021-41454

میدان تقسیم استانبول

میدان تقسیم استانبول

میدان تقسیم استانبول »

میدان تقسیم استانبول

میدان تقسیم استانبول

میدان تکسیم یا تقسیم کجاست؟
یکی از مدرن ترین و شناخته شده ترین میادین شهراستانبول میدان تکسیم می باشد.نام این میدان از نام آب انبار سنگی بزرگی که در ضلع غربی میدان قرار گرفته و تقسیم و انشعاب آب در این مکان انجام میشده، گرفته شده است.
از ویژگی های این میدان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو
-قرار گرفتن هتل ها و رستوران های بزرگ و معروف در این منطقه
–  وجود بسیاری از هتل ها و رستوران ها در این مکان
– و اینکه چون میدان تکسیم نقطه آغازین خیابا استقلال می باشد گردشگران به مرکز خرید هم به آسانی می توانند دسترسی پیدا کنند
به همین دلیل خیابان استقلال و میدان تکسیم تبدیل به یک منطقه توریستی در قلب شهراستانبول شده است.

خیابان استقلال که کاملا سنگ فرش شده است فقط محل عبور عابرین پیاده است و به دلیل امکانات خاصی که در این خیابان وجود دارد. تبدیل به محلی برای برگزاری اعیاد، مراسم ها و کنسرت ها شده است.حتی وقتی در هنگام غروب یا شب به خیابان استقلال و حوالی تکسیم بروید در هر گوشه واطراف آن گروه هایی دیده می شوند که مشغول نواختن یا خواندن انواع مختلفی از سبک های موسیقی هستند.
در ابتدای خیابان استقلال یعنی در همان میدان تکسیم یکی از مهمترین آثار تاریخی به نام بنای یادبود استقلال و جود دارد،این بنا در واقع آتاتورک را به عنوان یک فرمانده نظامی و یک فرمانروا به تصویر کشیده اس. این اثر هنری توسط هنرمند ایتالیایی به نام پیتر و کانونیکا در سال 1928 ساخته شده است. پس از ساخت این اثر هنری این مکان به مرکز برگزاری جشن ها و مراسم عمومی و رسمی ترکیه تبدیل شده است.
میتوان گفت ضلع جنوبی بنای استقلال نماد پایه گذاران ترکیه نوین است و قسمت شمالی آن نماد جنگ استقلال و ارتش ترکیه می باشد. در سوی دیگر میدان تکسیم،ساختمان بزرگ مرکز فرهنگی آتاتورک قرار گرفته است.امروزه کنسرت ها و برنامه های فرهنگی زیادی در سالن های این ساختمان به ویژه سالن مرکز فرهنگی آتاتورک برگزار می شود. برگزاری فستیوال بین المللی ترکیه در این محل، همه ساله افراد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.این مرکز فرهنگی بزرگ در حال حاضر در حال بازسازی است.
میدان تقسیم استانبول » هتل ها و اماکن اطراف

به منظور اطلاع افرادی که قصد سفر به این مکان را دارند برخی از فروشگاها و برند ها و هتل های مناسب را در زیر معرفی می کنیم:
هتل های نه چندان معروف اما بسیار مناسب و لذت بخش شامل: ریوا و سمینال که جرء هتل های خوب 4 ستاره هستند اما کمتر شناخته شده اند.
برند های معروف:Debenhams،mango،zara
فست فودهای بین المللی:مک دونالد، کی اف سی.پیتزاهات، برگرکینگ.

مشاهده اطلاعات و پکیج ها یا رزرو تور استانبول

مطلب مرتبط:

هشدارها و توصیه ها سفر به استانبول

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :