021-41454

کاخ دلمه باغچه استانبول

کاخ دلمه باغچه استانبول

کاخ دلمه باغچه استانبول

dolmeh bahce4

این کاخ زیبا یکی از مکان های دیدنی و تاریخی در تور استانبول می باشد که همه ساله گردشگران بسیاری را در تور استانبول به سمت خود جذب می کند. ساخت این کاخ در قرن 19 و بین سال های 1889 تا 1909 بوده است و به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی به شمار می رفته است.

این کاخ در قسمت اروپایی استانبول و در کنار تنگه بسفر واقع شده و دسترسی بسیار خوبی برای گردشگران تور استانبول دارد. کاخ دلمه باغچه  به دستور سلطان عبدالمجید یکم که سی و یکمین پادشاه عثمانی بود، ساخته شد.

dolmeh bahce1

dolmeh bahce2

مساحت این کاخ زیبا در حدود ۴۵ هزار متر مربع می باشد که  در زمینی با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شده‌ است. از شاهکار های این قصر زیبا بزگترین چلچراغ بلور بوهمی است که از طرف ملکه ویکتوریا اول به این کاخ اهدا شده بود.

این چلچراغ زیبا دارای 750 حباب است و وزنی معادل ۴/۵ تن دارد. این کاخ زیبا دارای سه بخش اصلی است که شامل: طبقه مستخدمین، طبقه کارمندان و منشی ها و طبقه شاهنشاهی می باشد.

در هر یک از این طبقات طراحی ها و دکوراسیون های خاصی قرار گرفته است که چشم هر گردشگری در تور استانبول را به خود جذب می کند. در ساخت  این کاخ که درواقع لوکس ترین کاخ دوره عثمانی بوده از 14 تن ورقه طلا استفاده شده است.

dolmeh bahce5

dolmeh bahce3

معماری داخلی این کاخ تلفیقی از معماری ترکی، اروپایی است و در حیاط آن در کنار باغچه بی نظیری که دارد، تعدادی از مجسمه هایی از آن دوره به چشم می خورد. همچنین آتاتورک که بنیانگذار جمهوری ترکیه بوده است روز های پایانی عمر خود را در این کاخ سپری کرده بود و ساعت درون اتاق خواب او، ساعت 10:09 یعنی زمان مرگ وی را نشان می دهد.

این اتاق همچنان دست نخورده باقی مانده است. شما عزیزا که قصد سفر در تور استانبول را دارید می توانید برای آشنایی بیشتر از قسمت درباره استانبول نیز دیدن نمایید.

لینک های مرتبط:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :