021-41454

مد و فشن در میلان ایتالیا

مد و فشن در میلان

مد و فشن در میلان »

مد و فشن در میلان

شهر میلان کشور ایتالیا ، همانطور که در مطلب اطلاعات شهر میلان گفته بودیم ، در کنار شهر های توکیو ، لندن ، پاریس و نیویورک مرکز و پایتخت در دنیا به حساب می آیند. البته در ایتالیا شهر های فلورانس و رم ، پایتخت این کشور نیز در مد فعالیت قابل توجهی دارند اما میلان بعنوان بزرگترین قطب فشن و مد در ایتالیا بحساب می آید.

شهر میلان در قرن 19 میلاد به یکی از قدرت های اقتصادی کشور ایتالیا مبدل گردید و مد در این شهر قدمتی دیرینه دارد و همین موقعیت اقتصادی عالی جرقه های صنعت مد در سطح عظیم را در این شهر زد ، هر چند که میلان اوایل از مد شهر پاریس پیروی می کرد ، چرا که آن زمان پاریس در فشن و مد مطرح ترین بود اما در کنار آن کم کم در طراحی شان الهاماتی از طبیعت زیبای کشور ایتالیا دیده می شد و در عین حال یک سادگی و هوشمندی خاصی را در طراحی هایشان اعمال کردند و بدین صورت مد در دو شهر مذکور هرکدام متفاوت و منحصر بفرد گردید.با آغاز قرن 20 و ظهور طراحان جدید مد و لباس در این شهر، این صنعت رونق تازه‌ای گرفت و توانست میلان را به عنوان یکی از پایتخت‌های مد در دنیا مطرح سازد و در حوالی  ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ بطور کامل میخ خود را عمیقا در صنعت مد و فشن کوبید و این رشد با سرعت بسیار بالایی تا شروع سال 2000 نیز تداوم یافت تا آنکه امروز میلان یکی از 4 شهر برتر مد در دنیا شده است.در کنار این پیشرفت ها ، مد میلان برای لباس آماده یا همان به اصطلاح Readt-to-wear چندین برابر شهرت یافته است.همچنین میلان در سال ۲۰۰۹ به عنوان پایتخت مد دنیا از طرف موسسه Global Language Monitor شناخته گردید اما در سال 2010 این شهرت کمی نزول کرد و میلان را از رتبه چهارم مد در دنیا به رتبه ششم برد اما اهالی صنعت مد این شهر بسرعت برای بازگرداندن مقام چهارمشان دست به کار شدند و موفق نیز گردیدند.

در گذشته و در دوره رنسانس هر سه شهر ونیز ، فلورانس و میلان کشور ایتالیا در مد فعالیت بزرگی داشتند و میلان در ان زمان پایتخت مد اروپا شده بوددر قرن 16 ام نام این شهر با تغییر به الفاظ “milaner” و “millaner” به عنوان کلمه‌ای با معنای اجناس لوکس مانند، جواهرات، پوشاک در زبان انگلیسی رایج گردید و بعدها در قرن 19 ام به “millinery” به معنای کلاهدوز مجددا  تغییر یافت.

مد و فشن در میلان 2

مشهور ترین برند های میلان

گیانی ورساچه , جان‌فرانکو فرره , میوتسو پرادا , کریزیا , موسکینو , جورجو آرمانی , ولنتینو گراوانی ,  اترو , تروساردی , میسونی ودولچه و گابانا مشهور ترین برند های این شهر و همچنین در دنیا هستند.بیشتر خانه‌های مشهور مد ایتالیا در میلان واقع شده‌اند.همچنین  موسسات و آژانس‌های مد و فشن بسیاری نیز مانند مدل‌ های جهانی بئاتریس، د منیجمنت گروپ، آژانس مدلینگ وای نات، موسسه مارانگون و … در این شهر فعال اند.در میلان هفته مد نیز وجود دارد که یکی در بهار و دیگری در پاییز است که از سال 1958 با هفته های مد سایر قدرت های مد و فشن رقابت می کند.

محله‌ها و مناطق خرید مد و فشن در میلان

پر اهمیت ترین خیابان های مد و فشن در میلان برای خرید و بازدید از تازه ترین مدها  ، خیابان های پیاتزا دل دوآمو و  Quadrilatero della Moda هستند.Quadrilatero della Moda بر اساس آخرین رنک‌های بین‌المللی  یکی از 6 خیابان گران در دنیاست که از نظر اجاره مکان این گرانی مد نظر است و همچنین این خیابان در پوشاک زنان بسیار مشهور است.

از دیگر خیابان های مشهور در مد در میلان می توان  Via Dante, Corso Buenos Aires, Piazza San Babila و Corso Vittorio Emanuele II. کورسو بوینس آیرس را نیز نام برد

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا

مطالب مرتبط

هتل ماناتای ویلا سیلویا پاتایا هتلی 5 ستاره ، لوکس و مجلل واقع در ساحل و منطقه جامتین پاتایا ، نزدیک به مراکز خرید پاتایا ، دارای فاصله نزدیک تا مرکز شهر و دارای فاصله 125 کیلومتر تا فرودگاه بین المللی تایلند می باشد و این هتل با امکانات رفاهی تکمیل خود به همراه خدمه مجرب و خوش برخورد آماده پذیرایی از میهمانان تور پاتایا تایلند می باشد.

دیدگاه‌ها

3 پاسخ

  1. مطلب جالبی بود ، خیلی از برندهای روز دنیا طرح هاشون رو از همین برند های ایتالیایی الهام میگیرن ، اتفاقا چند وقت پیش ها هم تو یه سایتی یه سری طرح های ایتالیایی دیدیم ، بودن تو یه همچین فضایی حتما لذت بخشه , واقعا آدم دلش می خواد بره میلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :