021-41454

کریسمس در ایتالیا

کریسمس در ایتالیا

کریسمس در ایتالیا

کریسمس در ایتالیا

کریسمس در ایتالیا

ماه ژانویه ، همانند دیگر جاهای دنیا کریسمس در ایتالیا است و برای اکثر مردم کشور های ایتالیایی ماهی خاطره انگیز و دوست داشتنی می باشد. مردم ایتالیا  مثل بسیاری از کشور های دیگر خود را از قبل برای اجرای مراسم خاص و به یاد ماندنی جشن کریسمس آماده می کنند.
در بیشتر شهر های ایتالیا صحنه های کوچکی از محل تولد حضرت عیسی به نمایش گذاشته می شود و با باز سازی کردن صحنه های مشاغل قدیمی رایج در این کشور حال و هوای خاصی به این مراسم ویژه می بخشند و به این ترتیب خاطرات گذشته را نیز زنده می کنند.
نوازنده های دوره گرد با ژاکت های قرمز و  کلاه های کاکل قر مزی  از گوشه  و کنار این کشور در مناطقی مثل آبروتزو (Abruzzo) و کالابریا (Calabria)  گرد هم جمع می شوند ، تا سرود های ویژ ه این مراسم را به نمایش بگذارند.در رم معمولا این نوازنده ها در بازار های کریسمس میدان باستانی نانوا ویا ورودی میدان سنت پیتر دیده می شوند.یکی از سرود های رایج و محبوب کشور ایتالیا سرود آسمان می باشد.

کریسمس در ایتالیا » شیوه برگزاری

در این جشن خانواده ها گرد هم جمع می شوند و عشق و محبت خود را به یکدیگر ابراز کرده و از خوردن انواع غذا ها  لذت می برند. و این مراسم پر شکوه را به یکدیگر تبریک می گویند. هر چند در نواحی مختلف ایتالیا این مراسم دارای ویژگی مشترک است اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند  مثلا در رم و جنوب ایتالیا کاپیتونه (il capitone) که از مارماهی سرخ شده درست میشه، یکی از غذاهای مورد علاقه می باشد.  معمولا اکثر ایتالیایی ها برای ناهار  در روز کریسمس اهمیت زیادی قائلند میشود.
غذاهای لذیذی مثل نان برشته با جیگر (crostini)، سوپ رشته فرنگی (tortellini) با آب جوجه و سوپ معمولی (brodo)، همراه با خوراک پاچه خوک (lo zampone)، یا کوتکینو (il cotechino) که سوسیس خوک تهیه شده، از غذاهای رایج شمال ایتالیا هستند. البته این خوراکها با گوشت بره (l’agnello) و مخلفاتی مثل پوره سیب زمینی و عدسی (lenticchie) هم پخته میشن. ترتللینی، کوتکینو و لنتی کیه تو لیست شام شب عید هم بسیار رایج هستند.اغلب غدا های این مراسم معمولا با ماهی درست می شود. البته کاتولیک ها در این شب از اصلا  گوشت استفاده نمی کنند.
از دسرهای شیرین ایتالیایی هم می توان  به نان بادامی (il torrone) و پنت تونه (il panettone)، یه کیک سبک میلانی که با میوه ها و انگورهای شیرین شده پر شده، اشاره کرد. به کیک اصلی روز کریسمس در ایتالیا پندورو گفته میشود.اما از کیک های دیگری نظیر پن فورته نیز استفاده می شود. در حقیقت بیشتر شیرینجات کریسمس ، فندق و بادوم دارند، چون طبق عقاید قدیمی خوردن این قبیل مواد غذایی به تولید مثل کمک کند.
اکثر ایتالیایها کادوهایشان را صبح روز کریسمس یا بعد از ناهار باز میکنن، هرچند بعضی ها تا روز epifania یعنی ظهور حضرت عیسی (ع)، روز 6 ژانویه صبر میکنند. هر چند امروزه 90 درصد ایتالیایی ها به بابا نوئل معتقد هستند  اما در بعضی مناطق به عیسی کودک (Gesu’ Bambino)  هم معتقدند بر خلاف دیگر کشورها که بابانوئل هدیه آور کودکان است در ایتالیا بفانا محبوب بچه ها می باشد، این جادوگر به همراه هدیه برای نچه ها شیرینی و شکلات نیز خواهد آ ورد.در ونیز و من توا (Mantova) بجای همه اینا، سانتا لوچیاس که (Santa Lucia) آورنده هدیه می باشد.
اگر بچه ها طی سال خوب بوده باشند جوراب رنگی بلند ، پر از شکلات و شیرینی جایزه میگیرن اما اگه در جوراب آنها (ذغال)  وجود داشته باشد که از شکر سیاه درست شده نشان دهنده ی این می باشد که بچه خوبی نبوده اند.
و در آخر پس از لذت بردن از مراسم و تبریک گفتن این جشن بزرگ به یکدیگر ، برای انجام مراسم عشای ربانی نیمه شب 24 و 25 دسامبر ، به کلیساها می روند.

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا

_____________________

» آژانس یزدان گشت سفیران ، خدمات وقت سفارت ایتالیا  شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات وقت سفارت ایتالیا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران کلیک نمایید

شماره تماس : 02141454

مطالب مرتبط

از گردشگری های کشور ترکیه به خصوص استانبول هر بگوییم کم است تعداد مکان های دیدنی زیادی را در خود جای کرده است از هر دست دیدنی که بگویید در این شهر زیبا یافت می شود کشور ترکیه شهر استانبول علاوه بر مکان های تاریخی خود به سواحل زیبا و دیدنی نیز معروف است این شهر سواحل معروف زیادی دارد

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :