021-41454

منشور حقوق و آزادی های کانادا

منشور حقوق و آزادی های کانادا

منشور حقوق و آزادی های کانادا

منشور حقوق و آزادی های کانادا

ایجاد ملیت جدید کانادا از طریق اولین قانون اساسی این کشور با نام the british North American act صورت گرفت. از آنجایی که این قانون توسط پارلمان انگلیس تصویب شد، هر تغییری درآن نیاز به تأیید از طرف این کشور داشت.
در این قانون اساسی ، قدرت بین دولت های استانی و فدرال تقسیم شده اما نکته ای درمورد حق و حقوق شهروندان و مردم کانادا به میان نیامده است. هر چند که در سال 1960 دولت فدرال کانادا لایحه حقوق شهروندی (The Canadian bill of right) را تصویب کرد، اما جزء قانون اساسی نبود.
آنچه که در این لایحه به آن توجه شده بود عبارت بود از: تساوی در برابر قانون، حقوق اساسی مردم و همچنین آزادی ها.این لایحه قدرتی برای از میان بر داشتن قوانین تبعیض آمیز نداشت. تا اینکه پس از نظرخواهی از مردم همه اقشار جامعه از جمله: زنان ، بومیان ، اقلیت های دینی و فرهنگی ، معلولان ، قانون اساسی کانادا در سال  1982 با تأیید کشور انگلیس تحت کنترل کانادا در آمد و منشور قسمتی از این قانون اساسی شد. اضافه کردن منشور ( به قانون عالی کانادا) سبب شد کشور کانادا جزء کشورهایی باشد که حقوق و آزادی های مردم توسط دادگاها تعیین می شود و در واقع دموکرات هستند.

منشور حقوق و آزادی های کانادا » جزئیات این منشور
حقوقی که از طریق این منشور تعیین می شود عبارتند از: آزادی دین و عقیده ، آزادی بیان ، آزادی تشکیل گروه یا انجمن ، داشتن حق رأی ، داشتن حق فعالیت و کار ، غیر قانونی بودن بازرسی و دستگیری بی مورد شهروندان و نفی هر گونه تبعیض.
نکته قابل ذکر این است که این منشور تنها حقوق و آزادی های شهروندان را در مقابل دولت تضمین می کند و نه در مقابل شهروندان دیگر.
همچنین این منشور 2 استثنا بر این حقوق و آزادی ها ذکر می کند:
اولین استثناء اصل منشور این است که با وجود دلایل منطقی، قوانین می توانند آزادی های منشور را محدود کنند البته این اصل فقط در مورد قوانین نوشته شده قابل اجرا است و نه بر عمل و رفتار مجریان.
دومین استثناء اصل 33 است که در آن به دولت  های فدرال و استانی قدرت داده می شود که قوانین مصوبشان حتی اگر بر خلاف منشور باشد اجرا شود، این اصل هیچ گاه اجرا نشده است
از آنجایی که حق تفسیر و اجرای منشور با دادگاه ها می باشد می توانند قوانین را بر اساس مغایرت با منشور باطل اعلام کنند.
بر اساس اصل 24 منشور دادگاه ها همچنین این قدرت را نیز دارند که برای شهروندان خساراتی مطابق باشرایط شان در نظر بگیرند.از طرفی هم با درک و فهم این منشور می توان از حقوق و آزادی های شهر وندی آ گاه شد و در حل مشکلات موجود در جامعه بهتر عمل کرد.

تور کانادا ، مشاهده اطلاعات و پکیج ها ، قیمت ها و …

» آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران ، خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا و وقت سفارت کانادا شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات پیکاپ ویزا کانادا در اسرع وقت از آژانس یزدان گشت سفیران ، اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت خدمات وقت سفارت کانادا  از آژانس یزدان گشت سفیران ، اینجا را کلیک کنید.

شماره تماس : 41454 – 021

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :