمنستان

کلیسای گغارت ارمنستان

کلیسای گغارت ارمنستان

Geghard3

این کلیسا یکی از جاذبه های ارمنستان می باشد که همه ساله بسیاری از گردشگران تور ارمنستان برای دیدن این کلیسا به این مکان سفر می کنند.  این کلیسا در 35 کیلومتری جنوب شرقی ایروان و ساحل شرقی رودخانه آزاد در دره تاریخی گغارت واقع شده است. گغارت به معنی سرنیزه می باشد و این بنا از دو قسمت اصلی و در دو دوره زمانی مختلف ساخته شده است. در اوایل قرن 13 این منطقه جزو املاک اختصاصی خاندان زکریان بوده که این خاندان یکی از ثروتمندترین خاندان در تاریخ ارمنستان بودند که به دستور این خاندان کلیسای بیرونی نیز در سال 1215 ساخته شد.

Geghard4

Geghard2

بعدها خاندان پروشیان این ملک را ازخاندان زکریان خریداری کردند و دستور ساخت کلیسای درونی را دادند که ساخت آن 10 سال به طول انجامید. قسمت درونی این کلیسا در اواخر قرن 13 ساخته شد که شامل 3 قسمت می باشد. آرامگاه سلسله پروشیان در یکی از این قسمت ها می باشد. گغارت نوعی نیزه است که پایه ای چوبی دارد و بر سر آن یک آهن تیز تخت قرار گرفته است.

این نیزه مربوط به زمانی است که حضرت مسیح را به صلیب کشیده بودند و با فرو کردن این نیزه در بدنش می خواستند مطمئن باشند که حضرت مسیح جان سپرده است یا خیر و به همین دلیل این نیزه برای مسیحیان بسیار مقدس است. این کلیسا بر بالای کوهی واقع شده است و طبیعت اطراف آن بسیار زیبا می باشد. گردشگران در تور ارمنستان می توانند از این کلیسای زیبا و طبیعت اطراف آن دیدن کنند.

Geghard1

لینک های مرتبط:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :